Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu
Διαβάστε και αξιολογήστε τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί!

ΣΔΙΤ και άλλα βρωμόλογα

Απαντώντας σε ερώτηση για την θέση του Ποταμιού γύρω από το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, στην εκπομπή «Ταπί και Ψύχραιμοι» των Ν. Παπαδόπουλου και Μ. Προβατά στο ραδιόφωνο του Βήματος, o βουλευτής Β΄Αθηνών Γρηγόρης Ψαριανός, είπε μεταξύ άλλων: «Έλεγα και χθες στη Βουλή για τα …βρωμόλογα: ΣΔΙΤ. Πιο βρωμοκουβέντα δεν υπάρχει. Μόλις ακούνε ΣΔΙΤ, δηλαδή Σύμπραξη Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα, πετάγονται! Για παράδειγμα, να μπορεί ο δήμαρχος τάδε να αποφασίζει να πάρει τη δουλειά ένας ιδιώτης που θα πλειοδοτήσει ή θα μειοδοτήσει, ανάλογα από πού το βλέπεις. Ή δυο ιδιώτες να πάρουν τη δουλειά, ένας πχ στον Βόρειο κι ένας στον Νότιο τομέα του δήμου. Ή να κάνει μία Δημοτική Επιχείρηση Διαχείρισης Απορριμμάτων, ΔΕΔΑ, είπα και τα αρχικά. Αλλά να είναι βιώσιμη, να είναι σταθερή. Με προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ κι όχι να διορίζουμε τους κουμπάρους μας. Να είναι δηλαδή μία υγιής δημοτική επιχείρηση, η οποία θα ασχολείται με το θέμα απορρίμματα συνεχώς και αδιαλείπτως: με σοβαρότητα, με καθαρότητα και με συνθήκες ανθρώπινες. Ή ακόμα, να μπορεί να ισχύσει και το μεικτό σύστημα. Το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει. Οι ανάγκες δεν είναι ίδιες σε όλους τους δήμους. Για παράδειγμα στη Μύκονο, στη Ρόδο ή στη Χαλκιδική, θέλεις είκοσι άτομα το χειμώνα και χίλια το καλοκαίρι για να μαζεύουν σκουπίδια. Οι συμβασιούχοι γι’ αυτό είναι συμβασιούχοι γιατί δουλεύουν εποχιακά. Δεν μπορεί να πληρώνεις όλο το χρόνο τους πάντες, οι οποίοι μάλιστα να είναι και σε συνθήκες του παλιού ΟΛΠ! Τα σκουπίδια είναι τεράστιο περιουσιακό στοιχείο. Είναι θησαυρός. Γι’ αυτό σκίζονται οι εργολάβοι να τα πάρουν. Η περιφερειάρχης Αττικής που κλείνει κάτι συμφωνίες με “σκουπιδομαζώχτρες” διαχειρίζεται μια πάρα πολύ επικερδή επιχείρηση. Και θυμάστε που είχε γίνει εξέγερση στη Κερατέα για να μην γίνει ΧΥΤΥ, Χώρος Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων δηλαδή, και είχε κλείσει ο δρόμος επί δύο χρόνια. Μέχρι που χρειάστηκε να μεσολαβήσει ένας “ Άγιος Πατέρας”, Μεγάλη Πέμπτη, για να ξανανοίξει. Βλέπεις, σ’ αυτή τη χώρα εάν δεν μεσολαβήσει η εκκλησία, δεν γίνεται τίποτα!» Αθήνα,...

Περισσότερα

Για τον Αθλητισμό και …”άλλες τσόντες”

Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου για τον αθλητισμό. “Δυστυχώς η συνεχής και ομολογουμένως, συνεπής, πρακτική της Κυβέρνησης να εισάγει άσχετες τροπολογίες, την τελευταία στιγμή, σε τελείως άσχετα σχέδια νόμου, παραβιάζοντας συστηματικά όλες τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες, έχει ως αποτέλεσμα οι ομιλίες να αφορούν άσχετα θέματα από το θέμα που έπρεπε να συζητήσουμε και να ψηφίσουμε”: Ολόκληρο το κείμενο της ομιλίας έχει ως εξής: «Θα μπορούσα να μιλήσω ως παλαιοκομμουνιστής, έστω και ανανεωτικός, έστω και ορκισμένος αναθεωρητής, αλλά θα προτιμήσω πλέον να μιλήσω ως εκπρόσωπος των εργολάβων. Νομίζω ότι πρέπει να συζητάμε επί πραγματικών γεγονότων και ξεκάθαρα. Ο κ. Βορίδης μάς μίλησε πριν, εκπροσωπώντας βέβαια εργολάβους και αυτός, κάποιον συγκεκριμένο εργολάβο. Εγώ δεν έχω συγκεκριμένο όνομα εργολάβου, γιατί είχα ένα αφεντικό, έναν εργολάβο, μεγαλοεργολάβο, ο οποίος άλλαξε στρατόπεδο, έκανε κωλοτούμπα κι έχω μείνει άνεργος και ψάχνω να βρω έναν εργολάβο να του δώσω τα σκουπίδια. Υπάρχουν πολλοί που ενδιαφέρονται. Για να σταματήσουμε τις ειρωνείες και να κλείνουμε το μάτι σε κάθε ανοησία που σκεφτόμαστε ή λέμε ή σκέφτεται ή λέει κάποιος, πρέπει να αποφασίσουμε σε αυτήν τη χώρα τι θέλουμε. Πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε να είμαστε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα ή αν θέλουμε να είμαστε μια ευρωπαϊκή Σομαλία ολίγον σοβιετική. Εάν θέλουμε το δεύτερο, να σκίσουμε τα μνημόνια, να τους στείλουμε από εκεί που ήρθαν, να τους κοπανήσουμε στο κεφάλι τα μνημόνια, να προσλάβουμε όλους τους ανέργους στο δημόσιο –ενάμισι εκατομμύριο είναι οι άνεργοι, θα βρούμε θέσεις – και να τους προσλάβουμε όλους σε όλες τις υπηρεσίες, σε δήμους, σε περιφέρειες, σε Υπουργεία, σε οργανισμούς και να είναι όλα δημόσια και να μην έχουμε αυτήν την ιστορία με τους εργολάβους και τα ιδιωτικά συμφέροντα που πίνουν το αίμα του λαού με το μπουρί της σόμπας. Έχουμε ιδιωτικά σχολεία. Να τα κλείσουμε. Έχουμε μια δωρεάν παιδεία υπέροχη και δυστυχώς τα παιδιά μας πηγαίνουν στα φροντιστήρια. Να τα κλείσουμε τα φροντιστήρια. Είναι κάτι ιδιώτες συμφεροντολόγοι με σκοπό το κέδρος που ξεπουλάμε τα παιδιά μας στα δίδακτρά τους ή δίνουμε τα δίδακτρά τους –ας πούμε- για να ενισχύουμε μαύρες τσέπες. Να το πάρουμε απόφαση και να πούμε τι θέλουμε. Θα ήθελα να μιλήσω ως εκπρόσωπος των εργολάβων και θα ήθελα να κάνω ένα προσωπικό ντιμπέιτ...

