Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Αραχωβίτης Σταύρος

Κόμμα : ΣΥΡΙΖΑ
Κοινοβουλευτική Ομάδα : ΣΥΡΙΖΑ
Περιφέρεια : Λακωνίας

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στη Σπάρτη το 1972.

Σπούδασε στο Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής ΓΠΑ. Στον ιδιωτικό τομέα ξεκίνησε ως ελεγκτής σε οργανισμό ελέγχου και πιστοποίησης, είχε δικό του κατάστημα γεωργικών εφοδίων και πλέον διαθέτει γραφείο μελετών. Ταυτόχρονα εργάζεται στην ΕΑΣ Λακωνίας ως υπεύθυνος πρατηρίων εμπορίας γεωργικών εφοδίων.

Έχει δραστηριοποιηθεί στην τοπική αυτοδιοίκηση από το 2001 και στις εκλογές του Μαΐου εξελέγη βουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ, ενώ έχασε την έδρα λόγω εκλογικού νόμου. Είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γεωπόνων Λακωνίας.

Βουλευτής εκλέχθηκε για πρώτη φορά το Μάιο του 2012 και επανεκλέχθηκε τον Ιανουάριο και τον Σεπτέμβριο του 2015.

 

* Η ενότητα αυτή ενημερώνεται από το Βουλευτή

Μεταφέρεστε στα νέα του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

* Στην ενότητα αυτή ο Βουλευτής μπορεί να αναρτήσει το πόθεν έσχες του.
Η ενότητα θα εμπλουτίζεται μελλοντικά με πρόσθετα εργαλεία προώθησης της διαφάνειας.

Μεταφέρεστε στα οικονομικά στοιχεία του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

    • Ερωτήσεις : 6
    • Απαντήσεις : 4
  1. Αξιότιμε κύριε Αραχωβίτη,

    Μετά τη δημοσιοποίηση μεγάλου μέρους των κειμένων της TTIP, οι χειρότεροί μας φόβοι τόσο για την TTIP όσο και για τη CETA δυστυχώς επιβεβαιώνονται.
    Οι δύο αυτές συμφωνίες απειλούν την υγεία, την τροφή μας, το περιβάλλον, τα κοινωνικά και εργασιακά μας δικαιώματα και τελικά την ίδια τη δημοκρατία μας. Την ίδια στιγμή, η κοινωνία των πολιτών έχει αποκλειστεί ουσιαστικά από τις διαπραγματεύσεις ενώ ακόμα και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των πολιτών έχουν εξαιρετικά περιορισμένη πρόσβαση στην ενημέρωση γύρω από αυτές.
    Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που έχει ήδη πληγεί σημαντικά από την εφαρμογή των μνημονίων, δεν υπάρχει το περιθώριο να υποστηρίξουμε συμφωνίες που θα βαθύνουν ακόμα περισσότερο την οικονομική κρίση και θα πλήξουν το εργατικό δυναμικό.
    Για το λόγο αυτό, σας καλούμε να δηλώσετε δημόσια και ρητά τη θέση σας απέναντι στα παρακάτω ζητήματα:
    • Για την TTIP να απαιτήσετε τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων, απόλυτη διαφάνεια και δημοσιοποίηση όλων των σχετικών εγγράφων, καθώς και την έναρξη ενός δημόσιου και ανοιχτού διαλόγου για τη βελτίωση του εμπορίου.
    • Για τη CETA να απαιτήσετε τον χαρακτηρισμό της ως μικτή συμφωνία ώστε να συμμετέχουν στην ψήφισή της και τα εθνικά κοινοβούλια και όχι μόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επιπλέον, να δηλώσετε την αντίθεσή σας στην προσωρινή ενεργοποίηση της συμφωνίας, πριν τη ψήφισή της από τα εθνικά κοινοβούλια.
    • Να δηλώσετε δημόσια και ξεκάθαρα τη στάση σας ενάντια σε αυτές τις δύο συμφωνίες στο σύνολό τους.

