Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu
Διαβάστε και αξιολογήστε τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί!

ΝΕΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ; Θα μιλήσουμε για έναν καινούριο τρόπο συναλλαγών όπου όλες οι συναλλαγές θα περνάνε από έναν κεντρικό κρατικό υπολογιστή όπου θα φαίνονται και οι πληρωμές και οι συναλλαγές, ότι θα είναι εκτός του συστήματος αυτού δεν θα είναι δεκτές συναλλαγές άρα δεν θα υφίστανται. Ας πάρουμε κάποιον ο οποίος έχει τη δουλειά του και πρέπει να δικαιούται μέσω του συστήματος τα βασικά τουλάχιστον, δηλαδή σπίτι, φαγητό, νερό, ρεύμα, τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή, internet, παιδεία, υγεία κ.λπ. Αλλά εκείνος θέλει και καλύτερο μεταφορικό και καλύτερο σπίτι… την διαφορά από αυτά που θα δικαιούται με αυτά που θα θέλει, θα την πληρώνει με μονάδες πολυτελείας. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ; Αν υποθέσουμε ότι 1 μονάδα πολυτελείας αντιστοιχεί σε 20 ευρώ και οτιδήποτε εκτός από τα βασικά που θα τα δικαιούται ο οποιοσδήποτε λόγω του ότι δουλεύει στο τέλος της δουλειάς του ή του μήνα για παράδειγμα θα πληρώνεται με μονάδες πολυτελείας για να έχει και μια αξιοπρεπή ζωή, γιατί με αυτές θα μπορέσει κάποιος να πληρώσει ένα καλύτερο σπίτι από αυτό που θα δικαιούται, καλύτερο αυτοκίνητο, καλύτερο φαγητό, ταξίδια στο εξωτερικό, κ.α. ΠΟΣΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΘΑ ΠΑΙΡΝΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ; Αν κάποιος δουλεύει ας πούμε σε περίπτερο 8 ώρες και με απλά ένσημα να παίρνει π.χ. 1 μονάδα πολυτελείας, ένας ο οποίος δουλεύει σε μια δουλειά με βαρέα ένσημα να παίρνει 2 μονάδες πολυτελείας, ένας ο όποιος έχει βαρέα και ανθυγιεινά 3 μονάδες ένας ο όποιος έχει πτυχίο και δουλεύει σε κάποια δουλειά ανάλογα με τη δουλειά του από 2-5 μονάδες, ένας ο όποιος δουλεύει στα καράβια ανάλογα με το ταξίδι και την εργασία του από 3-8 μονάδες πολυτελείας. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση δεν θα στερηθεί το δικαίωμα κάποιος να παραμείνει πλούσιος μετατρέποντας τα χρήματα του σε μονάδες πολυτελείας αλλά αν είχε μια επιχείρηση ιδιωτική θα πάψει να υπάρχει και θα γίνει με αποζημίωση απευθείας κρατική και ο ίδιος θα είναι υπάλληλος όπως και όλοι σε αυτό το κράτος για να προσπαθούν όλοι οι πολίτες να κάνουν το κράτος τους ολοένα και καλύτερο. ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ; Τα κρατη θα πληρωνουν το ένα...

Περισσότερα

Προστασία στους ελληνικούς δρόμους

Ήμουν ανάμεσα στους βουλευτές που ζήτησαν σαφές σχέδιο και γρήγορες δράσεις για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών που οδηγούν σε θανατοφόρα τροχαία. Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που είχε, έφερε για ακόμη μια φορά στη δημοσιότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Δυστυχώς, όμως, το εν λόγω θανατηφόρο τροχαίο συμβάν, αποτελεί έναν ακόμα κρίκο μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας εγκληματικών τροχαίων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στις εθνικές και επαρχιακές οδούς της χώρας και που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο και το σοβαρό τραυματισμό μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ελαχιστοποίησης των σοβαρότατων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους, είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω δράσεις εκ μέρους της Πολιτείας. Απαιτούνται μέτρα που να αφορούν την οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, παρόδια αντικείμενα κ.λπ.), μέτρα ελέγχου (επιτήρηση οδών και οχημάτων, αστυνόμευση, πρόληψη, συντήρηση, κ.λπ.) αλλά και μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση (εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στο σχολικό πρόγραμμα, επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις, π.χ. με μείωση των τελών κυκλοφορίας, υποχρέωση παρακολούθησης σεμιναρίων των σοβαρών παραβατών των διατάξεων του οδικού κώδικα, ποινές σε παραβάτες που να αντιστοιχούν σε κοινωνικές υπηρεσίες π.χ. σε νοσοκομεία που εφημερεύουν και δέχονται θύματα τροχαίων ή σε προγράμματα εξυπηρέτησης ανθρώπων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες από τροχαία, κ.λπ.). Επειδή η δυνατότητα ασφαλούς μετακίνησης, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη, Επειδή οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και οι σωματικές βλάβες εξαιτίας των τροχαίων εξακολουθούν να αποτελούν σοβαρότατο πρόβλημα για την ελληνική κοινωνία, παρά την αριθμητική βελτίωση της κατάστασης την τελευταία δεκαπενταετία, Επειδή τα περιθώρια δράσης της Πολιτείας στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι μεγάλα και είναι δυνατόν να υπάρξουν διάφορες σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, Επειδή τα πολύ σοβαρά τροχαία δεν είναι δυνατόν να εξαλειφθούν εντελώς, όμως είναι δυνατόν να περιοριστούν στο ελάχιστο, Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 1. Προτίθενται να προβούν στην αύξηση των μέτρων ελέγχου και συντήρησης του οδικού δικτύου της χώρας ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι των τροχαίων; 2. Προτίθενται να λάβουν μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, όπως αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην...

Περισσότερα

Ποιοι κερδίζουν χρήματα στις πλάτες των προσφύγων;

Ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Το ζήτημα των απάνθρωπων συνθηκών διαβίωσης στους καταυλισμούς προσφύγων σε ολόκληρη τη χώρα έθιξαν με ερώτησή τους προς τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής οι βουλευτές με το Ποτάμι, Γιώργος Αμυράς (Β’ Αθήνας), Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής) και Γρηγόρης Ψαριανός (Β’ Αθήνας). Συγκεκριμένα, αναδημοσιεύθηκε σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης σχετικό άρθρο της εφημερίδας Guardian, το οποίο θέτει το κεντρικό ερώτημα για το πού πήγαν τα χρήματα της ανθρωπιστικής βοήθειας, που έχει δοθεί για τους 57.000 πρόσφυγες που εγκλωβίστηκαν στη χώρα μετά το κλείσιμο των συνόρων. Το κόστος ανά δικαιούχο ανέρχεται μέχρι 14.088 δολάρια. Σύμφωνα με το δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας, ανώτερος αξιωματούχος εκτιμά στα 100 δολάρια που διατέθηκαν, τα 70 δολάρια είναι άγνωστο πού δαπανήθηκαν. Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω ρωτούν οι βουλευτές του Ποταμιού, ποιο είναι το συνολικό ποσό που έχει λάβει μέχρι σήμερα η χώρα μας από την ΕΕ για την αντιμετώπιση του προσφυγικού και πώς θα αξιοποιηθεί, καθώς και αν έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, καταχρήσεων ακόμα και διαφθοράς στην αξιοποίηση των κονδυλίων και σε τι ενέργειες έχει προβεί η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο. Τέλος, ρωτούν γιατί δεν λειτούργησε ποτέ το κέντρο υποδοχής «Απάνεμο» στην Λέσβο, αν και στοίχισε περί το ένα εκατομμύριο ευρώ και γιατί έμειναν στα χαρτιά οι σχεδιασμοί βελτίωσης των συνθηκών στα υπάρχοντα hot spots, ενώ είχε ήδη προβλεφθεί το ποσόν 186 εκατομμυρίων ευρώ. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Αθήνα, 14/3/2017 Προς τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Θέμα: Ποιοι κερδίζουν χρήματα στις πλάτες των προσφύγων; Εδώ και αρκετούς μήνες, διάφορα δημοσιεύματα αναφέρονται στο ύψος της ανθρωπιστικής βοήθειας που έχει δεχθεί η χώρα μας για την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος και, κατά συνέπεια, στα ερωτήματα για το πώς διανεμήθηκαν και πού κατέληξαν αυτά τα χρήματα. Μάλιστα τα ερωτήματα είναι εύλογα δεδομένου ότι είναι πλέον γνωστό τοις πάσι ότι οι συνθήκες στα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων και στους καταυλισμούς είναι άθλιες, ενώ τα ακραία καιρικά φαινόμενα που παρουσιάστηκαν στη χώρα τον χειμώνα που διανύσαμε, ανέδειξαν, δυστυχώς ακόμα περισσότερο το ζήτημα των απάνθρωπων συνθηκών διαβίωσης στους καταυλισμούς προσφύγων σε ολόκληρη τη χώρα. Επιπροσθέτως, σημειώθηκαν και τραγικά περιστατικά, ακόμα και απώλειας ανθρώπινων ζωών, πράγμα που απασχόλησε όχι μόνο τον εγχώριο αλλά και τον διεθνή τύπο. Τις τελευταίες μέρες, αναδημοσιεύθηκε σε ελληνικά μέσα ενημέρωσης, σχετικό άρθρο της...

Περισσότερα

Τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, ένα διαχρονικό πρόβλημα που ταλανίζει την Ελλάδα

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Εσωτερικών,Υγείας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Παιδείας για τα τροχαία ατυχήματα και την οδική ασφάλεια. Στην Ελλάδα των έντεκα εκατομμυρίων εξακολουθούν να χάνονται περισσότερες από επτακόσιες ζωές στην άσφαλτο κάθε χρόνο! Τα τροχαία συμβάντα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για νέους από 15 έως 24 ετών, δεύτερη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών & τρίτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες 30-44, ενώ υπολογίζεται ότι σε κάθε θάνατο στους δρόμους αντιστοιχούν 10 σοβαροί τραυματισμοί και 40 πιο ελαφροί. Γεωγραφικά, το πρόβλημα είναι το ίδιο έντονο στο σύνολο της επικράτειας καθώς σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία 8 από τις 13 Περιφέρειες της Ελλάδας κατατάσσονται μεταξύ των είκοσι πιο επικίνδυνων στην Ευρώπη, ενώ επτά από αυτές βρίσκονται στις δέκα πρώτες. Τα παραπάνω αριθμητικά στοιχεία αναφέρει, μεταξύ πολλών άλλων, ο βουλευτής Β΄ Αθηνών με ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ Γρηγόρης Ψαριανός, σε Ερώτηση που κατέθεσε στα αρμόδια Υπουργεία για το διαχρονικό πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην χώρα μας, ζητώντας να εφαρμοστούν αποτελεσματικά μέτρα επίλυσης ώστε να σταματήσει το τραγικό φαινόμενο να χάνεται κάθε χρόνο στη χώρα μας μια μικρή κωμόπολη εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων. Μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής από το ξεκίνημα της κοινοβουλευτικής του θητείας, ο βουλευτής από το ΠΟΤΑΜΙ προσεγγίζει το σοβαρό αλλά και σύνθετο αυτό θέμα από όλες τις πλευρές του, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι απαιτείται πρωτίστως αλλαγή νοοτροπίας και οδηγικής συμπεριφοράς, καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης και παιδείας από μικρή ηλικία, αλλαγή στον τρόπο έκδοσης των διπλωμάτων οδήγησης και σεβασμός στους νόμους και στους κανόνες. Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: ΠΡΟΣ: τους 1) Υπ. Υποδομών και Μεταφορών, 2) Υπ. Εσωτερικών, 3) Υπ. Υγείας, 4) Υπ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, 5) Υπ. Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ & ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα αποτελούν ένα διαχρονικό πρόβλημα που ταλανίζει την Ελλάδα. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μία γενοκτονία που συντελείται στους δρόμους. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: Στην Ελλάδα των 11 εκατομμυρίων κάθε χρόνο εξακολουθούν να χάνονται περισσότερες από 700 ζωές στην άσφαλτο! Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία 50 χρόνια έχουμε 140.000 θανάτους από τροχαία δυστυχήματα, συν 150.000 ζωντανούς-νεκρούς που είναι καθηλωμένοι στο σπίτι (με οξυγόνο κτλ), συν 200.000 παραπληγικούς, συν 2.000.000 βαριά τραυματίες. Ενδεικτικά, μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2016, σύμφωνα με...

Περισσότερα

Αν θέλουμε να έχουμε ένα σοβαρό κράτος πρέπει να τηρείται ο νόμος

Η τοποθέτηση του βουλευτή Β’ Αθηνών με το ΠΟΤΑΜΙ στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην συνεδρίαση της 16ης Φεβρουαρίου 2017, με θέμα τα Πρόστιμα παραβάσεων σύμφωνα με τον ΚΟΚ. «Θα ξεκινήσω κι εγώ, θα συνεχίσω, για την ακρίβεια, ότι επ΄ουδενί δεν πρέπει να δώσουμε την εντύπωση ότι κάνουμε εκπτώσεις, ότι θα δίνουμε πρόστιμα σε τιμή ευκαιρίας ή ότι κάποιους μήνες θα κάνουμε εκπτώσεις όπως τα καταστήματα, ή ότι θα έχουμε μόνιμες εκπτώσεις όλο το χρόνο. Συμφωνούμε στη μείωση των προστίμων σε τριτεύουσες και τεταρτεύουσες παραβάσεις, αλλά είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση αυτή και πρέπει να την κάνουμε αναλυτικά για να είναι και δίκαιο το σύστημα. Αν δεν μπορούμε εμείς να καταρτίσουμε ένα τέτοιο σύστημα εδώ και να βρούμε πώς ακριβώς πρέπει να το κάνουμε υπάρχουν παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Να ακολουθήσουμε ένα παράδειγμα της χώρας εκείνης που έχει τα λιγότερα θανατηφόρα ή σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Να δούμε ποια είναι αυτή, πώς το κάνουν εκεί, το έχω ξαναπεί και σε Επιτροπές και στην Ολομέλεια. Στην παιδεία, στην υγεία, στην πρόνοια, στις συγκοινωνίες, στην ενέργεια, να δούμε τι κάνουν οι άλλοι που το κάνουν καλά και να το εφαρμόσουμε εδώ με τα δικά μας δεδομένα. Αυτό γενικώς είναι μια καλή κατεύθυνση και νομίζω είναι η μόνη κατεύθυνση που μπορούμε να ακολουθήσουμε αν θέλουμε να λεγόμαστε ευρωπαϊκή χώρα σοβαρή και δεν θέλουμε να είμαστε μια Σομαλία γεωγραφικά ευρωπαϊκή. Πρέπει κάποια στιγμή να βάλουμε μια τάξη στα πράγματα. Τα πρόστιμα θα εισπράττονται, δεν μπορεί να μην εισπράττονται. Τα μισά πρόστιμα δεν εισπράττονται γι’ αυτό και η τροχαία προχωράει σε εκπτώσεις. Σου λέει, αντί να πω 300€ που μάλλον δεν θα τα πάρω ποτέ, να πω, 100€ που θα πάρω 50€ – 60€. Αυτό όμως δεν είναι σωστή λογική γενικώς. Σε συμπεριφορές με υπερβάσεις του ορίου ταχύτητος, υπέρβαση διπλής διαχωριστικής, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, κυκλοφορία φορτηγών, νταλικέρηδων και βυτίων τα Παρασκευοσαββατοκύριακα που απαγορεύεται, εκεί πρέπει τα πρόστιμα να διπλασιαστούν, να είναι πολύ αυστηρότερες οι ποινές. Το ίδιο και στους οδηγούς που προκαλούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα, δεν συζητάω μόνο σε περίπτωση μέθης ή χρήσης ναρκωτικών που πρέπει να είναι ακαριαία η τιμωρία και η στάση του κράτους ολοκληρωτικά αποτρεπτική. Στις περιπτώσεις πρόκλησης θανατηφόρων ατυχημάτων ή σοβαρών τραυματισμών – που μάλιστα, μερικοί από αυτούς δεν μπορούν...