Περισσότερα

Ποιες είναι οι προτάσεις για τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics);

Ερώτηση προς τους Υπουργούς α) Οικονομίας & Ανάπτυξης και β) Υποδομών & Μεταφορών σχετικά με τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας και το έργο του συσταθέντος από το 2014 Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής Αλυσίδας, κατέθεσαν οι βουλευτές Β’ Αθηνών με το Ποτάμι, Γιώργος Αμυράς και Γρηγόρης Ψαριανός. Οι βουλευτές τονίζουν πως ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) είναι ένας από τους σημαντικότερους της Ελληνικής οικονομίας με συνεισφορά 11% στο ΑΕΠ και μεγάλη προοπτική ανάπτυξης, και ζητούν να μάθουν αν το Συμβούλιο έχει εκπονήσει ως όφειλε Ετήσιο Προγραμματισμό Δράσεων για τα έτη 2015 και 2016, πόσες φορές έχει συνεδριάσει, τι πρωτοβουλίες έχει δρομολογήσει και αν έχει εξετάσει κίνητρα για επενδύσεις στη βάση των όσων προβλέπονται από το Νόμο σύστασής του. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Ερώτηση σε συνδυασμό με Α.Κ.Ε. Προς: α) τον Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης και β) τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών ΘΕΜΑ: «Ποιες είναι οι προτάσεις του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής για τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics);» Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) είναι ένας από τους σημαντικότερους και πολλά υποσχόμενους κλάδους στην Ελλάδα, που συνεισφέρει στο σύνολό του περίπου το 11% του ΑΕΠ. Με το Άρθρο 7 του Ν.4302/2014, συστάθηκε Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής στο Υπουργείο Οικονομίας & Ανάπτυξης (πρώην Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας) ως γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο του Υπουργού Οικονομίας & Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών με αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων, τη δρομολόγηση πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της οργάνωσης της εφοδιαστικής και της συνεργασίας των συναρμόδιων δημοσίων Αρχών, τη σύνταξη προτάσεων για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας, την επανεξέταση και απλοποίηση των διαδικασιών, την εκπόνηση ετήσιου προγραμματισμού δράσης με χρονική ιεράρχηση ενεργειών, τη διατύπωση προτάσεων για περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση υφισταμένων μεταφορικών υποδομών, την εξέταση κινήτρων για επενδύσεις σε καινοτόμες και περιβαλλοντικά συμβατές δράσεις στην Εφοδιαστική. Στη βάση των ανωτέρω ερωτούνται οι κ. Υπουργοί: 1. Πόσες φορές έχει συνεδριάσει το Συμβούλιο από την σύστασή του έως σήμερα και ποιες ημερομηνίες; 2. Τι πρωτοβουλίες έχει δρομολογήσει το Συμβούλιο για τη βελτίωση της οργάνωσης της εφοδιαστικής και της συνεργασίας των συναρμόδιων δημοσίων Αρχών; 3. Έχει συντάξει το Συμβούλιο προτάσεις κωδικοποίησης της νομοθεσίας και απλοποίησης των διαδικασιών; Παρακαλούμε να κατατεθούν τα σχετικά έγγραφα με τις προτάσεις. 4. Έχει εκπονήσει το Συμβούλιο ετήσιο προγραμματισμό...

Περισσότερα

ΝΕΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΜΕ ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΑΝ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΗ, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΗΤΑΝ; Θα μιλήσουμε για έναν καινούριο τρόπο συναλλαγών όπου όλες οι συναλλαγές θα περνάνε από έναν κεντρικό κρατικό υπολογιστή όπου θα φαίνονται και οι πληρωμές και οι συναλλαγές, ότι θα είναι εκτός του συστήματος αυτού δεν θα είναι δεκτές συναλλαγές άρα δεν θα υφίστανται. Ας πάρουμε κάποιον ο οποίος έχει τη δουλειά του και πρέπει να δικαιούται μέσω του συστήματος τα βασικά τουλάχιστον, δηλαδή σπίτι, φαγητό, νερό, ρεύμα, τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο, υπολογιστή, internet, παιδεία, υγεία κ.λπ. Αλλά εκείνος θέλει και καλύτερο μεταφορικό και καλύτερο σπίτι… την διαφορά από αυτά που θα δικαιούται με αυτά που θα θέλει, θα την πληρώνει με μονάδες πολυτελείας. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ; Αν υποθέσουμε ότι 1 μονάδα πολυτελείας αντιστοιχεί σε 20 ευρώ και οτιδήποτε εκτός από τα βασικά που θα τα δικαιούται ο οποιοσδήποτε λόγω του ότι δουλεύει στο τέλος της δουλειάς του ή του μήνα για παράδειγμα θα πληρώνεται με μονάδες πολυτελείας για να έχει και μια αξιοπρεπή ζωή, γιατί με αυτές θα μπορέσει κάποιος να πληρώσει ένα καλύτερο σπίτι από αυτό που θα δικαιούται, καλύτερο αυτοκίνητο, καλύτερο φαγητό, ταξίδια στο εξωτερικό, κ.α. ΠΟΣΣΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΘΑ ΠΑΙΡΝΩ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ; Αν κάποιος δουλεύει ας πούμε σε περίπτερο 8 ώρες και με απλά ένσημα να παίρνει π.χ. 1 μονάδα πολυτελείας, ένας ο οποίος δουλεύει σε μια δουλειά με βαρέα ένσημα να παίρνει 2 μονάδες πολυτελείας, ένας ο όποιος έχει βαρέα και ανθυγιεινά 3 μονάδες ένας ο όποιος έχει πτυχίο και δουλεύει σε κάποια δουλειά ανάλογα με τη δουλειά του από 2-5 μονάδες, ένας ο όποιος δουλεύει στα καράβια ανάλογα με το ταξίδι και την εργασία του από 3-8 μονάδες πολυτελείας. Φυσικά σε αυτή την περίπτωση δεν θα στερηθεί το δικαίωμα κάποιος να παραμείνει πλούσιος μετατρέποντας τα χρήματα του σε μονάδες πολυτελείας αλλά αν είχε μια επιχείρηση ιδιωτική θα πάψει να υπάρχει και θα γίνει με αποζημίωση απευθείας κρατική και ο ίδιος θα είναι υπάλληλος όπως και όλοι σε αυτό το κράτος για να προσπαθούν όλοι οι πολίτες να κάνουν το κράτος τους ολοένα και καλύτερο. ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΠΩΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ; Τα κρατη θα πληρωνουν το ένα...

Περισσότερα

Εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου και άσχετοι με τον χώρο, οι προσληφθέντες στο ΕΣΥ

