Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης | 25/5/2017

  • Τύπος: Νόμος
  • Υπουργείο: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • Επιτροπή: Επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων
  • Φάση έπεξεργασιας: Ψηφισθέν Νομοσχέδιο
  • Ημ. Κατάθεσης: 19/05/2017
  • Εισηγητές: Ιωάννης Στέφος
    Νίκη Κεραμέως

Περιγραφή

Εγκρίθηκε με τη διαδικασία του επείγοντος το νομοσχέδιο που σκοπό έχει την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα Εκπαίδευσης, ενώ χωρίς τη στήριξη των Αν.Ελ και της Χ.Α., ψηφίστηκε το άρθρο 5 για το “Ισλαμικό Τέμενος”.  Αξίζει να σημιωθεί πως ο Κ. Γαβρόγλου απέσυρε την παράγραφο 2 του άρθρου 5  στην οποία αναφέρονταν ότι επιτρέπεται η ιδιωτική χρηματοδότηση του Τεμένους. Ο επείγων χαρακτήρας του νομοσχεδίου αφορούσε την διενέργεια των πανελλαδικών εξετάσεων αφού ρυθμίζει ζητήματα της διοικητικής δομής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, ρυθμίζεται ο τρόπος επιλογής των διευθυντών σχολικών μονάδων, ώστε να συμμορφώνεται με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), υπ’αριθμ. 711/2017, και αυτό που αλλάζει είναι η μοριοδότηση των υποψηφίων και η κατάργηση των εκλογών από το σύλλογο διδασκόντων.

Αναφορικά με τον τρόπο επιλογής των διευθυντών, η μοριοδότηση θα λαμβάνει υπ όψιν τα εξής:

α) Την επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.ά) των υποψηφίων,

β) Την υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία κ.ά.). Στη συνέχεια, προβλέπεται συνέντευξη ενώπιον του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου Επιλογής της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Επίσης, περιλαμβάνονται:

ρυθμίσεις για τη διοικητική λειτουργία του ισλαμικού τεμένους Αθηνών και πιο συγκεκριμένα, αποφασίζεται η ίδρυση ενός νέου νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, εποπτευόμενου και χρηματοδοτούμενου από το Υπουργείο Παιδείας και συγκεκριμένα της διοικούσας επιτροπής ισλαμικού τεμένους Αθηνών, με σκοπό τη διοίκηση, διαχείριση και τη συντήρησή του

ρυθμίσεις που αφορούν στην τρίμηνη παράταση της θητείας οργάνων διοίκησης ορισμένων ΑΕΙ, ώστε τα νέα όργανα να εκλεγούν βάσει των νέων διατάξεων που θα επιφέρει ο νόμος που επίκειται για την τριτοβάθμια εκπαίδευση,

ρυθμίσεις που αφορούν σε αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, σε πρόσβαση στη δευτεροβάθμια αποφοίτων των ΕΠΑΛ.

Σχετικοί σύνδεσμοι


    Άρθρα

    Ερμηνεία των θέσεων

    syriza

    Ο εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Γιάννης Στέφος, υπερψηφίζοντας ανέφερε για τον τρόπο επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων την σημασία που έχει “η δημοκρατική και συμμετοχική διαδικασία στην εκλογή των διευθυντών για την καλή λειτουργία της σχολικής μονάδας”, ιδιαίτερα τη στιγμή που μετά την απόφαση του ΣτΕ, …πρέπει να νομοθετηθεί ένας νέος τρόπος επιλογής όσο το δυνατό πιο σύντομα, καθώς βρισκόμαστε ήδη στη λήξη του σχολικού έτους. Σχετικά με τη διαδικασία επιλογής, υπογράμμισε πως εξασφαλίζεται “η μέγιστη δυνατή αξιοκρατία και διαφάνεια” ώστε “να εκλείψουν φαινόμενα διαπλοκής και προτίμησης των ημετέρων, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια”.

    Αναφορικά με το άρθρο 5 επισήμανε την αναγκαιότητα κατασκευής και σωστής λειτουργίας του τεμένους, καθότι αυτή “εκπορεύεται τόσο από τις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της θρησκευτικής ελευθερίας και τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας, όσο και από την παραδοσιακή φιλία που χαρακτηρίζει την Ελλάδα με τις αραβικές χώρες”.

    nd

    Η εισηγήτρια της Ν.Δ., Νίκη Κεραμέως, καταψηφίζοντας επί της αρχής, αναφέρθηκε στη διαδικασία του επείγοντος με την οποία -όπως είπε- “προσπαθείτε να θεραπεύσετε τις αντισυνταγματικότητες του Ν. Μπαλτά-Κουράκη”. Κατηγόρησε την κυβέρνηση για τις νομοθετικές της πρακτικές και το γεγονός πως “δεν προηγήθηκε καμία Δημόσια Διαβούλευση”. Κάλεσε, μάλιστα τον Υπουργό ν΄αποσύρει το νομοσχέδιο και να το επανακαταθέσει αφού ακολουθήσει την ενδεδειγμένη διαδικασία.

