Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Δημαράς Γιώργος

Κοινοβουλευτική Ομάδα : ΣΥΡΙΖΑ
Περιφέρεια : Β' Αθηνών

Βιογραφικό

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μεσολόγγι . Είναι Πολιτικός Μηχανικός και έχει παρακολουθήσει οικονομικές σπουδές στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο.

Στη δικτατορία συμμετείχε στον αντιδικτατορικό αγώνα, στα γεγονότα του Πολυτεχνείου συνελήφθη και βασανίστηκε. Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. του ΤΣΜΕΔΕ.

Στους Οικολόγους Πράσινους έχει διατελέσει μέλος του Πανελλαδικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Γραμματείας, εισηγήθηκε τις οργανωτικές αρχές και ήταν μέλος της επιτροπής του εκλογικού προγράμματος (2007).

Στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2010 ήταν υποψήφιος αντιπεριφερειάρχης με την Αττική Οικολογική Απάντηση και εκλέχτηκε Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής. Συμμετέχει στις επιτροπές της περιφέρειας χωροταξίας -αναπλάσεων και παιδείας–πολιτισμού.

Εκλέχθηκε πρώτη φορά στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 στη Β’ Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ και επανεκλέχθηκε στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015.

* Η ενότητα αυτή ενημερώνεται από το Βουλευτή

Μεταφέρεστε στα νέα του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

* Στην ενότητα αυτή ο Βουλευτής μπορεί να αναρτήσει το πόθεν έσχες του.
Η ενότητα θα εμπλουτίζεται μελλοντικά με πρόσθετα εργαλεία προώθησης της διαφάνειας.

Μεταφέρεστε στα οικονομικά στοιχεία του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

    • Ερωτήσεις : 13
    • Απαντήσεις : 11
  1. Πολύ απλή ερώτηση ..

    είδατε ποτέ αγγελίες του τι ζητάνε πλέον οι εργοδότες από τους εργαζόμενους και τι τους παρέχουν; ‘Εχετε αντιληφθεί σε τι κατάσταση έχετε φέρει τους εργαζόμενους και τι πρέπει να ανέχονται; Το πόσα χρόνια πίσω μας έχετε πάει;Ανοίξτε κάποια από τα τόσα sites αναζήτησης εργασίας και “ΓΕΛΑΣΤΕ” με την ψυχή σας.
    Για να δουλέψεις πλέον ως πωλητής , γραμματέας ή αποθηκάριος…
    Ζητάνε 2-3 πτυχία, 2-3 ξένες γλώσσες, εμπειρία, ευέλικτο ωράριο, ηλικία εως 35, δικό σου αυτοκίνητο για να κάνεις δουλειές της εταιρίας .Πρέπει να είσαι αποδοτικός, να ακούς ότι σου λένε και να συμφέρεις…. μιας και σου προσφέρουν το αστρονομικά ποσά τον 600 άντε στην καλύτερη 700 ευρώ.

    Η δε υπόλοιπη Ελλάδα προσπαθεί να βρει χιλιάδες χαρτιά ή μέσον για να κάνει μια αίτηση στις αραία και που προκυρήξεις που υπάρχουν, για ένα 8μηνο και για 450 ευρώ.

    Δοκιμάστε και εσείς λίγο από όλη αυτήν την ανάπτυξη που φέρατε…!

    Γ.Η.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1
    • Σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας. Περιγράφετε μια πραγματικότητα που δυστυχώς εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν καθημερινά χιλιάδες συμπολίτες μας που αναζητούν εργασία. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι συνθήκες εργασίας συχνά δεν είναι καλές για τους εργαζόμενους και η αναζήτηση δουλειάς γίνεται υπό δύσκολές συνθήκες για τους ανέργους.

      Οι συνθήκες αυτές δεν διαμορφώθηκαν την περίοδο διακυβέρνησης της χώρας από το ΣΥΡΙΖΑ αλλά κατά τα προηγούμενα χρόνια της κρίσης.