Αθήνα, 21/3/2017 Ερώτηση προς τους Υπουργούς Υγείας, Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εργασίας κατέθεσε ο βουλευτής Β’ Αθηνών με ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ Γρηγόρης Ψαριανός σχετικά με τις πρόσφατες προσλήψεις σε μονάδες Δημόσιας Υγείας στις περιφέρειες της χώρας. Πρόκειται για 4.000 περίπου θέσεις εργασίας οι οποίες καλύφθηκαν εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ, με την τακτική της πρόσληψης συμβασιούχων ορισμένου χρόνου μέσω ΟΑΕΔ. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι συμβασιούχοι που έχουν ήδη αναλάβει καθήκοντα είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία εντελώς ακατάλληλοι: Μακροχρόνιοι άνεργοι με καμία προηγούμενη εμπειρία στον χώρο της Υγείας, άτομα άσχετων ειδικοτήτων όπως οικοδόμοι, οδηγοί φορτηγών, κομμώτριες και σαλεπιτζήδες, καθώς και άτομα που βρίσκονται σε προχωρημένη ηλικία άνω των 60 ή και 65 ακόμη ετών που θέλουν να συμπληρώσουν τα απαραίτητα ένσημα για να βγουν στην σύνταξη. Χωρίς να περάσουν ούτε στοιχειώδη εκπαίδευση τοποθετήθηκαν σε «βαριά» πόστα όπως τραυματιοφορείς, νοσηλευτές και βοηθοί θαλάμων. Την εκπαίδευση τους σε βασικά ζητήματα όπως είναι οι κανόνες υγιεινής ή οι κίνδυνοι λοιμώξεων, ανέλαβαν ατύπως οι μόνιμοι εργαζόμενοι αν και μόλις οι νεο-προσληφθέντες, ή όσοι τελικά εξ’ αυτών, προσαρμοστούν στα νέα τους εργασιακά καθήκοντα θα χρειαστεί να φύγουν, εφόσον πρόκειται για συμβασιούχους διάρκειας 12 μηνών. Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής: Προς τους Υπουργούς: 1. Υγείας 2. Διοικητικής Ανασυγκρότησης 3. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θέμα: «Ακατάλληλες προσλήψεις συμβασιούχων, εκτός ΑΣΕΠ, στις μονάδες Δημόσιας Υγείας» Και ενώ ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε από το βήμα της Βουλής την πρόσληψη 12.000 εργαζομένων στο χώρο της υγείας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του προέδρου της Ένωσης Κεντρώων στο πλαίσιο της «Ώρας του Πρωθυπουργού» την Παρασκευή 17 Μαρτίου, η πρόσφατη προσπάθεια ενίσχυσης των δομών Δημόσιας Υγείας με προσωπικό οδεύει σε φιάσκο. Αφορά την πρόσληψη περίπου 4.000 συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, στις 7 υγειονομικές περιφέρειες της χώρας, εκτός διαδικασίας ΑΣΕΠ, μέσω κοινωφελών προγραμμάτων του ΟΑΕΔ. Συγκεκριμένα πρόκειται για μακροχρόνιους ανέργους εγγεγραμμένους στα μητρώα του ΟΑΕΔ οι οποίοι προσελήφθησαν με σύμβαση διάρκειας 12 μηνών κυρίως για την κάλυψη βαριά νοσηλευτικών τμημάτων ως τραυματιοφορείς, νοσηλευτές, βοηθοί θαλάμων κλπ. Σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από τις διοικήσεις των νοσοκομείων και δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στον έντυπο και στον ηλεκτρονικό Τύπο, οι συμβασιούχοι που έχουν ήδη προσέλθει στα νοσοκομεία, στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι εντελώς ακατάλληλοι καθώς είτε δεν έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία στον χώρο της Υγείας...

Περισσότερα

Φωτογραφικές αυξήσεις αποδοχών κομματικών εγκαθέτων εν μέσω κρίσης

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Η κρίση και οι συνεχείς διαπραγματεύσεις για περικοπή μισθών και συντάξεων, δεν εμποδίζει την Κυβέρνηση από την αύξηση μισθών ημετέρων – κομματικών εγκάθετων. Το σοβαρό αυτό θέμα θίγουν με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι βουλευτές Β’ Αθήνας με το Ποτάμι, Γιώργος Αμυράς και Γρηγόρης Ψαριανός. Συγκεκριμένα, στις 08/03/2017 κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, που προβλέπει την αύξηση των αποδοχών του Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους κατά περίπου 80%. Επίσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ προάχθηκε το Νοέμβριο του 2016 κατά δύο βαθμίδες, στον βαθμό γενικού διευθυντή και στο ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, και με έγκριση από το Εποπτικό Συμβούλιου. Λίγο καιρό αργότερα παραιτήθηκε για λόγους συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα λόγω της ολιγοήμερης παραμονής του στον βαθμό του γενικού διευθυντή, να αυξηθεί σημαντικά το εφάπαξ που πρέπει να του καταβληθεί. Παράλληλα, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ το 2016 αυξήσανε τις απολαβές τους στα 20.000 ευρώ το μήνα και έλαβαν περί τα 250.000 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2016 ως αναδρομικές αμοιβές ενός μόλις έτους, κάνοντας χρήση του ν. 4354/2015 που ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Με βάση, λοιπόν, τα παραπάνω, ρωτούν οι βουλευτές πώς δικαιολογούν οι Υπουργοί τη στοχευμένη αύξηση μισθών στις συγκεκριμένες περιπτώσεις και πώς προτίθενται να αντιμετωπίσουν τη μη εφαρμογή της αρχής της χρηστής διοίκησης, ώστε να αποφευχθεί δημοσιονομική επιβάρυνση. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: ΠΡΟΣ: 1. τον Υπ. Οικονομικών 2. τον Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΘΕΜΑ: ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΟΧΩΝ Εν μέσω κρίσης και ενώ η Κυβέρνηση διαπραγματεύεται για ακόμα μία φορά για την περικοπή των ήδη μειωμένων μισθών και συντάξεων, τα κρούσματα αύξησης μισθών ημετέρων – κομματικών εγκάθετων – παίρνουν τη μορφή χιονοστιβάδας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν τα ακόλουθα: I. Στις 08/03/2017 κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που προβλέπει την αύξηση των αποδοχών του Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους κατά περίπου 80%. Συγκεκριμένα, το σ/ν «Ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/92/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Ιουλίου 2014 για τη συγκρισιμότητα των τελών που συνδέονται με λογαριασμούς πληρωμών, την αλλαγή λογαριασμού πληρωμών και την πρόσβαση σε...

Περισσότερα

Για τα οφέλη της κινητικότητας στο δημόσιο

Το σχέδιο νόμου για την κινητικότητα στο Δημόσιο είναι μια τεράστια αλλαγή. Για πολλούς λόγους: – Εκριζώνεται το πελατειακό καθεστώς μεταξύ των πολιτικών και των υπαλλήλων. – Οι μετατάξεις και οι αποσπάσεις δεν θα γίνονται με Υπουργικές Αποφάσεις αλλά θα διενεργούνται αξιοκρατικά και διαφανώς μέσα από το Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας (ΕΣΚ). – Η αξιολόγηση των αιτήσεων θα γίνεται από τριμελή επιτροπή υπηρεσιακών παραγόντων της Υπηρεσίας υποδοχής (Γενικός Διευθυντής, Διευθυντής Υπηρεσίας, Προϊστάμενος Τμήματος) και αν υπάρχουν περισσότεροι του ενός υποψήφιοι, για τους επικρατέστερους 3 των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ θα γίνεται και συνέντευξη. – Τρεις φορές τον χρόνο οι Υπηρεσίες θα δημοσιεύουν ηλεκτρονικά τις κενές θέσεις, θα δέχονται αιτήσεις από τους υπαλλήλους και εντός πολύ συγκεκριμένων ημερομηνιών, το αργότερο μέσα σε ένα τρίμηνο, θα ολοκληρώνεται η απόσπαση ή μετάταξη. – Οι διαδικασίες θα εποπτεύονται από την Κεντρική Επιτροπή Κινητικότητας (εκπρόσωποι από ΑΣΕΠ, Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, Υπηρεσιακοί παράγοντες Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ΑΔΕΔΥ,...