    Με εκτίμηση,
    Greenpeace Greece

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 1 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Για την ΤΤΙΡ πρέπει να αναληφθούν πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο για τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων, με απόλυτη διαφάνεια και δημοσιοποίηση όλων των σχετικών εγγράφων, καθώς και την έναρξη ενός δημόσιου και ανοιχτού διαλόγου για τη βελτίωση του εμπορίου, με βάση τα δημοκρατικά κεκτημένα στην ΕΕ.
      Όπως πριν από δύο χρόνια, είκοσι εθνικά κοινοβούλια κρατών -μελών της ΕΕ εξέφρασαν την άποψη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι η νομική φύση της CETA θα πρέπει να θεωρείται ως μεικτή συμφωνία, δεδομένου ότι περιέχει διατάξεις που αφορούν την πολιτική σε τομείς όπως ορισμένα σημεία των υπηρεσιών, των μεταφορών και της προστασίας των επενδυτών, τα οποία υπάγονται στις αρμοδιότητες των κρατών -μελών, έτσι και σήμερα, είναι απολύτως απαραίτητο να εμμείνουμε σε αυτή την προσέγγιση και να απαιτήσουμε τον χαρακτηρισμό της ως μεικτή συμφωνία ώστε να συμμετέχουν στην ψήφισή της και τα εθνικά κοινοβούλια, κι όχι μόνον η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
      Επιπλέον, εφόσον το παραπάνω ζήτημα δεν λυθεί ώστε να δοθεί η δυνατότητα ψήφισης από τα εθνικά κοινοβούλια, δεν θα πρέπει να γίνει προσωρινή εφαρμογή όλων των μερών της Συνολικής Συμφωνίας Οικονομίας και Εμπορίου με τον Καναδά, για τα οποία υπάρχει ή θα μπορούσε να υπάρξει οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με την αποκλειστική αρμοδιότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
      Με βάση την έως τώρα πορεία αλλά και το περιεχόμενο των δυο συμφωνιών TTIP και CETA προσωπικά δηλώνω ξεκάθαρα αντίθετος και στις δυο συμφωνίες.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  2. Αξιότιμε κ. Αραχωβίτη,

    Κατάγεστε από αγροτικό νομό και σίγουρα είστε ενήμερος για τις επιπτώσεις που θα έχει ο αγροτικός κλάδος εξαιτίας του ”πακέτου Χατζηγάκη”.

    Ως μέλος του συντονιστικού της Γραμματείας του Τμήματος Αγροτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, ποιες πιστεύετε πως πρέπει να οι κινήσεις της κυβέρνησης ώστε να μην πληγεί περαιτέρω ο πολύπαθος αγροτικός κόσμος;

    Ευχαριστώ για την απάντησή σας.

    Στυλιανός Καρδαμπίκης

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητέ κ. Καρδαμπίκη,

      Ήταν γνωστό ήδη από το 2011 ότι ο τρόπος με τον οποίο δόθηκαν οι επιδοτήσεις του λεγόμενου «Πακέτου Χατζηγάκη» ήταν τουλάχιστον προβληματικός και ο χαρακτήρας τους προεκλογικός.
      Μόλις πρόσφατα ήρθε και η τελεσίδικη απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που ορίζει ότι θα πρέπει το Ελληνικό Δημόσιο να προβεί σε ανακτήσεις των παράνομα καταβληθέντων ποσών, απευθείας από τους παραγωγούς που τα εισέπραξαν.
      Η χρονική στιγμή κατά την οποία έρχεται μια τέτοια απόφαση, εν μέσω οικονομικής κρίσης, φέρνει σε μεγάλη αναστάτωση τους παραγωγούς και τις τοπικές κοινωνίες.

      Η Κυβέρνηση προσπαθεί να απαλύνει τις συνέπειες για τους παραγωγούς αυτούς, προχωρώντας στα ακόλουθα βήματα:
      1. Σχεδιάζει την ανάκτηση των επιδοτήσεων αυτών σε παραγωγούς που έλαβαν πάνω από 5.000 €.
      2. Η επιστροφή θα γίνει σε δόσεις και όχι εφ’ άπαξ καταβολή.
      3. Ποσά από 1.000 έως 5.000 € θα αντιμετωπιστούν αργότερα.
      4. Οι μικροί παραγωγοί που έλαβαν κάτω από 1.000 € γίνεται προσπάθεια να μην επιστρέψουν το ποσό.

