Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu
από

Προστασία στους ελληνικούς δρόμους



Ήμουν ανάμεσα στους βουλευτές που ζήτησαν σαφές σχέδιο και γρήγορες δράσεις για την αντιμετώπιση των βαθύτερων αιτιών που οδηγούν σε θανατοφόρα τροχαία.

Το πρόσφατο τραγικό περιστατικό στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που είχε, έφερε για ακόμη μια φορά στη δημοσιότητα το ζήτημα της οδικής ασφάλειας στους ελληνικούς δρόμους. Δυστυχώς, όμως, το εν λόγω θανατηφόρο τροχαίο συμβάν, αποτελεί έναν ακόμα κρίκο μιας πολύ μεγάλης αλυσίδας εγκληματικών τροχαίων που συμβαίνουν κάθε χρόνο στις εθνικές και επαρχιακές οδούς της χώρας και που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο και το σοβαρό τραυματισμό μεγάλου αριθμού συμπολιτών μας.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος ελαχιστοποίησης των σοβαρότατων τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους, είναι αναγκαίο να αναληφθούν περαιτέρω δράσεις εκ μέρους της Πολιτείας. Απαιτούνται μέτρα που να αφορούν την οδική υποδομή και το οδικό περιβάλλον (οδόστρωμα, σήμανση, σηματοδότηση, φωτισμός, παρόδια αντικείμενα κ.λπ.), μέτρα ελέγχου (επιτήρηση οδών και οχημάτων, αστυνόμευση, πρόληψη, συντήρηση, κ.λπ.) αλλά και μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση (εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στο σχολικό πρόγραμμα, επιβράβευση των συνετών οδηγών που δεν υποπίπτουν σε παραβάσεις, π.χ. με μείωση των τελών κυκλοφορίας, υποχρέωση παρακολούθησης σεμιναρίων των σοβαρών παραβατών των διατάξεων του οδικού κώδικα, ποινές σε παραβάτες που να αντιστοιχούν σε κοινωνικές υπηρεσίες π.χ. σε νοσοκομεία που εφημερεύουν και δέχονται θύματα τροχαίων ή σε προγράμματα εξυπηρέτησης ανθρώπων που έχουν υποστεί σωματικές βλάβες από τροχαία, κ.λπ.).
Επειδή η δυνατότητα ασφαλούς μετακίνησης, αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του πολίτη,

Επειδή οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές και οι σωματικές βλάβες εξαιτίας των τροχαίων εξακολουθούν να αποτελούν σοβαρότατο πρόβλημα για την ελληνική κοινωνία, παρά την αριθμητική βελτίωση της κατάστασης την τελευταία δεκαπενταετία,

Επειδή τα περιθώρια δράσης της Πολιτείας στο συγκεκριμένο πρόβλημα είναι μεγάλα και είναι δυνατόν να υπάρξουν διάφορες σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες,

Επειδή τα πολύ σοβαρά τροχαία δεν είναι δυνατόν να εξαλειφθούν εντελώς, όμως είναι δυνατόν να περιοριστούν στο ελάχιστο,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Προτίθενται να προβούν στην αύξηση των μέτρων ελέγχου και συντήρησης του οδικού δικτύου της χώρας ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι των τροχαίων;

2. Προτίθενται να λάβουν μέτρα επιμόρφωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών απέναντι στο πρόβλημα, όπως αυτά που περιγράφηκαν παραπάνω, ούτως ώστε να μεταβληθούν οι κοινωνικές στάσεις απέναντι στην παραβατική και στην αμελή-επικίνδυνη οδήγηση;

3. Προτίθενται να εισάγουν την υποχρεωτική διδασκαλία της Κυκλοφοριακής Αγωγής στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγωγής Υγείας;

4. Προτίθενται, εν γένει, να προβούν σε κατάρτιση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων προγραμμάτων και σε ενιαίο επιτελικό συντονισμό όλων των συναρμόδιων Υπηρεσιών, ούτως ώστε να υπάρξουν περαιτέρω αποτελέσματα στην προσπάθεια για την ελαχιστοποίηση των τροχαίων στη χώρα μας;

5. Προτίθενται να συγκροτήσουν Ενιαίο Επιτελικό Κέντρο σε ανώτατο δυνατό κυβερνητικό και υπηρεσιακό επίπεδο, με στόχο το διαρκή έλεγχο εφαρμογής και βελτίωσης των πενταετών Σχεδίων για την Οδική Ασφάλεια ;

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)

Σχολίασε


Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να δημοσιεύσεις σχόλιο




Top