Περισσότερα

Νέα έξαρση μεταναστευτικών ροών και κατάρρευση των τοπικών κοινωνιών

Τις συνέπειες της αναποτελεσματικής διαχείρισης της προσφυγικής κρίσης, που έχουν ως αποτέλεσμα την έξαρση των μεταναστευτικών ροών και τη κατάρρευση των τοπικών κοινωνιών, αναδεικνύουν με ερώτησή τους στον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης οι βουλευτές του Ποταμιού, Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθήνας και Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου. Επικαλούμενοι τα τελευταία στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης για την πορεία των αφίξεων προσφύγων και μεταναστών στη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά τον μήνα Οκτώβριο, καθώς και τα πρόσφατα γεγονότα, που έχουν οδηγήσει τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε έκρυθμη κατάσταση και σε απόγνωση τους κατοίκους των τοπικών κοινωνιών, επισημαίνουν την τρωτότητα της συμφωνίας με την Τουρκία, τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων αυτών, την απουσία προ-καταγραφής προσφύγων, την εξαιρετικά μεγάλη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση αιτημάτων ασύλου και την άνιση κατανομή των δομών φιλοξενίας στην ελληνική επικράτεια. Ζητούν, λοιπόν, να πληροφορηθούν από τον Υπουργό σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί προκειμένου η χώρα μας να εξασφαλίσει ότι θα τηρηθεί η συμφωνία της Ε.Ε. με την Τουρκία, εάν έχει εκπονηθεί ολοκληρωμένο εθνικό σχέδιο διαχείρισης της προσφυγικής κρίσης και ποιο, πόσα ευρωπαϊκά κονδύλια έχει λάβει η Ελλάδα για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης τα δύο τελευταία χρόνια και σε τι ποσοστό απορροφήθηκαν, ποιος είναι τελικά ο πραγματικός αριθμός προσφύγων και μεταναστών, που βρίσκονται στη χώρα, εάν υπάρχει στόχος άμεσης αντιμετώπισης του προβλήματος της υποστελέχωσης των Υπηρεσιών Ασύλου στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και αν προτίθεται ο Υπουργός να διασφαλίσει επιτέλους την ύπαρξη κρατικού συντονισμού και εποπτείας των μέχρι σήμερα ανεξέλεγκτων ΜΚΟ. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Προς: τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ΘΕΜΑ: Νέα έξαρση μεταναστευτικών ροών και κατάρρευση των τοπικών κοινωνιών Σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, από τις αρχές του 2016 έως και τις 25 Οκτωβρίου, 328.225 πρόσφυγες και μετανάστες έχουν έρθει μέσω θαλάσσης στην Ευρώπη, με περισσότερο από το 50% να έχει φτάσει στη χώρα μας. Στο πρώτο μάλιστα 20ήμερο του Οκτωβρίου έφτασαν στην Ελλάδα 2.228 πρόσφυγες και μετανάστες, αριθμός που αναλογεί σε πάνω από 100 αφίξεις ημερησίως. Από την άλλη, η απώλεια σε ανθρώπινες ζωές συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό. Η πρόσφατη συμφωνία με την Τουρκία για το προσφυγικό, παρά το γεγονός ότι έθεσε ένα φρένο στην παράνομη διακίνηση ανθρώπων από τα τουρκικά παράλια, δείχνει εξαιρετικά εύθραυστη....

Περισσότερα

Καταπέφτουν τα πορίσματα φορολογικών ελέγχων στα Διοικητικά Δικαστήρια

Δικαίωση από τα διοικητικά Δικαστήρια του 70% των φορολογουμένων, που προσφεύγουν σε αυτά για φορολογικά αδικήματα για το διάστημα 2013 – 2016, καταγγέλλουν οι βουλευτές του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς (Β’ Αθήνας), Σπύρος Δανέλλης (Ηρακλείου) και Γρηγόρης Ψαριανός (Β’ Αθήνας), σε ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή προς τους Υπουργούς Οικονομικών Δικαιοσύνης. Οι βουλευτές, επικαλούμενοι σχετικό άρθρο εφημερίδας ευρείας κυκλοφορίας αναφέρουν, ότι όλοι αυτοί οι φορολογούμενοι, που δικαιώθηκαν δικαστικά, είχαν προσφύγει, ως όφειλαν, στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αλλά οι προσφυγές τους απορρίφθηκαν και μάλιστα στην πλειονότητά τους σιωπηρά μετά την πάροδο των προβλεπόμενων 120 ημερών, χωρίς καν να εξεταστούν. Ειδικότερα, οι βουλευτές εκφράζουν τον προβληματισμό τους τόσο ως προς τον τρόπο διεξαγωγής και τεκμηρίωσης των φορολογικών ελέγχων, όσο και ως προς την λειτουργία της Επιτροπής Επίλυσης Διαφορών, ενώ επισημαίνουν ότι η σε τέτοιο βαθμό ακύρωση των πορισμάτων ελέγχου από τα Διοικητικά Δικαστήρια για ουσιαστικούς ή τυπικούς λόγους βάλλει συνολικά την αξιοπιστία της φορολογικής Διοίκησης και την εμπιστοσύνη των πολιτών προς αυτή, ενώ υπονομεύει την προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής με ενδεχόμενο κίνδυνο για τα δημοσιονομικά της Χώρας. Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του Ποταμιού καλούν τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν τους λόγους, για τους οποίους τόσο μεγάλο ποσοστό φορολογουμένων δικαιώνεται από τα Δικαστήρια και ποιο είναι το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο από τυχόν επιστροφές ποσών, που είχαν καταβληθεί στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών κατά την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής και θα πρέπει να επιστραφούν. Επιπλέον, ζητούν από τους Υπουργούς να ενημερωθούν σχετικά με τις ενέργειες, στις οποίες θα προβούν, για την αποτροπή παρόμοιων φαινομένων στο μέλλον, προτείνοντάς τους την εκπαίδευση, στελέχωση και υποστήριξη τόσο των ελεγκτών όσο και των μελών της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών με ταυτόχρονη επανεξέταση του τρόπου αξιολόγησης τους. Τέλος, ρωτούν, αν προτίθενται να συστήσουν εξειδικευμένο Σώμα φορολογικών Δικαστών, που να ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με φορολογικές υποθέσεις. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης: Προς: τον κ. Υπουργό Οικονομικών τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης ΘΕΜΑ: «Καταπέφτουν τα πορίσματα φορολογικών ελέγχων στα Διοικητικά Δικαστήρια» Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», με βάση τα στοιχεία από τον Αύγουστο του 2013 έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2016 επτά στους δέκα φορολογουμένους που προσέφυγαν στα Διοικητικά Δικαστήρια για φορολογικά αδικήματα δικαιώθηκαν. Συγκεκριμένα σε σύνολο 604 δικαστικών αποφάσεων, οι 440 ήταν εν όλω ή εν...