Περισσότερα

Κλοπή, νοθεία και λαθρεμπορία μέσω των πρατηρίων υγρών καυσίμων συνεχώς αυξάνονται

Κλοπή και λαθρεμπόριο στα καύσιμα σε τέσσερις από τους μεγαλύτερους Νομούς της χώρας Ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου και Γρηγόρης Ψαριανός – Β΄ Αθηνών, προς τους Υπουργούς: 1) Οικονομίας & Ανάπτυξης, 2) Οικονομικών και 3) Περιβάλλοντος & Ενέργειας, σχετικά με την συνεχώς αυξανόμενη κλοπή, λαθρεμπορία και νοθεία στα καύσιμα από τα πρατήρια εμπορίας υγρών καυσίμων, σε τέσσερις νομούς της χώρας (Θεσσαλονίκη, Μαγνησία, Αχαΐα και Αθήνα). Οι πολίτες πληρώνουν τα αναγραφόμενα επί της αντλίας χρηματικά ποσά και λίτρα, όμως η παραδοτέα ποσότητα παρουσιάζει απόκλιση από την πραγματική κατά 9,96%. Αυτό προέκυψε από έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών σε συνεργασία με το Ε.Μ.Π και την βοήθεια ιδικά διαμορφωμένου όχημα τος, που ελέγχει την ακρίβεια της παραδιδόμενης ποσότητας καυσίμου στην αντλία. Οι δύο βουλευτές ζητούν από τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν γιατί δεν εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία εισροών – εκροών που ισχύει για τα πρατήρια υγρών καυσίμων, για ποιους λόγους δεν επιλαμβάνονται των εντατικών ελέγχων στην ποιότητα και παράδοση των καυσίμων στην αντλία, τι ποινές έχουν επιβληθεί μέχρι σήμερα στους παραβάτες και τελικά με ποιον τρόπο σκοπεύουν να προστατεύσουν τους καταναλωτές και τις νομοταγείς επιχειρήσεις από τους παραβάτες; Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Προς τους Υπουργούς: 1) Οικονομίας & Ανάπτυξης, 2) Οικονομικών και 3) Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Θέμα: «Κλοπή και λαθρεμπόριο στα καύσιμα σε τέσσερις από τους μεγαλύτερους Νομούς της χώρας» Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών τον Δεκέμβριο του 2016, προκύπτει ότι 1 στα 10 πρατήρια εμπορίας υγρών καυσίμων σε Θεσσαλονίκη, Μαγνησία και Αχαΐα, παραδίδουν λιγότερο καύσιμο στους καταναλωτές από αυτό που φαίνεται στην αντλία με το ποσοστό απόκλισης να κλιμακώνεται μέχρι το 9,96%. Συγκεκριμένα από τα 120 πρατήρια που ελέγχθηκαν από το ειδικά διαμορφωμένο όχημα του (ΕΜΠ), που ελέγχει την ακρίβεια της παραδιδόμενης ποσότητας καυσίμου στην αντλία, προέκυψε ότι στα 13 πρατήρια (10,83%), παραδόθηκε λιγότερο καύσιμο από την αναγραφόμενη ένδειξη της αντλίας, με ποσοστό απόκλισης που έφτανε στο 9,96%, ενώ στα υπόλοιπα 107 πρατήρια (89,17%), η απόκλιση ήταν στα πλαίσια των ανεκτών ορίων που προβλέπει ο νόμος. Σε ανάλογη έρευνα για το Νομό Αττική τον Οκτώβριο του 2016, προέκυψαν παρόμοια αποτελέσματα με τις προβληματικές παραδόσεις να ανέρχονται στο 14,5% του συνόλου των ελεγμένων πρατηρίων,...

Περισσότερα

Ρίψη δακρυγόνων

Είμαι κάτοικος Εξαρχείων.Αυτό που ζω με τα δακρυγόνα είναι τραγικό.Μάλλον δεν θα ζω για πολύ ακόμα με τόσα τοξικά που έχω εισπνεύσει..