      Τέλος, η υπόθεση θα συζητηθεί στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ώστε να τοποθετηθούν όλα τα πολιτικά κόμματα.
      Η πολιτική της διαχείρισης των επιδοτήσεων και των αποζημιώσεων για πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη, η οποία φόρτωσε πρόστιμα και καταλογισμούς τη χώρα, πρέπει να τελειώσει εδώ. Η ορθή διαχείριση των ανωτέρω, είναι δείγμα πολιτικής υπευθυνότητας.
      Σκοπός της σημερινής κυβέρνησης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης του Ελληνικού Δημοσίου τόσο απέναντι στους πολίτες αυτής της χώρας, όσο και απέναντι στους ευρωπαϊκούς θεσμούς.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  3. ΘΕΜΑ: Μεταβατική διάταξη αναστολής ισχύος άρθ.57 Ν.4186/13 ειδικώς για αριστούχους πτυχιούχους εισελθόντων πανελληνίων εξετάσεων τα έτη 2010-2014. Με το άρθρο 15 του Ν.3404/2005 προβλεπόταν η ποσοστική (με σειρά προτεραιότητας) επιλογή υποψηφίων πτυχιούχων ΑΕΙ σε άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα με κριτήριο τον τελικό βαθμό πτυχίου ή με εξεταστική διαδικασία.

    Ήδη όμως αιφνιδίως με το άρθ.57 του Ν.4186/13 καταργήθηκε από της ισχύος του 2013 η προβλεπόμενη εισαγωγή πτυχιούχων και καθιερώνεται (και για τους παλιούς πτυχιούχους) αποκλειστικά η διαδικασία των εξετάσεων χωρίς πρόβλεψη κατοχύρωσης του δικαιώματος των ήδη εισελθόντων στα ΑΕΙ με πανελλήνιες εξετάσεις και εξερχομένων αριστούχων φοιτητών (απόφοιτοι ετών 2013-2015), διάταξη που έπρεπε να ισχύσει για τους εισερχομένους από το 2013 και μετά. Δηλαδή δεν υπήρξε μεταβατική περίοδος για τους απόφοιτους των σχολών που εισήχθησαν με τον νόμο του 2005 και πέρασαν όλα τα φοιτητικά τους έτη με βάση αυτή την νομοθεσία .

    Η ρύθμιση αυτή αντιστρατεύεται ευθέως στις αρχές της ΔΙΚΑΙΗΣ παιδείας που έβγαιναν και «πάλευαν», όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς την ίδια στιγμή περνούσαν νομοσχέδια που προωθούσαν την ανταγωνιστικότητα και την βαθμοθηρία. Όντας ο γιος μου μέλος λοιπόν του εκπαιδευτικού αυτού συστήματος απόφοιτος Νοσηλευτικής ΑΕΙ Σπάρτης, αναγκάστηκε για τη περίπτωση στην οποία αναφερόμαστε να λειτουργήσει έτσι, καθώς είχε στο μυαλό του ότι η εισαγωγή θα γινόταν με βαθμό πτυχίου. Φτάνει στο σημείο που προσαρμόζει όλη του την ζωή για να βγάλει βαθμό πτυχίου 9.84 (βαθμός που βγήκε μέσα σε 4 έτη από την κρίση όλων των καθηγητών του προπτυχιακού) και με την προσδοκία να εισαχθεί στην Ιατρική με αυτόν το βαθμό και όχι με τις κατατακτήριες εξετάσεις μιας-δυο ώρες…

    Πάνω σε εκείνη την στιγμή αλλάζει ο κ. Αρβανιτόπουλος την διάταξη μέσα σε μία νύχτα και καταργεί την εισαγωγή με βαθμό πτυχίου.

    Δηλαδή υπάρχουν παιδιά τα οποία εισήχθησαν με τις διατάξεις του 2005 και αποφοίτησαν τελικά με διαφορετικές διατάξεις (του 2013), οι οποίες δεν λαμβάνουν απολύτως καμία μέριμνα για τους αποφοιτούντες 2013-2015 ενόσω στο ίδιο νομοσχέδιο ΑΘΗΝΑ προστατεύονται οι μαθητές της β’ και γ’ λυκείου με τη μεταβατική περίοδο που υπήρξε και ίσχυσε ο νόμος για τους μαθητές που ήρθαν από την α’ λυκείου.Έτσι, ψηφίστηκε το νομοσχέδιο χωρίς να ληφθεί καμιά μέριμνα για τους ήδη φοιτούντες αριστούχους.