Περισσότερα

Προταση για Συνταγματική Αναθεώρηση

1. Μείωση βουλευτικών εδρών απο 300 σε 200. 2. Πλήρης Κατάργηση βουλευτικής ασυλίας. 3. Κατάργηση νόμου περι ευθύνης υπουργών. 4. Κατάργηση βουλευτικής αποζημίωσης (θα πρεπει να βουλευτές να συμπληρώσουν όσα έτη απαιτούνται και στο Ιδιοτικό τομέα για να δικαιούνται σύνταξη). 5. Ενσωμάτωση εκλογικού νόμου στο Σύνταγμα (απλής αναλογικής εκπροσώπησης πολιτών, για να μην μπορεί η εκάστοτε κυβέρνηση να τον αλλαζει κατα το δοκουν) και κατάργηση των δελτίων επικράτειας. 6. Επαγγελματικό Ασυμβίβαστο των Βουλευτών (να κλειθουν να επιλέξουν έναντι επαγγελματικής τους δραστηριότητας ή βουλευτικής έδρας). 7. Κατάργηση κρατικών επιχορηγήσεων των κομμάτων. 8. Απαγόρευση διορισμού ανθρώπων σε θέσεις πληρωτέες απο το Δημόσιο (είτε τακτικών είτε μετακλητών) εκτός ΑΣΕΠ. 9. Εφαρμογή Ιδιώνυμου με επιβολή σκληρότερων ποινών σε φαινόμενα διαφθοράς, διαπλοκής, ρουσφετιών, μιζών και κατάχρησης εξουσίας που έχουν να κάνουν με το δημόσιο πλούτο απο ανθρώπους που υπηρετούν το δημόσιο (βουλευτές, υπουργούς, εφοριακούς, δημάρχους, αστυνομικούς, συνδικαλιστές κτλ) 10. Απαγόρευση σε μεγαλοεπιχειρηματίες χρήσης του νόμου περι Πτώχευσης εκτος εαν αποδυκτει οτι ειναι άποροι, δεν εχουν άλλες υγιείς επιχείρησης, ακίνητα, καταθέσεις κτλ και όντος αδυνατούν να πληρώσουν. Σε αντίθετη περίπτωση να κληθούν να πληρώσουν πρώτα όλες τις υποχρεώσεις σε εργαζόμενους, προμηθευτές, τράπεζες, δημόσιο κτλ και έπειτα να τους επιτρέπεται να κλήσουν την επιχείρηση. 11. Ρήτρα σε διαγωνισμούς παράδοσης δημοσίων έργων σε εργολάβους, να χρησιμοποιούν κυρίως Έλληνες πληρώνοντας εκτος απ τον μισθό και την ασφάλιση τους, να τηρούν την ώρα παράδοσης του έργου, και σε περίπτωση καθυστέρησης ή βλαβών λόγω κακής ποιότητας υλικών και εργασίας να τους επιβάλλεται ανάλογο πρόστιμο… 12. Δυνατότητα ανοίγματος φακέλων που έχουν κλείσει λόγω παραγραφής και αφορούν τεράστια σκάνδαλα (Siemens, υποβρύχια, λίστες φοροφυγάδων κτλ.) και απονομή δικαιοσύνης. 13. Εφαρμογή ενιαίων κανόνων Ασφάλισης και Εργασίας σε ανθρώπους που παράγουν την ιδια εργασία κάτω απο την ιδια στέγη. (Εξάλειψη φαινομένων όπου οι μόνιμοι εργαζόμενοι αμοιβωνται τρεις φορές πάνω απο τους εκάστοτε ενοικιαζομενους, εποχικούς κτλ. Τολμήστε τα και θα μείνετε στην Ιστορία ως...

Περισσότερα

μετακίνηση από την παραμεθόριο

Θα ήθελα να θέσω υπ όψιν το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί λόγω της κρίσης σε μια μερίδα εργαζόμενων που έκαναν χρήση των διατάξεων για την μεταφορά στην παραμεθόριο . Και υπηρετούν τώρα εκεί. Λόγω της κρίσης ανεστάλησαν όλα τα κίνητρα ,με μείωση μισθού και επιδομάτων κατά 50% περίπου ετησίως άλλα ισχύει η 15χρονη παραμονή με την ανάλογη δέσμευση που αναλάβαμε ερχόμενοι εδώ . Η επιδότηση πρώτης κατοικίας και η απονομή δάνειου για αγορά πρώτης κατοικίας στηρίχτηκε στη μισθοδοσία την οποία λαμβάναμε προ κρίσης και τώρα δεν αρκεί πλέον για να πληρωθεί η δόση του δάνειου με αποτέλεσμα η κατοικία να είναι προς κατάσχεση. Ζητούμε να μετέχουμε στην κινητικότητα κατ εξαίρεση των περιοριστικών διατάξεων, με δεδομένο ότι οι περισσότεροι έχουν διανύσει την 10 ετια και πλέον. Δεδομένου ότι η μετακίνηση δεν ενδιαφέρει όλους αλλά αυτούς που θα κινηθούν προς την γενέτειρα τους όπου και έχουν περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης. Εγώ και άλλοι συνάδελφοι περιμένουμε την νέα κινητικότητα για να βελτιώσουμε την ζωή μας λόγω της ανατροπής όλων των δεδομένων που είχαμε λάβει υπ όψιν για να επιλέξουμε την μετάταξη στην...

Περισσότερα

Aλλαγές στην δημόσια διοίκηση!

Δρομολογούμε αλλαγές στην δημόσια διοίκηση που θα έπρεπε να έχουν γίνει από καιρό. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν: 1. Την υποχρεωτική ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων στη δημόσια διοίκηση. Η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων θα είναι υποχρεωτική ώστε αν δεν γίνεται, να μην έχουν διοικητική ισχύ οι όποιες εξουσιοδοτήσεις. Η ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων θα μειώσει το ετήσιο του χαρτιού και του τόνερ, που σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ είναι 500εκ. Θα δημιουργήσει συνθήκες λογοδοσίας, διαφάνειας και ελέγχου των αποφάσεων και των διαδρομών τους. Με την σημερινή χαρτούρα, εκτός από το πλήθος των εγγράφων χάνονται πλήθος εργατοωρών ενώ μπορούμε με την ψηφιακή υπογραφή να ξέρουμε πού βρίσκεται το ζητούμενο έγγραφο ανά πάσα στιγμή. 2.Την ίδρυση στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης ενός παρατηρητηρίου διοικητικών θεσμών ώστε η κοινωνία των πολιτών να συνεισφέρει στην αξιολόγηση δομών και υπηρεσιών. Ο πολίτης θα μπορεί να αξιολογεί τις υπηρεσίες που δέχεται και τους υπαλλήλους που τους τις προσφέρουν. 3.Την υποχρέωση της διοίκησης μια φορά ανά δίμηνο να απαντά στα αιτήματα των πολιτών ή στις ενστάσεις κακοδιοίκησης και...