Περισσότερα

H τραγωδία της Μόρια και οι κυβερνητικές ευθύνες

Αθήνα, 30/11/2016 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ H τραγωδία της Μόρια και οι κυβερνητικές ευθύνες Η επιστολή 23 φορέων και οργανώσεων που δραστηριοποιούνται σε θέματα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αφορά την πρόσφατη τραγωδία στη Μόρια της Λέσβου, στάθηκε αφορμή για να καταθέσουν ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής οι βουλευτές με το ΠΟΤΑΜΙ Γρηγόρης Ψαριανός (Β΄ Αθήνας) και Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής). Επισημαίνοντας όσα ορθώς καταγγέλλονται και στην επιστολή των φορέων σχετικά με την έλλειψη κανονισμού λειτουργίας στα κέντρα κράτησης προσφύγων και μεταναστών σ’ ολόκληρη τη χώρα, τις σοβαρές παρατυπίες στον διορισμό διοικητών στους χώρους αυτούς, την πλήρη αδυναμία εγγύησης της ασφάλειας των διαμενόντων αλλά και μία σειρά άλλων σοβαρότατων προβλημάτων λειτουργίας, οι βουλευτές ζητούν να μάθουν την τοποθέτηση του υπουργείου απέναντι στις καταγγελίες αυτές, τους τυχόν σχεδιασμούς του για βελτίωση των απαράδεκτων συνθηκών, όπως και για την εξασφάλιση της ομαλής συμβίωσης μεταξύ ντόπιων και μεταναστών, την τυχόν λήψη εκτάκτων μέτρων για την χειμερινή περίοδο όπου υπάρχει αυξημένος κίνδυνος επανάληψης μιας παρόμοιας τραγωδίας, τον λόγο μη ύπαρξης μέχρι σήμερα κανονισμού λειτουργίας των κέντρων φιλοξενίας, αλλά και το εάν θα αποδοθούν πολιτικές κι ενδεχομένως και ποινικές ευθύνες για το τραγικό αυτό συμβάν που, ασφαλώς, δεν αποτελεί «ατυχές περιστατικό» ή «ατύχημα που θα μπορούσε να συμβεί σε οποιοδήποτε σπίτι», όπως ακούστηκε, δυστυχώς, από επίσημα χείλη. Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής: ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον ΥπουργόΜεταναστευτικής Πολιτικής Θέμα: Απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης στα κέντρα «κράτησης» προσφύγων καιμεταναστών Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό που συνέβη την Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016 στο κέντρο«κράτησης»προσφύγων και μεταναστών της Μόρια στη Λέσβο, όπου ξέσπασε πυρκαγιά από έκρηξη γκαζιού σε σκηνή και είχε σαν αποτέλεσμα νεκρούς και τραυματίες, ανάμεσά τους και μικρά παιδιά, ανέδειξε με τον πιο θλιβερό τρόπο την εκτεταμένη ανεπάρκεια και έντονη δυσλειτουργία των αρμόδιων αρχών, όπως και τη σοβαρότατη αδυναμία τους να εγγυηθούν την ασφάλεια των διαμενόντων στους καταυλισμούς. Την τραγική κατάσταση καταγγέλλουν με πρόσφατη επιστολή τους 23 οργανώσεις και φορείς που δραστηριοποιούνται σε θέματαπροστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Στην επιστολή τους αυτή, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται σοβαρότατες καταγγελίες που αφορούν στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, όπως ότι δεν έχει καταρτιστεί κανονισμός λειτουργίας για κανέναν καταυλισμό των νησιών ή της ενδοχώρας, στον οποίο να προβλέπονται και ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια και την πυρασφάλεια των χώρων φιλοξενίας. Επίσης θίγεται το γεγονός...

Περισσότερα

Ως πότε ο Έλληνας φορολογούμενος θα πληρώνει το μάρμαρο στο ΕΜΠ;

Έλλειψη πολιτικής βούλησης, ανοχή και κακό σχεδιασμό στην αντιμετώπιση φαινομένων βανδαλισμού του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και εν γένει των πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων και των γύρω περιοχών επισημαίνουν οι βουλευτές του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής) και Γρηγόρης Ψαριανός (Β’ Αθηνών), σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τον αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Τόσκα, και τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Γαβρόγλου. Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στην επέτειο του Πολυτεχνείου, στηλιτεύουν την ανεπαρκή προστασία του ΕΜΠ και την αδράνεια απέναντι σε πράξεις «χουλιγκανισμού», παρά το γεγονός ότι τελούνταν αξιόποινες και κακουργηματικές πράξεις και ενώ υπήρχε εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών. Ειδικότερα, οι βουλευτές εκφράζουν τον προβληματισμό τους, ότι η συνεχιζόμενη πολιτική ανοχής σε τέτοια γεγονότα, που ουδεμία σχέση έχουν με την καθιέρωση του πανεπιστημιακού ασύλου, θέτει σε μόνιμο κίνδυνο τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας, όπως επίσης και την ασφάλεια και τις περιουσίες των πολιτών. Καλούν τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν στη Βουλή για το ακριβές περιεχόμενο των συνεννοήσεων και των εντολών, που είχαν δοθεί για την περιφρούρηση του Πολυτεχνείου και την αποτροπή παρόμοιων φαινομένων. Επίσης, ζητούν ενημέρωση για το κόστος των εν λόγω καταστροφών, όταν μάλιστα, όπως τονίζουν, τα ακαδημαϊκά ιδρύματα της χώρας αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα έλλειψης οικονομικών πόρων. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: ΠΡΟΣ: 1. Τον Υπουργό Εσωτερικών 2. Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ΘΕΜΑ: Σοβαρές καταστροφές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Είναι γεγονός ότι τα επεισόδια από ομάδες κουκουλοφόρων αυτοαποκαλούμενων ως «αντεξουσιαστών» εντός του χώρου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και των γύρω δρόμων, τις ημέρες της επετείου της 17 Νοέμβρη αλλά και πολλές φορές καθόλη τη διάρκεια του έτους, έχουν πλέον καταστεί μία απαράδεκτη «παράδοση» η οποία επαναλαμβάνεται παρότι είναι από όλους κατακριτέα. Ομάδες εξωπανεπιστημιακών εισέρχονται ανενόχλητα στο εσωτερικό του Πολυτεχνείου, οικειοποιούνται και αποκλείουν χώρους του, κατασκευάζουν βόμβες μολότοφ και καταστρέφουν δημόσια περιουσία. Ακόμη στήνουν οδοφράγματα, καίνε υλικά, πραγματοποιούν βανδαλισμούς σε καταστήματα και οχήματα, υλοποιούν επιθέσεις σε αστυνομικές δυνάμεις όταν βρίσκονται πέριξ του ΕΜΠ κ.ο.κ. Η «παράδοση» αυτή συνεχίστηκε δυστυχώς και φέτος, καθώς το βράδυ της Πέμπτης 17/11/2016, επαναλήφθηκε το ίδιο σκηνικό, όπου ομάδες «αγνώστων» προέβησαν σε εκτεταμένες καταστροφές και επεισόδια, εκτόξευαν πέτρες και μολότοφ κατά των αστυνομικών δυνάμεων οι οποίες περιορίστηκαν στη χρήση χημικών καθιστώντας την ατμόσφαιρα στη γύρω περιοχή έτι...

Περισσότερα

Επιτέλους νομιμότητα στα πανεπιστήμια!

Τα χθεσινά θλιβερά επεισόδια στο χώρο του Πολυτεχνείου μας καθιστούν για μία ακόμη φορά θεατές του ίδιου ανατριχιαστικού έργου. Ακαδημαϊκοί χώροι μετατρέπονται σε εστίες ανεξέλεγκτης βίας. Κανείς από την κυβέρνηση δεν φαίνεται να δίνει δεκάρα για την εφαρμογή των νόμων. Η τήρηση της νομιμότητας στα ακαδημαϊκά ιδρύματα δεν αποτελεί καμία δύσκολη μαθηματική εξίσωση. Το νομοθετικό πλαίσιο υπάρχει, είναι απλό και σαφές. Αρκεί να υπάρχει βούληση της πολιτικής ηγεσίας και αποφασιστικότητα των πρυτανικών αρχών για την εφαρμογή του. Για όσους επιμένουν ότι «αυτά στην Ελλάδα δεν γίνονται», παραπέμπω στα όσα έπραξα ως Πρύτανης το 2014. Η νομιμότητα και στην Ελλάδα μπορεί να τηρηθεί, αρκεί πραγματικά να το θέλουμε. Καθηγητής Θεόδωρος Φορτσάκης τ. Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Βουλευτής Επικρατείας...