    Θα ήταν λοιπόν προσοδοφόρο για το μέλλον κάποιων παιδιών που αγωνίστηκαν για να αριστεύσουν με το σκοπό να περάσουν άνευ εξετάσεων σε άλλη σχολή της επιλογής τους, να γίνει αποκατάσταση της εσκεμμένης αλλαγής της διάταξης που πραγματοποίησε ο κ. Αρβανιτόπουλος και να επανέλθει η παλιά διάταξη για τα έτη τα οποία μπήκαν με εκείνην. Ευελπιστώ πως θα κατατεθεί σχετική τροπολογία αποκαθιστώντας έτσι την αδικία.

    Υ.Γ.: Συνημμένα υποβάλω την υπ’αριθμ. 9736/16-04-13 επερώτηση κυρίου Νικήτα Κακλαμάνη προς τον πρ. υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.

    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/8039875.pdf

    Με εκτίμηση ,

    Νικολαΐδης Γεώργιος

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 6 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  4. Ονομάζομαι Μπισμπίκος Παναγιώτης. Είμαι εργαζόμενος, (ειδικός επιστήμονας) στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας από το 2006. Πριν εργαζόμουν στο Ιδιωτικό τομέα όπου ακόμα ψυχολογικά αισθάνομαι ότι ανήκω. Έχω εργαστεί αρκετά χρόνια στο σώμα Ορκωτών Λογιστών και στην συνέχεια ως διευθυντής λογιστηρίου αλλά και εσωτερικού ελέγχου σε πολλές επιχειρήσεις. Τέλος είμαι ακόμα ενεργός λογιστής.
    Στην ιστοσελίδα vouliwatch παρουσιάζεται μία φορολογική πρόταση.
    Σε επιτροπές φορέων για το φορολογικό που έτυχε να συμμετέχω, βρήκε πολύ φανατικούς υποστηριχτές.
    Το δυστύχημα είναι ότι εκτός από τους ανθρώπους του Ιδιωτικού τομέα που την επικροτούν, κανένας άλλος και από κανένα κόμμα, καθώς επίσης και κανένας Υπουργός ή Βουλευτής, δεν μπήκε στον κόπο να μου απαντήσει για την τύχη της, αν έχει εξεταστεί, αν έχει μετρηθεί, και αν είναι χρήσιμη.

    Παρακαλώ να την διαβάσετε και ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Λαού να μου απαντήσετε αν είναι χρήσιμη και αν μπορεί να εξεταστεί προς υλοποίηση.

    Για να δείτε την πρόταση πατήστε εδώ.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  5. Κύριε Αραχωβίτη,

    σας παρακολουθώ και εκτιμώ πάντα τις τοποθετήσεις σας. Προσωπικά το επικείμενο “ΌΧΙ” το θεωρώ ως το τέλος των μνημονίων και ως απόδειξη ότι η Δημοκρατία υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα .
    Τις καταστροφικές συνέπειες του “ΝΑΙ” τις έχουμε βιώσει τα τελευταία 6 χρόνια δίχως να έχουμε δει θετικά αποτελέσματα.
    Ωστόσο, νομίζω πως η κυβέρνηση οφείλει να μας πληροφορήσει και για την επόμενη μέρα του δημοψηφίσματος εφόσον επικρατήσει το “ΌΧΙ”. Σε διαφορετική περίπτωση , φοβάμαι ότι μεγάλη μερίδα του λαού θα επηρεαστεί όχι μόνο από την καταστροφολογία των τελευταίων ημερών, αλλά και από την άγνοια για το τι θα ακολουθήσει.
    Σας παρακαλώ απαντήστε μου ψύχραιμα και με συνέπεια για την επόμενη μέρα του ΌΧΙ Μη δίνετε χώρο στους τρομολάγνους του ΝΑΙ.
    Σας ευχαριστώ,
    Χριστίνα Μπαλλή

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητή κα Μπαλλή,

      Το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου σημαίνει ότι ξεκινάμε εκ νέου τη διαπραγμάτευση και δίνουμε τη δυνατότητα, τον χρόνο, στην ελληνική κυβέρνηση και τους δανειστές, να καθίσουμε όλοι μαζί και να ξαναδούμε τη διαπραγμάτευση χωρίς τη θηλιά στο λαιμό.