Περισσότερα

Μη λειτουργία του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών

Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, προς τους Υπουργούς: 1) Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και 2) Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σχετικά με την μη λειτουργία του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (Κ.Δ.Α.Υ.) Ηρακλείου Κρήτης. Το εργοστάσιο παραμένει κλειστό εδώ και πέντε μήνες από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζόμενων, αφού η νέα εργολήπτρια εταιρεία Waste Solutions Α.Ε. αρνείται να προσλάβει ξανά τους εργαζόμενους, καθώς φαίνεται πως επιθυμεί να μειώσει το εργοδοτικό κόστος. Το «πάγωμα» της ανακύκλωσης στους νομούς Ηρακλείου Λασιθίου, πέρα από τις αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον, είναι πιθανό να έχει κόστος και για τη χώρα, η οποία μπορεί να τιμωρηθεί με υψηλά πρόστιμα από τα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα, για τη μη ορθολογική διαχείριση των ανακυκλώσιμων υλικών. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής: Προς τους κ. κ Υπουργούς : 1) Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, 2) Περιβάλλοντος & Ενέργειας Θέμα: «Μη λειτουργία του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (Κ.Δ.Α.Υ.) Ηρακλείου Κρήτης» Η απεργία των εργαζομένων στο «Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών Ηρακλείου» (ΚΔΑΥ), που συνεχίζεται εδώ και πέντε μήνες έχει σαν αποτέλεσμα το εργοστάσιο να παραμένει κλειστό και ως εκ τούτου εκατοντάδες τόνοι ανακυκλώσιμων να καταλήγουν στο Χώρο Υγειονομικής Ταφής στους Πέρα Γαλήνους και όχι εκεί που θα έπρεπε να καταλήγουν, δηλαδή για ανακύκλωση. Η εργολαβία της εταιρίας Creta Eco Phoenix που διαχειριζόταν το Κέντρο Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) στην ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου Κρήτης έληξε στις 31.10.2015, έτσι από τις 2.11.2015 τη διαχείριση αναλαμβάνει η εταιρία Waste Solutions Α. Ε. με έδρα τον Ασπρόπυργο Αττικής. Από τότε και μέχρι σήμερα, το ΚΔΑΥ Ηρακλείου Κρήτης παραμένει κλειστό, με ευθύνη του νέου εργολάβου, ο οποίος αφενός αρνείται να προσλάβει ξανά τους εργαζόμενους, καθώς φαίνεται πως επιθυμεί να μειώσει το εργοδοτικό κόστος, ενώ αφετέρου αδιαφορεί για το «πάγωμα» της ανακύκλωσης στους νομούς Ηρακλείου Λασιθίου. Στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί συνεπικουρεί το γεγονός ότι η Ε.Ε.Α.Α (Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης) αρνείται να κοινοποιήσει τη σύμβαση που έχει συνάψει με τον νέο εργολάβο. Δεδομένου ότι, κάθε νέα σύμβαση που συνάπτεται μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών, μετά την ολοκλήρωση της πρέπει να κοινοποιείται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ και να αναρτάται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως ακριβώς προβλέπεται. Δεδομένου ότι, εκατοντάδες τόνοι ανακυκλώσιμων υλικών καταλήγουν στον χώρο Υγειονομικής Ταφής και όχι στον χώρο ανακύκλωσης, με καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον...

Περισσότερα

Συνάντηση με τον Διευθυντή του Γραφείου της αναπλ. Υπουργού για την Καταπολέμηση της Ανεργίας Ρ. Αντωνοπούλου – Εκπρόσωποι κατοίκων Εργατικών Κατοικιών Γιάννουλης – Ζητήματα Τιμής Εξαγοράς

15 Μαρτίου 2016 Ανακοίνωση Εκπροσώπους των δικαιούχων-οικιστών του συγκροτήματος Εργατικών Κατοικιών Γιάννουλης «Μελίνα Μερκούρη» συνόδευσε την Τρίτη 15.3.2016 η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Λάρισας κ. Άννα Βαγενά στο πλαίσιο συνάντησης με στελέχη του Υπουργείου Εργασίας. Ειδικότερα, σε σύσκεψη που έλαβε χώρα υπό τον κ. Γρ. Μαλάμη, Διευθυντή του γραφείου της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού Ρ. Αντωνοπούλου, οι εκπρόσωποι των οικιστών των Εργατικών Κατοικιών Γιάννουλης έθεσαν το ζήτημα της αναπροσαρμογής της τιμής βάσης (ανά τετραγωνικό μέτρο) με σκοπό την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγοράς των οικημάτων που τους παραχωρήθηκαν. Τους εκπροσώπους των οικιστών συνόδευσαν, επίσης, οι βουλευτές κ.κ. Γ. Λαμπρούλης από το ΚΚΕ και Γ. Κατσιαντώνης από την ΕΚ. Με επιστολή της, στις 9.3.2016, η κ. Βαγενά είχε θέσει το θέμα υπόψη της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού, επισημαίνοντας το εύλογο των αιτημάτων. Μετά το πέρας της σύσκεψης, η κ. Βαγενά δήλωσε: «Τα αιτήματα των κατοίκων των εργατικών κατοικιών είναι σίγουρα δίκαια. Στην παρούσα φάση είναι σκόπιμο να προωθηθεί άμεσα ο διάλογος με τις αρμόδιες υπηρεσίες ώστε να μπορέσουν και οι άνθρωποι αυτοί να αποπληρώσουν το ποσό της εξαγοράς. Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι το θέμα είχε παγώσει για μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας οι κάτοικοι των εργατικών κατοικιών δεν εξυπηρετούσαν (και σ’ ένα βαθμό δεν μπορούσαν να κάνουν και διαφορετικά) τις δόσεις που απαιτούνται για την οριστική εξαγορά. Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά, διαπιστώνω ότι όπως σε όλους τους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης έτσι και εδώ η παρούσα Κυβέρνηση καλείται υπό ασφυκτικές δημοσιονομικά και χρονικά συνθήκες να επιλύσει τα συσσωρευμένα προβλήματα χρόνων που δημιούργησαν οι προηγούμενες...

Περισσότερα

Ψήφιση του Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την Δημόσια Διοίκηση.

Ο Γιάννης Στέφος, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Ιωαννίνων, τοποθετήθηκε στις 24 Φεβρουαρίου στην Ολομέλεια της Βουλής για την ψήφιση του Ν/Σ του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης για την Δημόσια Διοίκηση. Στην αρχή της τοποθέτησής του δήλωσε πως η ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου έχει σκοπό να καταστήσει την δημόσια διοίκηση διαφανή μέσα από αξιοκρατικές διαδικασίες και λειτουργίες, καθώς δεκαετίες στην δημόσια διοίκηση κυριαρχούσαν η εσωστρέφεια των υπηρεσιών, οι πελατειακές σχέσεις, η διόγκωση της διαφθοράς, η κομματικοποίηση στην επιλογή των στελεχών της διοίκησης. Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να κλείσει τον φαύλο κύκλο της διοικητικής τελμάτωσης και της γραφειοκρατικής παράλυσης που οδήγησαν στην απώλεια της εμπιστοσύνης των πολιτών για τους δημόσιους θεσμούς. Ανέφερε πως με το παρόν νομοσχέδιο γίνονται τέσσερις αποφασιστικές τομές. Η δημιουργία του Εθνικού Μητρώου Επιτελικών Στελεχών, δίκαιο σύστημα αξιολόγησης, ορθότερη βαθμολογική διάρθρωση θέσεων και σύστημα προαγωγών, αξιοκρατικό σύστημα επιλογής προϊσταμένων. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στο Εθνικό Μητρώο λέγοντας πως επιτυγχάνεται η πλήρης εξάλειψη πελατειακών σχέσεων μεταξύ πολιτικού συστήματος και της ανώτατης βαθμίδας της δημόσιας διοίκησης. Δήλωσε χαρακτηριστικά πως είναι μια μεταρρύθμιση εφάμιλλη του ΑΣΕΠ. Απευθύνεται κυρίως στο σώμα των δημοσίων υπαλλήλων και εμπιστεύεται το δυναμικό των δημόσιων υπηρεσιών. Βούληση της κυβέρνησης είναι να μετασχηματίσει τις υπάρχουσες δομές σε ένα αποτελεσματικό και λειτουργικό διοικητικό μηχανισμό. Με το σύστημα της αξιολόγησης γίνεται πρώτη φορά αποτελεσματική κρίση των δυνατοτήτων των στελεχών όχι με σκοπό την απόλυσή τους, αλλά την παραγωγή δημοσίων υπαλλήλων προσανατολισμένων στις πραγματικές ανάγκες. Τόνισε πως αποτελεί εργαλείο ανάδειξης των πλεονεκτημάτων και θεραπείας των αδυναμιών των δημόσιων υπηρεσιών. Έκλεισε την τοποθέτησή του λέγοντας πως από το καθεστώς τρόμου των προηγούμενων ετών μεταβαίνουμε σε καθεστώς συμμετοχικότητας και...