Περισσότερα

Ημερίδα Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας

Χαλκίδα 4/11/2016 Ο Βουλευτής Εύβοιας Γιώργος Ακριώτης απεύθυνε χαιρετισμό και καλωσόρισε την πρωτοβουλία εξωστρέφειας της Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας για την πραγματοποίηση της ημερίδας που διοργάνωσε σήμερα, με θέματα: α) Την προστασία και ενημέρωση ηλικιωμένων για αποφυγή κλοπών και περιστατικών εξαπάτησης και β) Την ενημέρωση ανηλίκων για την ενδοσχολική βία και τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο. Ο κ. Ακριώτης τόνισε χαρακτηριστικά ότι: «Η ενημέρωση των ευαίσθητων ομάδων του πληθυσμού, για τους τρόπους πρόληψης και αυτοπροστασίας τους είναι επιβεβλημένη. Είναι καιρός να πάψουμε να ομφαλοσκοπούμε: ασφαλής ηλικιωμένος είναι ο ενημερωμένος ηλικιωμένος. Ασφαλές παιδί είναι το ενημερωμένο παιδί». Επίσης αναφέρθηκε στις καμπάνιες και στα προγράμματα που τρέχουν από το Υπουργείο Παιδείας για το τρομαχτικό πρόβλημα του ενδοσχολικού εκφοβισμού, τονίζοντας το σημαντικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίζουν τα...

Περισσότερα

Τεράστιες και φέτος οι ελλείψεις για το Πυροσβεστικό Σώμα στην έναρξη της αντιπυρικής περιόδου

Διαχρονική η αδιαφορία των Κυβερνήσεων για τα προβλήματα του Πυροσβεστικού Σώματος Την «πεπατημένη» θα ακολουθήσει και η φετινή Κυβέρνηση και το ξεκίνημα της αντιπυρικής περιόδου θα βρει το Πυροσβεστικό Σώμα με τεράστιες ελλείψεις. Όπως καταγγέλλει με επιστολή της η Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικής, οι πυροσβέστες δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας, καθώς δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα σε κράνη, άρβυλα και στολές, πράγμα που δυσκολεύει την εργασία τους και θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την σωματική τους ακεραιότητα. Ανεπάρκεια σημειώνεται και στον εξοπλισμό των μηχανοκίνητων μέσων, δηλαδή σε λάστιχα και ανταλλακτικά. Όσον αφορά την κατάσταση στα πυροσβεστικά αεροσκάφη, εκεί τα πράγματα είναι οριακά καθώς πολλά από τα Καναντέρ έχουν συμπληρώσει έως και 40 χρόνια επιχειρήσεων! Τα παραπάνω στοιχεία παραθέτουν σε Ερώτηση τους προς τον Υπουργό Εσωτερικών, οι βουλευτές με ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ, Γρ. Ψαριανός, Γ. Αμυράς, Σ. Δανέλλης και Σ. Λυκούδης. Υπενθυμίζουν ότι ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ είχε καταθέσει ανάλογη ερώτηση ένα χρόνο πριν και το Υπουργείο είχε απαντήσει ότι βρίσκονταν σε εξέλιξη διαγωνισμοί που αφορούσαν στην προμήθεια κρανών ασφαλείας, στολών, ανταλλακτικών καθώς και 264 οχημάτων. «Ποια είναι η εξέλιξη των προμηθειών αυτών;» – ρωτάνε τον αρμόδιο Υπουργό οι τέσσερις βουλευτές – «τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων του πυροσβεστικού σώματος ενόψει των επικείμενων πυρκαγιών της φετινής περιόδου πριν να είναι πολύ αργά;» και «πώς μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των μάχιμων πυροσβεστών, ώστε να μη συμβεί κάτι που θα θέσει σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή τους;» Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Προς τον Υπουργό Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΘΕΜΑ: «Τεράστιες και φέτος οι ελλείψεις για το Πυροσβεστικό Σώμα στην έναρξη της αντιπυρικής περιόδου» Ξεκινάει και φέτος η αντιπυρική περίοδος για το Πυροσβεστικό Σώμα με τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και σε μέσα πυροπροστασίας, όπως επισημαίνει σε καταγγελία της η Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικής. Οι ελλείψεις αφορούν τόσο τα μέσα ατομικής προστασίας, όσο, ασφαλώς και τα πυροσβεστικά οχήματα και αεροσκάφη, πολλά από τα οποία είναι ηλικίας ακόμα και άνω των 40 ετών! Συγκεκριμένα, ως προς τα μέσα ατομικής προστασίας, δεν υπάρχει επαρκής ποσότητα σε κράνη, άρβυλα και στολές για τους πυροσβέστες, πράγμα που δυσκολεύει την εργασία τους. Ανεπάρκεια σημειώνεται και στον εξοπλισμό των μηχανοκίνητων μέσων, δηλαδή σε λάστιχα και ανταλλακτικά. Όσον αφορά την κατάσταση...

Περισσότερα

TTIP

Η Greenpeace Nederland διέρρευσε σήμερα στον τύπο τα 2/3 των εγγράφων της TTIP (Transatlantic Trade and Investment Partenership). Πρόκειται για την εμπορική συμφωνία που δρομολογείται μεταξύ ΕΕ και Η.Π.Α για την άρση δασμών και εμποδίων στο μεταξύ μας εμπόριο. Φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμα πολλά εμπόδια για να επιτευχθεί η συμφωνία. Αυτό είναι καλό. Και είναι καλό διότι όπως προκύπτει από την διαρροή υπάρχουν τέσσερα σημεία της συμφωνίας, που είναι επικίνδυνα για όλους τους πολίτες της Ευρώπης: 1. Η συμφωνία συζητείται μυστικά, δίχως την λογοδοσία και την διαφάνεια των εμπλεκόμενων. Σε μια τόσο σημαντική συμφωνία ο κόσμος πρέπει να εμπλακεί, να ενημερωθεί, να γνωρίσει. Έχει γίνει πια συνήθειο, να ενημερωνόμαστε μέσω whistelblowers και διαρροών. Πρόκειται για μια μυστικοπάθεια που βλάπτει την αξιοπιστία των πολιτικών θεσμών και τη λειτουργία της δημοκρατίας. 2. Οι Η.Π.Α φαίνεται πως απειλούν με μποϊκοτάζ τις εξαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων για να πιέσουν την Ευρωπαϊκή πλευρά να επιτρέψει να καλλιεργούνται και να καταναλώνονται γενετικά τροποποιημένα φυτά και τρόφιμα στο βαθμό που δεν έχει αποδειχθεί ακόμη ότι είναι βλαβερά. Αυτό δεν είναι συμφωνία, είναι εκβιασμός. 3. Οι αυστηροί ευρωπαϊκοί κανόνες εμπορίου και ελέγχου, απειλούνται με υποβάθμιση. Επί παραδείγματι, είναι χαρακτηριστικό πως η Ευρώπη απαγορεύει την διεξαγωγή πειραμάτων σε ζώα για μια σειρά προϊόντων. Η Αμερική όχι. Και καθώς η συμφωνία ωθεί τις δυο χώρες σε μια εναρμόνιση των κανόνων, φαίνεται πως είναι πιθανότερο οι Η.Π.Α να τραβήξουν την ΕΕ προς τη δική τους μεριά, αντί για το αντίθετο. 4. Το πιο επικίνδυνο αλλά και χαρακτηριστικό όλων, κατ’ εμέ είναι το ISDS (Investment State Dispute Settlement). Πρόκειται για μια πρόταση, που παρουσιάζεται στα έγγραφα που έχουν διαρρεύσει, σύμφωνα με την οποία αν κάποιο κράτος έχει πρόβλημα ή διαφωνία με κάποια εταιρεία, τη λύση θα αναλαμβάνει να δώσει ένα ανεξάρτητο διαιτητικό δικαστήριο. Oι ξένες εταιρίες θα μπορούν να μηνύσουν μια χώρα αν αντιληφθούν πως απειλείται η επένδυση τους, από περιβαλλοντικούς όρους που την εμποδίζουν, από τον κατώτατο μισθό, από μέτρα για την προστασία των καταναλωτών, από τους όρους για την χρήση γης και άλλα. Οι ξένες εταιρίες (και όχι οι εγχώριες) θα μπορούν να παρακάμψουν το εθνικό σύστημα δικαιοσύνης και να προσφύγουν κατά της χώρας στο “ανεξάρτητο διαιτητικό όργανα” και να αξιώσουν αποζημιώσεις. Αυτό θα υποβάθμιζε μια από τις σημαντικότερες δημοκρατικές...