    Αναφορικά με τις διατάξεις, επισήμανε: “αποδεικνύεται ότι ούτε όραμα έχει αυτή η Κυβέρνηση, ούτε συγκεκριμένη στόχευση για την κορωνίδα των πολιτικών, την πολιτική για την Παιδεία”. Ειδική αναφορά στην κριτική της προς την κυβέρνηση στάθηκαν οι διατάξεις για την επιλογή διευθυντικών στελεχών θίγοντας 11 συγκεκριμένα σημεία: μεταξύ άλλων, την αποσπασματικότητα στη νομοθέτηση, την αξιολόγηση, η οποία δεν αποτελεί παράγοντα επιλογής στο εν λόγω σύστημα, τις παραλείψεις ως προς τον καθορισμό της διδακτικής εμπειρίας, τις στρεβλώσεις ως προς την μοριοδότηση των επιμέρους προσόντων, τη μείωση της βαρύτητας των επιστημονικών προσόντων, την μη απαίτηση γνώσης της πληροφορικής, την έκφραση γνώμης του συλλόγου διδασκόντων, τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής. Τέλος, έδωσε έμφαση στο άρθρο 5 σχετικά με το Ισλαμικό Τέμενος. “Έχουμε ταχθεί υπέρ της ανέγερσης του Ισλαμικού Τεμένους Αθηνών”, τόνισε, ωστόσο εξέφρασε τις ενστάσεις της σχετικά με την σύνθεση του ΔΣ του νομικού προσώπου.

    320_182_445844

    Ο ειδικός αγορητής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ψήφισε “Παρών” επί της Αρχής και τοποθετήθηκε για το κάθε άρθρο ξεχωριστά. Για την επιλογή Διευθυντών σημείωσε πως “δεν ξεκινούν από κάτω προς τα πάνω. Πρώτα γίνονται οι Διευθυντές Εκπαίδευσης , μετά οι Σχολικοί Σύμβουλοι και τέλος οι Διευθυντές Σχολείων”. Στο άρθρο 2 για την παράταση της θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ, υπογράμμισε ότι τα Πανεπιστήμια “είναι ακέφαλα ή λειτουργούν με ένα, δύο μέλη και αυτό είναι ευθύνη δικιά σας.Έπρεπε να είχαν κάνει εκλογές χθες!”.

    Αναφέρθηκε θετικά στην εγγραφή στην τάξη μαθητείας των ΕΠΑΛ κατόχων απολυτηρίων των ΓΕ.Λ, επισημαίνοντας πως η λειτουργία παραρτημάτων ΕΠΑΛ σε νησιά “βοηθά στην απρόσκοπτη πρόσβαση στην επαγγελματική εκπαίδευση των μαθητών που κατοικούν σε αυτά και μετακινούνται καθημερινά”. Στο Άρθρο 5, έκανε λόγο για διάταξη που “δοκίμασε το συγκολλητικό στοιχείο της κυβερνητικής συμμαχίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ”. “Μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας  το Μνημονιακοί-Αντιμνημονιακοί και οι δήθεν κόκκινες γραμμές για τα μισθολόγια των στρατιωτικών και τα Θρησκευτικά και αναδείχτηκε το ισχυρότερο συνδετικό στοιχείο της συνεργασίας  σας, που είναι η κυβερνησιμότητα”, πρόσθεσε, υπερψηφίζοντας ωστόσο.

    xa

    Ο ειδικός αγορητής της Χ.Α., Π. Ηλιόπουλος, καταψήφισε το σύνολο του νομοσχεδίου, υποστηρίζοντας πως τη στιγμή που οι φανατικοί ισλαμιστές αιματοκύλισαν την Ευρώπη, ψηφίζεται νόμος για την ανέγερση του τζαμιού στην Αθήνα. Προσθέτοντας πως η κάλυψη του κόστους λειτουργίας, προέρχεται από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Ενώ, τέλος, διέκρινε ως σκοπό “της Νέας Τάξης Πραγμάτων” τη “διάλυση του κοινωνικού ιστού” και “τον αφανισμό του Χριστιανισμού που οι διεθνιστές μισούν θανάσιμα”.