Περισσότερα

Ομιλία Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση επί του Νομοσχεδίου για την Δημόσια Διοίκηση

Για την προσπάθεια της κυβέρνησης να ανατρέψει το καθεστώς παθογένειας και πελατειακών σχέσεων, που κυριάρχησε επί δεκαετίες στον δημόσιο τομέα με ευθύνη των κομμάτων του παραδοσιακού δικομματισμού, και να καταστήσει την δημόσια διοίκηση πιο λειτουργική και αξιοκρατική, μίλησε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη συζήτηση στη Βουλή επί του Νομοσχεδίου «Εθνικό Μητρώο Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, Βαθμολογική Διάρθρωση Θέσεων, Συστήματα Αξιολόγησης, Προαγωγών και Επιλογής Προϊσταμένων (Διαφάνεια – Αξιοκρατία και Αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης)», στις 24.2.2016. Ειδικότερα τόνισε ότι «όλες αυτές τις δεκαετίες το δημόσιο αντιμετωπίστηκε ως φέουδο, ως ένα πεδίο, όπου έγιναν εκατοντάδες πειραματισμοί, ενώ τα τελευταία χρόνια, που πλέον δεν υπήρχε δυνατότητα να διορίζονται κατά χιλιάδες οι δημόσιοι υπάλληλοι, στις θέσεις ευθύνης υπήρχαν διορισμοί ανάλογα με την κοινοβουλευτική δύναμη των κομμάτων. Όταν υπήρχε ο κραταιός δικομματισμός, τη συντριπτική πλειοψηφία στις θέσεις ευθύνης τις έπαιρνε το πρώτο κόμμα και κάποιες το δεύτερο. Όταν καταλήξαμε στην τρικομματική συγκυβέρνηση, είχαμε το περιβόητο τέσσερα-δύο-ένα.» Στην εισήγησή του ιδιαίτερα επικεντρώθηκε στον πρώτο άξονα του νομοσχεδίου που αφορά στη σύσταση ενός Εθνικού Μητρώου Επιτελικών Στελεχών Δημόσιας Διοίκησης, στο οποίο θα εντάσσονται οι υπάλληλοι με αυξημένα διοικητικά και εκπαιδευτικά προσόντα οι οποίοι θα στελεχώνουν από εδώ και στο εξής τις επιτελικές θέσεις του κράτους. Έτσι, λοιπόν, επισήμανε ότι «με έναν πολύ σοβαρό τρόπο μπαίνει τέλος στη μακρόχρονη παράδοση της κομματικοποίησης των θέσεων ευθύνης», και ότι «ο εξορθολογισμός στον δημόσιο τομέα σημαίνει βασικά και εξορθολογισμός των δικών του πόρων». Για τον δεύτερο άξονα του νομοσχεδίου, δηλαδή το σύστημα αξιολόγησης, παρατήρησε ότι η αξιολόγηση για την κυβέρνηση δεν συνδέεται με διαθεσιμότητες ή απολύσεις όπως παλιότερα, αλλά με την βελτίωση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων και την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης προς όφελος των πολιτών. Ειδικότερα, τόνισε ότι «το προσωπικό αξιολογείται μεν στη βάση παραμέτρων, όπως τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα του κάθε υπαλλήλου και τις εκθέσεις αξιολόγησης των προϊσταμένων του, αλλά στην τελική αξιολόγηση για πρώτη φορά θα προσμετράται και η βαθμολόγηση που θα έχουν οι προϊστάμενοι από τους άμεσα υφισταμένους τους. Και αυτή η αμφίδρομη αξιολόγηση θα αποτελέσει ένα κρίσιμο εργαλείο για τη βελτίωση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων και την αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης». Ο κ. Μεϊκόπουλος ολοκλήρωσε την ομιλία του τονίζοντας ότι πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι «επιτέλους στην εφαρμοσμένη πολιτική γίνεται...

Περισσότερα

Παρέμβαση κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, για τα άρθρα του νομοσχεδίου για τη Δημόσια Διοίκηση

Η βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Νίκη Κ. Κεραμέως, στην παρέμβασή της, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, για τα άρθρα του νομοσχεδίου για τη Δημόσια Διοίκηση, απέδειξε ότι το νομοθέτημα εν πολλοίς καθίσταται ψευδεπίγραφο. Ενώ από τον τίτλο διακηρύσσονται έννοιες-πυλώνες ενός σύγχρονου κράτους, οι βασικές διατάξεις του νομοθετήματος αποτελούν ρυθμίσεις χωρίς αντίκρισμα, εν τέλει αποδεικνύονται κενό γράμμα. Επιπλέον, το πλήθος των άσχετων διατάξεων και τροπολογιών αναπαράγει όλες τις παθογένειες της ελληνικής δημόσιας διοίκησης: την αναξιοκρατία, την κακονομία, τη γραφειοκρατία και τις πελατειακές σχέσεις. ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ: Κύριε Πρόεδρε, Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, Θα ξεκινήσω απαντώντας σε διάφορες χθεσινές αιτιάσεις του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, κι αυτό για να μην μείνουν αναπάντητες. Κ. Φάμελλε, χθες, αντί να μας μιλήσετε για την ουσία του νομοσχεδίου, αυτού του άκρως σημαντικού νομοσχεδίου, όπως λέτε, και αντί να απαντήσετε στα συγκεκριμένα θέματα τα οποία είχαμε θέσει, επιδοθήκατε σε προσωπικές επιθέσεις. Αναφερθήκατε στον κ. Μυλωνάκη, Σύμβουλο του Προέδρου της ΝΔ, του κ. Μητσοτάκη, στο πλαίσιο της υποτιθέμενης κομματικοποίησης του κράτους εκ μέρους του κ. Μητσοτάκη επειδή είχε παράλληλη θέση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Μάλλον δεν ξέρετε ότι ο κ. Μυλωνάκης ήταν πρώτα σύμβουλος του κ. Μανιτάκη. Τον θυμάστε τον κ. Μανιτάκη; Υπουργός της Δημοκρατικής Αριστεράς. Και όταν ο κ. Μητσοτάκης παρέλαβε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τον κράτησε. Τι απέδειξε; Απέδειξε έμπρακτα ότι κοιτάει πέρα και πάνω από κόμματα, κάτι που εσείς δεν ξέρετε να κάνετε. Αν αμφιβάλλετε, ορίστε και το σχετικό ΦΕΚ, που αποδεικνύει τον διορισμό του κ. Μυλωνάκη ως συμβούλου του κ. Μανιτάκη. Αναφερθήκατε σε δύο συγγενείς του κ. Μητσοτάκη. Θέλετε πραγματικά να μιλήσουμε για τις τοποθετήσεις συγγενών και φίλων στη δική σας Κυβέρνηση; Να σας θυμίσω την ομιλία του κ. Βαρβιτσιώτη της 5ης Μαΐου 2015, που απαρίθμησε πάνω από εξήντα έξι διορισμούς συγγενών και κομματικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ σε μόλις τρεις μήνες διακυβέρνησης; Μόλις τρεις μήνες διακυβέρνησης! Καταθέτω στα πρακτικά τη σχετική ομιλία. Τρίτο, αναφερθήκατε επίσης στους μετακλητούς του κ. Μητσοτάκη επί Υπουργίας του στο ΥΔΜΗΔ, και είπατε ότι είναι πενήντα ένας. Το ίδιο είχε πει και ο Πρωθυπουργός στις 27/1/2016 στη Βουλή, στην προ ημερησίας για το ασφαλιστικό, ότι οι μετακλητοί του κ. Μητσοτάκη ήταν πενήντα ένας και του κ. Βερναρδάκη δύο. Επανακαταθέτω το ίδιο το...