Περισσότερα

Απούσα η κυβέρνηση απέναντι σε πράξεις εκφοβισμού εργαζομένων στο Μετρό

Mετά τις σοβαρές καταστροφές και βανδαλισμούς σε σταθμούς του Μετρό τις προηγούμενες ημέρες, η συνέχεια δόθηκε με μια πρωτοφανή ενέργεια εκφοβισμού των εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Συγκεκριμένα, σε ιστοσελίδα μαζί με την ανάληψη της ευθύνης για το σπάσιμο των μηχανημάτων έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων στο σταθμό Μοναστηράκι στις 12/03/2016, αναρτήθηκε και μια μακροσκελής λίστα με τα ονόματα ελεγκτών του Μετρό, με την παρότρυνση μάλιστα, σε όσους τους «γνωρίζουν» να τους συμπεριφερθούν «αναλόγως». Προκαλεί εύλογη απορία, με ποιον τρόπο προμηθεύθηκαν οι υπαίτιοι μια τόση εκτενή λίστα με ονοματεπώνυμα; Πρόκειται για μια απαράδεκτη απειλή έναντι στους ελεγκτές του Μετρό, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με ακραίες συμπεριφορές και επιθέσεις πολλές φορές, δίχως να υπάρχει η κατάλληλη προστασία από την Πολιτεία. Η Κυβέρνηση οφείλει να διαφυλάξει τη σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων στα ΜΜΜ και να επαναφέρει το αίσθημα ασφάλειας πολιτών και επιβατών, καθώς επίσης να προστατέψει τη δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Προφανώς, αναφορές και μάλιστα επαναλαμβανόμενες από Υπουργούς της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όπως αυτές του κ. Σπίρτζη, κατά της φύλαξης και της συνέχισης των ελέγχων εισιτήριων στα ΜΜΜ και η χρήση εκφράσεων περί «κεφαλοκυνηγών» δεν συνδράμουν στην αποτροπή τέτοιων απαράδεκτων συμβάντων. Το πολύ σημαντικό αυτό θέμα παραβίασης των προσωπικών δεδομένων και εκφοβισμού εργαζομένων στα ΜΜΜ, έφεραν στη Βουλή με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, οι βουλευτές του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής, Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθηνών, Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου και Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθηνών. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Προς α) τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης β) Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Θέμα: Δημοσιοποίηση των ονομάτων ελεγκτών του μετρό σε ιστοσελίδα συνοδεία απειλών Πρόσφατα πραγματοποιήθηκαν επιθέσεις και καταστροφές στους σταθμούς του Μετρό Κεραμεικό και Μοναστηράκι από άτομα με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους τα οποία κρατώντας βαριοπούλες, έσπασαν μηχανήματα πώλησης εισιτηρίων, ακυρωτικά μηχανήματα και τζαμαρίες, ενώ έγραψαν συνθήματα στους τοίχους. Δυστυχώς μετά τα εν λόγω γεγονότα αλλά και διάφορες φραστικές και όχι μόνο επιθέσεις που δέχονται καθημερινά οι ελεγκτές των ΜΜΜ και ειδικά του ΗΣΑΠ όπως καταγγέλλει ο πρόεδρος των εργαζομένων, ήλθε να προστεθεί και το πρωτοφανές και απαράδεκτο γεγονός δημοσιοποίησης μιας μακροσκελούς λίστας 119 ονομάτων ελεγκτών του μετρό σε ιστοσελίδα, με προφανή σκοπό τον εκφοβισμό τους. Η...

Περισσότερα

Ερώτηση Γ. Μαυρωτά: Η οδός Ηρώδου Αττικού άβατο και για μαθητές…

Αποτελεί πλέον μέρος της καθημερινότητας των οδηγών στο κέντρο της Αθήνας, η απαγόρευση διέλευσης των οχημάτων από την Ηρώδου Αττικού. Κι όταν αυτή δεν απαγορεύεται εντελώς, τότε στην καλύτερη περίπτωση γίνεται με το σταγονόμετρο και μόνο για λίγα αυτοκίνητα μετά από “face control” του τροχονόμου υπηρεσίας. Βέβαια, όλα αυτά συμβαίνουν και όταν δεν συντρέχουν προφανείς λόγοι αυξημένων μέτρων ασφαλείας, όπως διαδηλώσεις και πορείες, και έτσι απλά ο ιδιότυπος αποκλεισμός του δρόμου μπροστά από το Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει σε μόνιμη βάση. Αποκορύφωμα όλων αυτών, ήταν η απαγόρευση διέλευσης ακόμη και μαθητών του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών, όταν στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής, στις 3 Φεβρουαρίου 2016, συνοδεία των καθηγητών τους προσπάθησαν να διασχίσουν πεζοί την Ηρώδου Αττικού, για να φθάσουν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Φωκιανού. Εξαιτίας «άνωθεν εντολών» τα αστυνομικά όργανα υποχρεώθηκαν να υποδείξουν στους μαθητές να αλλάξουν διαδρομή και να χρησιμοποιήσουν την οδό Ρηγίλλης! Απλά, αναρωτιόμαστε, δεν ήταν ο ίδιος ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος προτού αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, διαμαρτυρόταν για τις απαράδεκτες πρακτικές κλεισίματος της Ηρώδου Αττικού; Τελικά, πράττει και αυτός ακριβώς το ίδιο. Να, λοιπόν, ένα ακόμα σημείο, που δεν διαφέρει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Ο βουλευτής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας λεπτομέρειες για το συμβάν με τους μαθητές του Πειραματικού Σχολείου Αθηνών και γενικά για πόσο καιρό θα ισχύει η απαγόρευση ή η επιλεκτική διέλευση από την Ηρώδου Αττικού. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Προς τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Θέμα: Απαγόρευση διέλευσης οχημάτων και πεζών από την οδό Ηρώδου Αττικού Τους τελευταίους μήνες έχει καταστεί πλέον μόνιμη η απαγόρευση ή στην καλύτερη περίπτωση, η επιλεκτική διέλευση οχημάτων από την οδό Ηρώδου Αττικού η οποία οδηγεί από τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας στη Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου. Η άλλοτε συνήθης χρήση του δρόμου επί του οποίου βρίσκεται το Μέγαρο Μαξίμου, έχει αρχίσει να απεντάσσεται από την καθημερινότητα και την κανονικότητα της μετακίνησης των κατοίκων και των οδηγών στο κέντρο της Αθήνας. Και εάν θεωρείται λογικός ή επιβεβλημένος για λόγους ασφάλειας, ο περιορισμός ή η απαγόρευση της διέλευσης τροχοφόρων οχημάτων από την Ηρώδου Αττικού τις ημέρες κατά τις οποίες γίνονται πορείες, διαμαρτυρίες ή εν γένει διαδηλώσεις κοντά στην ευρύτερη περιοχή, δεν είναι κατανοητό γιατί αυτό το ιδιότυπο...

