Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Νομιμοποίηση της ευθανασίας ζητά ο Γ.Αμυράς | Ερώτηση πρός τον υπουργό Δικαιοσύνης από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Ποταμιού


20-03-2017

euthanasia_463311935

Την θέσπιση νομοθετικού πλαισίου υπέρ της ιατρικά υποβοηθούμενης αυτοκτονίας – ευθανασίας ζητά με ερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γ.Αμυράς. Όπως υποστηρίζει πρόκειται για μία πραγματικότητα που κερδιζει έδαφος σε Ευρώπη και Η.Π.Α

Όπως επισημαίνει  «η ηθική της ευθανασίας συνεχίζει να παραμένει ένα επίμαχο ζήτημα διεθνώς. Παρόλα αυτά, όλο και περισσότερες χώρες εξετάζουν τη νομιμοποίησή της υπό προϋποθέσεις. Στην Ελλάδα είμαστε πριν την αφετηρία.

Στην Ελλάδα του 2017, το δικαίωμα στον θάνατο φαντάζει ως επιστημονική φαντασία, καθώς δεν υπάρχουν νομικές ρυθμίσεις που να αναφέρονται στα δικαιώματα του ανιάτως πάσχοντος και στις αντίστοιχες υποχρεώσεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την ευθανασία. Η ευθανασία και η ιατρικά υποβοηθούμενη αυτοκτονία κερδίζουν σταδιακά νομικό έδαφος στην Ευρώπη και την Αμερική. Στη Δυτική Ευρώπη, η κοινή γνώμη εμφανίζει αυξανόμενη υποστήριξη σε αυτές τις πρακτικές, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ασκούνται νόμιμα στην Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, τον Καναδά, την Κολομβία και σε πέντε πολιτείες των ΗΠΑ (Όρεγκον, Ουάσινγκτον, Μοντάνα, Βερμόντ και Καλιφόρνια)».

Όπως επισημαίνει ο Γ.Αμυράς «στην ελληνική έννομη τάξη δεν υπάρχουν συγκεκριμένες ρυθμίσεις που να αναφέρονται στα δικαιώματα του ανιάτως πάσχοντος και στις αντίστοιχες υποχρεώσεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την ευθανασία. Ως εκ τούτου, η εξέταση του θέματος της ευθανασίας γίνεται με βάση τις συναφείς συνταγματικές διατάξεις, τις διατάξεις της Σύμβασης περί Βιοϊατρικής (Σύμβαση του Οβιέδο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και της Βιοϊατρικής το 1997, η οποία κυρώθηκε στην Ελλάδα με το Ν.2619/1998) και τις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα.

Αφενός, η Σύμβαση του Οβιέδο αναφέρεται ρητώς στη συναίνεση του ασθενούς θεωρώντας τη βασική προϋπόθεση που δικαιολογεί κάθε επέμβαση στο πεδίο της υγείας και υψίστης σημασίας ως εργαλείο, μέσω του οποίου εκφράζεται η ελεύθερη και αυτόνομη βούληση του ατόμου περιορίζοντας τις πατερναλιστικές επεμβάσεις από πλευράς ιατρικών λειτουργών.

Οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα αφετέρου, αναφέρονται στην ανθρωποκτονία με συναίνεση ή αλλιώς ανθρωποκτονία με οίκτο δημιουργώντας σύγχυση στην ερμηνεία της διάταξης καθώς δεν είναι ξεκάθαρο αν μιλά για ευθανασία. Επιγραμματικά, ο ΠΚ φαίνεται να θεσπίζει μια νομική υποχρέωση της ζωής, η οποία είναι καταφανώς ασυμβίβαστη με το συνταγματικό μας πολιτισμό και πιο συγκεκριμένα με την αυτονομία του προσώπου».

Μάλιστα ο Γ.Αμυράς θέτει το ερώτημα του αν για τα θέματα αυτά υπάρχει διάλογος με την εκκλησία και με άλλα κράτη μέλη της Ε.Ε

Γεράσιμος Λιβιτσάνος

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
Τι πιστεύετε εσείς για το παραπάνω θέμα;
Ρωτήστε σχετικά τους Βουλευτές/ Ευρωβουλευτές μας.
Πείτε μας την ιδέα / πρότασή σας εδώ.

Σχολίασε


Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να δημοσιεύσεις σχόλιο




Αρχείο
Top