    kk3

    Ο ειδικός αγορητής του Κ.Κ.Ε., Γιάννης Δελής, καταψήφισε το σχέδιο νόμου με το οποίο η κυβέρνηση επεκτείνει και επικαιροποιεί τις αντιδραστικές διατάξεις του νόμου Διαμαντοπούλου – τον οποίο έχει απορρίψει το κίνημα – καθώς “ενσωματώνει όλη τη στρατηγική ΕΕ και του κεφαλαίου για το ρόλο της εκπαίδευσης στην εξυπηρέτηση των σημερινών αναγκών των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του βάρβαρου συστήματός τους”, όπως είπε. Χαρακτήρισε απαράδεκτη τη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των διευθυντών σχολικών μονάδων και συνολικά για το νέο νομοσχέδιο, δήλωσε πως “είναι ένα είδος προοιμίου των επόμενων “μεταρρυθμίσεων” για την Παιδεία”.

    aneksa_ellines

    Ο ειδικός αγορητής των Αν. Ελ., Κωνσταντίνος Κατσίκης, υπερψήφισε το νομοσχέδιο, με το οποίο ρυθμίζονται τα “σχετικά με την επιλογή διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά την απόφαση του Απριλίου του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έκρινε αντισυνταγματικό τον προηγούμενο ν. 4327/2015, νόμος που αφορούσε την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση.

    Σχετικά με το άρθρο 5 και τις ρυθμίσεις για το Ισλαμικό Τέμενος, τόνισε πως “θα ήταν ασυμβίβαστο να υπερψηφίσουμε όταν το 2016 είχαμε καταψηφίσει την ίδρυση και την κατασκευή του”. “Επίσης, ένας σημαντικός λόγος που καταψηφίζουμε τη διάταξη, αποτελεί το γεγονός της επιχορήγησης του λατρευτικού αυτού χώρου από τον ελληνικό κρατικό προϋπολογισμό και από τα λιγοστά χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων”. Τέλος, σημείωσε πως σε κανένα κράτος, δεν προβλέπεται επιχορήγηση λατρευτικών χώρων της Ορθοδοξίας.

    enwsh-kentrwwn

    Η ειδική αγορήτρια της Ε.Κ., Θεοδώρα Μεγαλοοικονόμου, καταψήφισε επί της αρχής και σημείωσε πως συνολικά το νομοσχέδιο περιλαμβάνει, ταυτόχρονα, ρυθμίσεις με τις οποίες “δεν είμαστε σύμφωνοι, ρυθμίσεις που συμφωνούμε και διατάξεις που χρήζουν βελτίωσης, αναπροσαρμογής, για να μπορέσουν να εφαρμοστούν χωρίς αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο”.

    Αναφορικά με τις διατάξεις του άρθρου 5 για το ισλαμικό τέμενος, έκανε λόγο για ευαίσθητο ζήτημα και διαπίστωσε πως πρέπει να υπάρξει εύρυθμη και ομαλή διοίκηση και λειτουργία του τεμένους, ώστε “να τηρείται απόλυτα ο σεβασμός στην ανεξιθρησκεία που προβλέπει το Σύνταγμά μας, χωρίς όμως να προκαλείται και το θρησκευτικό συναίσθημα της πλειονότητας των Ελλήνων πολιτών”.

    550_334_351008

    Ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, καταψηφίζοντας, υποστήριξε για την επιλογή στελεχών στην εκπαίδευση πως έχει μετατραπεί σε ένα κομματικό εργαλείο του εκάστοτε κυβερνώντος κόμματος, επιμένοντας πως η διοίκηση των σχολικών μονάδων είναι αναγκαίο να περάσει στα χέρια ανθρώπων ικανών, με όραμα και κυρίως γνώση.

    Τέλος, ολοκλήρωσε την ομιλία του διερωτώμενος εάν η απόσυρση των διατάξεων περί χρηματοδότησης του Τεμένους, κατόπιν της παρεμβάσεως του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, οδηγούν σε μια πολύ πιο γενική διατύπωση κι αναρωτήθηκε αν αυτό εξυπηρετεί κάτι εκτός από ένα επικοινωνιακό αλισβερίσι, τονίζοντας πως το Ποτάμι ζητούμενα αποτελούν η διαφάνεια και ο έλεγχος των πηγών. “Και αυτό θα κάνει στη διαβούλευση για το Προεδρικό Διάταγμα που θα ρυθμίζει τον Οργανισμό του Τεμένους η οποία το Ποτάμι ζήτησε να είναι δημόσια”, πρόσθεσε.

    Top