Περισσότερα

Εκδήλωση για την Ημέρα των Γυναικών «Είσαι Γυναίκα – Έχεις Αξία» του Δήμου Φυλής και του Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών-Θυμάτων Βίας του Δήμου Φυλής – Βράβευση και Ομιλία Άννας Βαγενά

11 Μαρτίου 2016 Δελτίο Τύπου «Ειδικά, τις αγρότισσες, τις εργάτριες και γενικά τις γυναίκες χειρώνακτες τις τιμώ… Και κάτι παραπάνω, τους φιλώ τα χέρια, κάθε στάλα του ιδρώτα τους είναι ιερή» Την Τρίτη 8 Μαρτίου 2016 και στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας των Γυναικών, ο Δήμος Φυλής και το Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών-Θυμάτων Βίας πραγματοποίησαν εκδήλωση με τιμώμενα πρόσωπα τις γυναίκες του πολιτισμού, τη γυναίκα μετανάστρια, τη γυναίκα της τοπικής αυτοδιοίκησης και του αθλητισμού. Η εκδήλωση υπό τον εύγλωττο τίτλο «Είσαι Γυναίκα – Έχεις Αξία» απέκτησε και λαρισαϊκό χρώμα, καθώς κεντρικό τιμώμενο πρόσωπο για τη συμμετοχή της στον πολιτισμό και τα κοινά ήταν η Λαρισαία βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Άννα Βαγενά. Το βραβείο στην κ. Βαγενά απένειμε ο Δήμαρχος Φυλής, κ. Χρήστος Παππούς. Στην ευχαριστήρια εισήγησή της η κ. Βαγενά επέλεξε να αναφερθεί στο ζήτημα της κακοποίησης των γυναικών από πρόσωπα του στενού τους περιβάλλοντος (σύζυγοι, αδελφοί, συμβίοι, κοντινοί συγγενείς). Κάλεσε τις γυναίκες που δέχονται λεκτική, ψυχολογική, σωματική ή σεξουαλική κακοποίηση να σπάσουν τη σιωπή. Να πάψουν να φοβούνται και να θυματοποιούνται, αισθανόμενες ντροπή ή κατηγορώντας τον εαυτό τους. «Βλέπουμε το παράδοξο να ντρέπεται το θύμα και όχι ο θύτης. Αυτό είναι απαράδεκτο». Συνεχίζοντας, η κ. Βαγενά αναφέρθηκε στην ανάγκη οι κακοποιημένες γυναίκες να αντιληφθούν ότι δεν είναι μόνες. «Αυτό που συνέβη στις ίδιες, μπορεί να συμβεί στη φίλη, τη συγγενή, τη γειτόνισσα, τη συνάδελφο». Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι δεν πρέπει να υπάρχει σε καμιά περίπτωση αίσθημα ενοχής στα θύματα. Προέτρεψε δε τις κακοποιημένες γυναίκες να αναζητήσουν στήριξη στις κατάλληλες δομές που υπάρχουν πια και στη χώρα μας. «Το παν είναι να γίνει το πρώτο βήμα. Ωστόσο, πρέπει να δίνουμε και χώρο αλλά και χρόνο στα θύματα» κατέληξε η κ. Βαγενά. Ακολούθως, η Λαρισαία βουλευτής στράφηκε στις γυναίκες του λαού και τον καθημερινό τους αγώνα. Όπως, μάλιστα, είπε χαρακτηριστικά, έχει επιλέξει να ενσαρκώνει στο θεατρικό σανίδι γυναίκες του λαού, καθώς και η ίδια αισθάνεται μια από αυτές. Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά της κ. Βαγενά στις αγρότισσες, τις κτηνοτρόφους, τις εργάτριες και γενικά τις γυναίκες που δουλεύουν με τα χέρια τους, τις οποίες όχι μόνον τιμά, όπως υπογράμμισε, αλλά τους φιλά τα χέρια, θεωρώντας κάθε σταγόνα του ιδρώτα τους ιερή. Χωρίς να υποβαθμίζει τη σημασία των πνευματικών ασχολιών, η...

Περισσότερα

«Κατάθεση ερώτησης προς τον Υπουργό των Οικονομικών με θέμα τον περιορισμό του ηλεκτρονικού τζόγου από την ΟΠΑΠ Α.Ε.»

Δελτίο Τύπου 24/2/2016 Θέμα: «Κατάθεση ερώτησης προς τον Υπουργό των Οικονομικών με θέμα τον περιορισμό του ηλεκτρονικού τζόγου από την ΟΠΑΠ Α.Ε.» Κατατέθηκε την Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016, στη Βουλή των Ελλήνων η με αριθμ. 3423 ερώτηση της βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Λάρισας Άννας Βαγενά για το ζήτημα του ηλεκτρονικού τζόγου μέσω βίντεο-λόττο («ηλεκτρονικά φρουτάκια»), η οποία απευθύνεται στον Υπουργό των Οικονομικών, κ. Ευ. Τσακαλώτο. Ειδικότερα, η νομοθεσία από το 2011 επιτρέπει στον ΟΠΑΠ να χορηγήσει 35.000 άδειες για «ηλεκτρονικά φρουτάκια», με περιορισμό 25 μηχανημάτων ανά σημείο. Παρά την αυστηροποίηση του καθεστώτος του ηλεκτρονικού τζόγου με την ψήφιση από την Εθνική Επιτροπή Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων, που είναι ανεξάρτητη αρχή, του αναθεωρημένου κανονισμού τον Ιούνιο του 2015, το πρόβλημα παραμένει οξύτατο. Μάλιστα, ενώ η ΟΠΑΠ το καλοκαίρι ανακοίνωσε ότι παγώνει την διαδικασία αδειοδότησης μηχανημάτων, λόγω της αυστηροποίησης του θεσμικού πλαισίου, από δηλώσεις του Προέδρου της Επιτροπής Ελέγχου Παιγνίων, κ. Αντ. Στεργιώτη, προκύπτει ότι μεταξύ Ιουνίου 2015 και αρχών Δεκεμβρίου του ιδίου έτους είχαν πιστοποιηθεί 6.739 μηχανήματα ηλεκτρονικού τζόγου σε 58 καταστήματα. Με δεδομένο ότι ο τζόγος της γειτονιάς, που καλλιεργούν τα «ηλεκτρονικά φρουτάκια», είναι μια από τις μεγαλύτερες μάστιγες της ήδη ταλανισμένης από την μακροχρόνια ύφεση ελληνικής κοινωνίας, η Άννα Βαγενά έλαβε την πρωτοβουλία να θέσει στον αρμόδιο Υπουργό το ζήτημα, υποβάλλοντας τα ακόλουθα ερωτήματα: 1. Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός αδειών (από τις 35.000 συνολικά) που έχουν μέχρι σήμερα παραχωρηθεί ανά σημείο και πόσα σημεία πρόκειται να λειτουργήσουν άμεσα στην Ελληνική επικράτεια; 2. Προτίθεται ο κ. Υπουργός να αναλάβει δράση με σκοπό την επιβολή ανώτατου ορίου (πλαφόν) στις άδειες που μπορούν να χορηγηθούν ανά συνοικία ή/και πόλη με σκοπό να αποφευχθεί η καταστροφική διάδοση του «τζόγου της γειτονιάς»; 3. Αληθεύει ότι οι μέτοχοι της Emma Delta (στρατηγικοί επενδυτές της «ΟΠΑΠ Α.Ε.») πιέζουν για αύξηση του αριθμού των αδειών, κι αν ναι, ποια είναι η θέση του κ. Υπουργού έναντι μιας τέτοιας απαίτησης; Σημειώνεται ότι την ερώτηση συνυπέγραψαν και άλλοι 12 βουλευτές της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο δεύτερος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στη Λάρισα, κ. Ν. Παπαδόπουλος. Η ερώτηση έχει, περαιτέρω, και ιδιαίτερα επίκαιρο χαρακτήρα, καθώς τα θέματα του ΟΠΑΠ βρίσκονται, γενικότερα, αρκετά ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Οικονομικών, όπως προκύπτει και από την πρόσφατη...