Περισσότερα

Η σημερινή Κυβέρνηση νομοθετεί στη βάση των κοινωνικών αναγκών, της άρσης των αδικιών, της ανακούφισης και στήριξης των πολιτών

«Η σημερινή Κυβέρνηση νομοθετεί στη βάση των κοινωνικών αναγκών, της άρσης των αδικιών, της ανακούφισης και στήριξης των πολιτών» Τo νομοσχέδιο «Για την επιτάχυνση του Κυβερνητικού Έργου & άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε το Σάββατο στη Βουλή, περιλαμβάνει διατάξεις αρμοδιότητας διαφορετικών υπουργείων και προωθεί θετικά μέτρα, που ενσωματώνουν το χαρακτήρα μιας κυβέρνησης με ανθρωπιστικό και κοινωνικά ευαίσθητο προσανατολισμό. Η Βουλευτής Καρδίτσας, κ. Χρυσούλα Κατσαβριά-Σιωροπούλου επισημαίνει σημαντικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν και τονίζει τα εξής: Το λεγόμενο «παράλληλο πρόγραμμα» αποτελεί κάτι παραπάνω από νομοσχέδιο, καθώς με τις διατάξεις του αποδεικνύει, παρά τη δύσκολη συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, το ενδιαφέρον του όχι για την ευημερία των αριθμών αλλά πρωτίστως για τον άνθρωπο. Αυτό το ενδιαφέρον απέδειξαν με την ψήφο τους οι Βουλευτές της πλειοψηφίας, ψηφίζοντας την άσκηση μιας παράλληλης πολιτικής που θα επιλύει μείζονα κοινωνικά προβλήματα σε βασικούς τομείς, όπως η δημόσια υγεία, η παιδεία, η εργασία και η προστασία των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Από την πρώτη στιγμή που ο λαός εμπιστεύθηκε τη διοίκηση της χώρας στη σημερινή Κυβέρνηση, ξεκίνησε μια προσπάθεια να χαρτογραφηθεί η έκταση της καταστροφής που δημιούργησαν οι προηγούμενες πολιτικές των κυβερνήσεων της ΝΔ – ΠΑΣΟΚ. Σε ό,τι αφορά στη δημόσια υγεία, με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζονται μέτρα που υπηρετούν έναν από τους βασικότερους στόχους του Κοινωνικού Κράτους, την καθολική υγειονομική κάλυψη. Οι επιπτώσεις της οικονομικής αλλά και της ανθρωπιστικής κρίσης, με την οποία έχουμε έρθει αντιμέτωποι τα τελευταία χρόνια, έχουν πλήξει βαρύτατα τον τομέα της δημόσιας υγείας. Στο νομό μας, καθημερινά, γίνομαι αποδέκτης σωρείας προβλημάτων που προέρχονται από το Νοσοκομείο, τα περιφερειακά ιατρεία, τα κέντρα υγείας αλλά και το ΕΚΑΒ. Η διάλυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, οι τεράστιες ελλείψεις και η υποβάθμιση της δημόσιας περίθαλψης, είναι αποτέλεσμα των πρότερων πολιτικών των κυβερνήσεων της ΝΔ – ΠΑΣΟΚ με δραματικές περικοπές, πάνω από το 40% στις λειτουργικές δαπάνες του ΕΣΥ. Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, προωθούνται ρυθμίσεις – κόμβοι στον τομέα της Υγείας. Ενδεικτικά αναφέρω, ότι με τη χρήση μόνο του ΑΜΚΑ θα είναι πλέον δυνατή η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων πολιτών δίχως κανέναν αποκλεισμό και η πραγματοποίηση εργαστηριακών εξετάσεων σε δημόσιες δομές. Μη ξεχνάμε, ότι η ραγδαία αύξηση της ανεργίας και η επισφαλής και ανασφάλιστη εργασία, οδήγησαν τα τελευταία χρόνια ένα μέρος του πληθυσμού στο να χάσει την ασφαλιστική...

Περισσότερα

Μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και ανάπτυξη: εμπειρίες και προτάσεις

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Αθήνα, 10 Φεβρουαρίου 2016 Νίκη Κ. Κεραμέως: «Πρωτίστως, οι μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο τομέα πρέπει να στοχεύουν στη δημιουργία συνθηκών σταθερότητας και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών έναντι των θεσμών διακυβέρνησης. Μόνο με την επανάκτηση αυτής της σχέσης θα μπορέσει να υπάρξει πρόοδος.» Η βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος της ΝΔ, Νίκη Κ. Κεραμέως, συμμετείχε στις εργασίες του διήμερου συνεδρίου με θέμα «Μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και ανάπτυξη: εμπειρίες και προτάσεις», που πραγματοποιήθηκε στις 8 και 9 Φεβρουαρίου στην Αίθουσα Γερουσίας του Κοινοβουλίου με πρωτοβουλία του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή. Με αναφορές στις μεταρρυθμίσεις που έλαβαν χώρα το διάστημα 2012-2014, αλλά και με συγκεκριμένες προτάσεις για το μέλλον, με την παρέμβασή της, η Νίκη Κ. Κεραμέως προσπάθησε να αναδείξει την τεράστια πρόκληση της διοικητικής μεταρρύθμισης σήμερα: την οικοδόμηση μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ δημόσιας διοίκησης και επιχειρηματικότητας. «Να συνεχίσουμε με συνέπεια και προγραμματισμό τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις δομών, διαδικασιών και, βασικά, αντιλήψεων στη δημόσια διοίκηση, όπως δρομολογήθηκαν και εντατικοποιήθηκαν το διάστημα 2012-2014, με στόχο να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον, να απελευθερώσουμε τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας και να συμβάλλουμε, έτσι, στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας», είπε χαρακτηριστικά. Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας: Αξιότιμοι κύριοι καθηγητές, Αγαπητοί συνάδελφοι, Ευχαριστώ για την τιμή να συμμετέχω σε αυτό το συνέδριο, που συζητά για τις μεταρρυθμίσεις στη δημόσια διοίκηση και πώς αυτές μπορούν να συνδεθούν με την πολυπόθητη ανάπτυξη. Θεωρώ ότι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις της διοικητικής μεταρρύθμισης σήμερα είναι να χτίσουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ δημόσιας διοίκησης και επιχειρηματικότητας. Να συνεχίσουμε με συνέπεια τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις δομών, διαδικασιών και, κυρίως, αντιλήψεων στη δημόσια διοίκηση, όπως δρομολογήθηκαν και εντατικοποιήθηκαν το διάστημα 2012-2014, με στόχο να βελτιώσουμε το επιχειρηματικό περιβάλλον, να απελευθερώσουμε τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας και να συμβάλλουμε, έτσι, στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Και θα μιλήσω συγκεκριμένα, σε 2 άξονες, ακολουθώντας και τη λογική της θεματικής του πάνελ μας. Αφενός εμπειρίες από το παρελθόν, και αφετέρου προτάσεις για το μέλλον. Ι) Εμπειρίες από το παρελθόν Και ξεκινώ από τις εμπειρίες από το πρόσφατο παρελθόν. Το διάστημα 2012-2014 το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης τόλμησε να αναμετρηθεί με τις προκλήσεις της δημόσιας διοίκησης και να κάνει τομές. Τομές για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις και για να καταστεί η...

Περισσότερα
Top