      Το σενάριο να πουν οι πολίτες ΝΑΙ στο δημοψήφισμα, σημαίνει νέο μνημόνιο στη λογική της λιτότητας και επιτάχυνση των εξελίξεων. Οι εκλογές είναι ένα ενδεχόμενο σε αυτήν την περίπτωση.

      Στο σενάριο που οι πολίτες πουν ΟΧΙ στο δημοψήφισμα, αλλά και οι θεσμοί πουν κι αυτοί ΟΧΙ σε νέα συμφωνία με τους όρους της κυβέρνησης, τότε θα πάμε υποχρεωτικά σε νέο μνημόνιο, το οποίο όμως θα εφαρμόσει άλλη κυβέρνηση.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 8 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1
  6. Αξιότιμε κύριε Αραχωβίτη,

    Δυστυχώς η κοινωνία των πολιτών / μκο έχουν στιγματιστεί αρνητικά εξαιτίας περιπτώσεων στις οποίες δημόσιο ή μη χρήμα καταχράστηκε με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό μεγάλο μέρος της Ελληνικής κοινής γνώμης να έχει αρνιτική άποψη για αυτές. Τι βήματα θα προτείνατε για να ενισχυθεί ο έλεγχος των μκο που χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό κράτος είτε όχι; Πιο συγκεκριμένα, θα συμφωνούσατε στην δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου μκο;

    Με εκτίμηση,

    Αλέξανδρος Θεοδωρίδης, Ίδρυτικό μέλλος, ΜΠΟΡΟΥΜΕ
    Τάσσος Σμετόπουλος, Ίδρυτικό μέλλος, Emfasis Foundation

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Είναι απολύτως αναγκαίο να θεσπιστεί ένα πλαίσιο ελέγχου της δράσης των ΜΚΟ και του τρόπου αξιοποίησης των πόρων τους, είτε αυτοί προέρχονται από τον εθνικό προϋπολογισμό, είτε από άλλους πόρους. Δυστυχώς, διαχρονικά, οι περιπτώσεις κατάχρησης από ΜΚΟ είναι πολλές, γεγονός που έχει οδηγήσει μεγάλο μέρος τους σε απαξίωση στη συνείδηση των πολιτών. Υπάρχουν βέβαια και αρκετές Οργανώσεις που έχουν ουσιαστική δράση και παρέμβαση, Οργανώσεις που επιτελούν σημαντικό έργο.

      Ο σκοπός δημιουργίας του θεσμού ήταν και παραμένει η αποτελεσματική παρέμβαση σε τομείς όπου το Δημόσιο δεν διαθέτει την ευελιξία ή τις δομές εκείνες που απαιτούνται ή ακόμη και το θεσμικό πλαίσιο για να παρέμβει. Υπό αυτήν την άποψη, είναι θεμιτή και απαραίτητη η ύπαρξη και λειτουργία των ΜΚΟ.

      Όταν όμως για τη λειτουργία τους χορηγείται δημόσιο χρήμα, χρήμα του φορολογούμενου πολίτη, είναι επιτακτική η ανάγκη για έλεγχο και διαφάνεια. Η δημιουργία ενός ενιαίου Μητρώου για την καταγραφή των ΜΚΟ μπορεί να είναι μια καλή αρχή. Ενα τέτοιο μητρώο όμως από μόνο του δεν είναι επαρκές για τη διασφάλιση της διαφάνειας.

      Ο κοινωνικός έλεγχος, πέρα από τον υπηρεσιακό/δημόσιο έλεγχο, είναι αυτός που θα διασφαλίσει την ορθή λειτουργία τους και θα συμβάλει στην άρση της απαξίωσής τους από τους πολίτες. Στην κατεύθυνση αυτή, το Μητρώο θα μπορούσε να συνδυαστεί με την ανάπτυξη ενός διαδικτυακού συστήματος στα πρότυπα του «ΔΙΑΥΓΕΙΑ».

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 7 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1

Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να στείλεις την ερώτησή σου




Top