Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Άρθρα 1-4 -ΝΑΙ

  • ΤΥΠΟΣ: Νόμος
  • ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ: Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
  • ΕΠΙΤΡΟΠΗ: Επιτροπή δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης
  • ΦΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ: Ψηφισθέν Νομοσχέδιο

Το Άρθρο 1 περιλαμβάνει το σκοπό των διατάξεων που εισάγονται στο Α΄μέρος του νόμου με στόχευση την προώθηση της αρχής της ίσης µεταχείρισης και την καταπολέµηση των διακρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός του συγκεκριμένου νομοσχεδίου είναι:

-η ίση μεταχείριση ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος , εθνικής και εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών

-η καταπολέμηση των διακρίσεων λόγω θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου κ.α στον τομέα της εργασίας και της απασχόλησης.

-η διευκόλυνση άσκησης δικαιωμάτων των εργαζομένων στα πλαίσια της κινητικότητας τους, σύμφωνα με την Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Στο Άρθρο 2 δίνονται οι ορισμοί των όρων που αναφέρονται στο νομοσχέδιο:

Ως «έμμεση διάκριση» θεωρείται όταν μία εκ πρώτης όψεως ουδέτερη διάταξη, κριτήριο ή πρακτική μπορεί να θέσει πρόσωπα με συγκεκριμένα χαραλτηριστικά φυλής, εθνικής καταγωγής, χρώματος, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων κ.α σε μειονεκτική θέση συγκριτικά με άλλα πρόσωπα.

Ως «διάκριση λόγω σχέσης»θεωρείται η λιγότερο ευνοϊκή μεταχείριση ενός προσώπου λόγω της στενής του σχέσης με πρόσωπο ή πρόσωπα με συγκεριμένα χαρακτηριστικά φυλής, χρώματος, εθνικής καταγωγής,  θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων κ.α.

Ως «διάκριση λόγω νοµιζόµενων χαρακτηριστικών» νοείται η λιγότερη ευνοϊκή µεταχείριση ενός προσώπου που εικάζεται ότι διαθέτει συγκεκριµένα χαρακτηριστικά, τα οποία αποτελούν λόγο διάκρισης.

Ως «πολλαπλή διάκριση» νοείται οποιαδήποτε διάκριση, αποκλεισµός ή περιορισµός, σε βάρος προσώπου, που βασίζεται σε περισσότερους από έναν λόγους µη διάκρισης κατά τον παρόντα νόµο.

Το Άρθρο 3 αναφέρει το πεδίο στο οποίο εφαρμόζεται το συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Ειδικότερα αποσαφηνίζεται η ρήτρα εξαίρεσης της ιθαγένειας του ν. 3304/2005 µε σκοπό τον εξορθολογισµό των διοικητικών πρακτικών, ενώ προβλέπεται ότι για τους επί µακρόν διαµένοντες αλλοδαπούς πολίτες η εξαίρεση της ιθαγένειας δεν αντιτάσσεται στο πλαίσιο των δικαιωµάτων που τους αναγνωρίζονται από το ν. 4251/2014.  Τέλος ορίζεται ότι κρίσιµο στοιχείο για την ίση µεταχείριση των φορολογουµένων είναι η φορολογική κατοικία και όχι η ιθαγένεια.

Το Άρθρο 4 καθορίζει τις περιπτώσεις στις οποίες επιτρέπεται η δικαιολογημένη διαφορετική μεταχείριση λόγω ειδικών επαγγελματικών απαιτήσεων. Συγκεκριμένα, η διαφορετική µεταχείριση στις θρησκευτικές ενός προσώπου δεν συνιστά διάκριση, όταν εντός του πλαισίου του οποίου ασκούνται οι πεποιθήσεις αυτές αποτελούν ουσιώδη και δικαιολογηµένη επαγγελµατική απαίτηση. Δεν θίγεται επίσης το δικαίωµα των εκκλησιών ή άλλων οργανισµών, των οποίων η δεοντολογία εδράζεται σε θρησκευτικές ή άλλες πεποιθήσεις, να απαιτούν από τα πρόσωπα που εργάζονται για λογαριασµό τους συµπεριφορά καλής πίστης και συµµόρφωσης προς τη δεοντολογία τους.

Ψήφισαν οι Βουλευτές

Τι θα ψήφιζες αν ήσουν βουλευτής ;

Εσείς τι θα ψηφίζατε στο νομοσχέδιο για την ίση μεταχείριση προσώπων;

Δες τα αποτελέσματα

Loading ... Loading ...
Top