Περισσότερα

Συνέντευξη στον Alpha 989

Ο Γιώργος Αρβανιτίδης καλεσμένος στον Ρ/Σ Alpha 989 και τη δημοσιογράφο Γιάννα Παπαδάκου τοποθετήθηκε για τις επιθέσεις στο ΠΑΣΟΚ και την πρόθεση της Κυβέρνησης για δημιουργία Κέντρου Υποδοχής και Μετεγκατάστασης Προσφύγων στα...

Περισσότερα

Ξέφραγο αμπέλι τις συγκοινωνίες θέλει ο κ. Σπίρτζης

Αθήνα, 8 Φεβρουαρίου 2016 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τίτλος: Ξέφραγο αμπέλι τις συγκοινωνίες θέλει ο κ. Σπίρτζης Μετά την πρόσφατη αύξηση των τιμών των εισιτηρίων (που την απέδωσε «ατυχώς» στην αύξηση του ΦΠΑ ο όχι και πολύ καλός στα μαθηματικά κ. Σπίρτζης), ο κ. Υπουργός βρήκε κι άλλον τρόπο να μπαλώσει την τρύπα των 10 εκατομμυρίων ευρώ που ο ίδιος δημιούργησε στις αστικές συγκοινωνίες, με τον φθηνό λαϊκισμό του τον περασμένο Ιούλιο. Από ότι φαίνεται προετοιμάζει την κατάργηση των ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης στους χώρους του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού. Άλλωστε μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το κόστος του διορισμού των φίλων και συγγενών του ΣΥΡΙΖΑ στις διοικήσεις των οργανισμών, που ο κ. Σπίρτζης με θρησκευτική ευλάβεια ακολουθεί μιας και μετά το φιάσκο του Νοεμβρίου, κατάφερε να διορίσει περισσότερα στελέχη όπως τον κ. Μυλόπουλο στην Αττικό Μετρό Α.Ε. Το «σκεπτικό» του είναι το έργο της φύλαξής των χώρων και των περιουσιακών στοιχείων της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. να το αναλάβει η ΕΛ.ΑΣ., εγχείρημα που και παλαιότερα δεν είχε καρποφορήσει καθώς δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό για απασχόληση στη φύλαξη των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς. Εκτός κι αν προτίθεται να διαθέσει προσωπικό από τη δική του (ή και των άλλων υπουργών της κυβέρνησης) φύλαξη. Βέβαια πρόκειται για ένα ακόμη επικοινωνιακό πυροτέχνημα του κ. Σπίρτζη, καθώς είναι γνωστές οι απόψεις του εναντίον της φύλαξης και της συνέχισης των ελέγχων εισιτήριων στα ΜΜΜ, πράγμα που αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία. Όλο αυτό το εγχείρημα θα έχει αρνητικές συνέπειες τόσο για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού όσο και για την προστασία της περιουσίας των συγκοινωνιακών φορέων, ενώ ο κίνδυνος για δημιουργία νέων ελλειμμάτων από την αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής είναι ορατός. Αλήθεια, με τις μπάρες εισόδου στο μετρό για την καταπολέμηση της εισιτηροδιαφυγής, τι γίνεται; Το Ποτάμι προκειμένου να διασφαλισθεί η αποτελεσματική φύλαξη στους σταθμούς και τους συρμούς του μετρό, του ηλεκτρικού και του τραμ και να διευκρινισθούν οι προθέσεις του αρμόδιου Υπουργείου, μέσω των βουλευτών του Γρηγόρη Ψαριανού (Β’ Αθηνών), Γιώργου Μαυρωτά (Αττικής), Γιώργου Αμυρά (Β’ Αθηνών) και Χάρη Θεοχάρη (Β’ Αθηνών) και κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη και Προστασίας του Πολίτη κ. Τόσκα. Τέλος υπενθυμίζουμε στον κ. Σπίρτζη ότι εδώ και 4 ολόκληρους μήνες έχει «ξεχάσει» να απαντήσει σε σχετική...

Περισσότερα

Προσπάθεια για να μην καταργηθεί το Α.Τ. Σοχού (24.11.2015)

Ο κ. Αρβανιτίδης συμμετείχε σε δύο διαδοχικές συναντήσεις που στόχο είχαν την συνέχιση λειτουργίας του Α.Τ. Σοχού. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 21.11.2015 στην αίθουσα θεάτρου του δημοτικού καταστήματος Σοχού, όπου ο βουλευτής ενημερώθηκε για τις θέσεις του Δήμου και των κατοίκων. Εν συνεχεία, ακολούθησε δεύτερη σύσκεψη την Τρίτη 24.11.2015 στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Αρβανιτίδης ζήτησε από τον Αν. Υπουργό να αποδεχθεί τις προτάσεις των κατοίκων και της δημοτικής αρχής, λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τη γεωγραφική θέση του Σοχού, η οποία στην πραγματικότητα δεν του επιτρέπει να εξυπηρετηθεί από γειτονικά Α.Τ.. Μάλιστα, ζήτησε από τον κ. Τόσκα, τον Γεν. Γραμματέα Δημόσιας Τάξης κ. Δ. Αναγνωστάκη και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες να επανεξετάσουν συνολικά το Σχέδιο Αναδιάρθρωσης των Αστυνομικών Υπηρεσιών του Ν. Θεσσαλονίκης που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αφού και σε άλλες περιπτώσεις αναμένεται να δημιουργηθούν ανάλογα προβλήματα. Συγκεκριμένα, αν και ένα σχέδιο αστυνόμευσης με βάση τους Καλλικρατικούς δήμους βρίσκει σύμφωνο τον βουλευτή, εντούτοις πρέπει να ληφθούν υπόψη σειρά παραγόντων, όπως π.χ. οι ορεινές περιοχές και η επιχειρησιακή επάρκεια, ώστε να επιτευχθεί η καλύτερη αστυνόμευση των...

Περισσότερα
Top