      Η κατάσταση των εργαζομένων, η ανεργία, το πρόβλημα του ασφαλιστικού συστήματος έχουν αίτια. Το τεράστιο Δημόσιο Χρέος 320 δις (175% του ΑΕΠ), πρωτοφανές σε όλο τον κόσμο, δεν το δημιούργησε ούτε το αύξησε η σημερινή Κυβέρνηση. Η αποδιοργάνωση της πραγματικής οικονομίας (3,6 % του ΑΕΠ η αγροτική παραγωγή και 16% η βιομηχανική και μεταποιητική παραγωγή) δεν προήλθε επίσης από πολιτικές και ενέργειες της σημερινής Κυβέρνησης.

      Αυτό βέβαια δεν μειώνει τη δική μας ευθύνη για τη βελτίωση των συνθηκών στην αγορά εργασίας.

      Δύο βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν την αγορά αλλά και τις συνθήκες εργασίας είναι το νομοθετικό πλαίσιο (εργασιακοί νόμοι) και η προσφορά και ζήτηση εργασίας (επίπεδα ανεργίας).

      Οι προσπάθειες της σημερινής Κυβέρνησης έχουν επικεντρωθεί στο να μην υποβαθμιστούν περαιτέρω οι εργασιακοί κανόνες, οι οποίοι είχαν ήδη δεχτεί μεγάλες παρεμβάσεις υπό την πίεση της αύξησης της ανταγωνιστικότητας (μείωση κατώτατου μισθού, ατομικές συμβάσεις εργασίας, αύξηση ευέλικτων μορφών εργασίας κλπ). Επίσης η κυβέρνηση επιδιώκει να πετύχει αύξηση του ΑΕΠ και αύξηση των θέσεων εργασίας με ταυτόχρονη μείωση της ανεργίας. Εκτιμούμε ότι η συνέχιση της επίτευξης θετικών ρυθμών ανάπτυξης την επόμενη περίοδο θα επιτρέψει την επαναφορά βασικών εργασιακών δικαιωμάτων όπως οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας.

      Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η ανεργία σήμερα παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Δεν υπάρχει επίσης αμφιβολία ότι η κυβέρνησή μας έχει πετύχει μια σταθερή μείωση της ανεργίας τα τελευταία χρόνια, από το 27,8% το πρώτο τρίμηνο του 2014 στο 23,3% το πρώτο τρίμηνο του 2017, με αύξηση των απασχολούμενων από 3,484 εκατ. σε 3,659 εκατ. Επιπλέον, παρά τις σημαντικές αντιδράσεις από την πλευρά του ΔΝΤ, μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να δημιουργήσει βάσιμες προσδοκίες για επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων για το 2018, οι οποίες θα έχουν θετικό πρόσημο στην αύξηση των μισθών σε σημαντική μερίδα εργαζομένων και ευνοϊκή επίδραση στην αμοιβή του συνόλου των απασχολούμενων. Σε επίπεδο ανάπτυξης της οικονομίας το 2015 και το 2016 η κυβέρνησή μας διατήρησε σταθεροποιητικούς ρυθμούς (μεταβολή του ΑΕΠ κοντά στο 0%) και το 2017 εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μεγέθυνση άνω του 1,5%. Υπάρχει δηλαδή αισιοδοξία για επίτευξη σημαντικού μέρους των στόχων της Κυβέρνησης για την αγορά εργασίας, η οποία θα γίνει πιο εμφανής μετά τα μέσα του 2018. Επιπλέον, έγιναν μία σειρά παρεμβάσεις για ενίσχυση τομέων της οικονομίας και της απασχόλησης (ενίσχυση κοινωνικής οικονομίας, τροποποίηση πτωχευτικού κώδικα για επαναλειτουργία πτωχευμένων επιχειρήσεων υπό προϋποθέσεις, ασφαλιστική επιδότηση επιχειρήσεων για πρόσληψη εργαζομένων με μπλοκάκι κ.α.).

      Ένας ακόμα τομέας που έχει ενισχυθεί σημαντικά από την Κυβέρνηση και μπορεί να δώσει διέξοδο σε πολλούς άνεργους είναι η κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία. Μέσα από την κοινωνική επιχειρηματικότητα πολλοί άνεργοι συμπολίτες μας μπορούν να βρουν εργασία και να πάρουν πρωτοβουλίες αυτορρύθμισης και βελτίωσης των συνθηκών απασχόλησης και παραγωγής.

      Στους αρνητικούς παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά εργασίας καταγράφεται η αύξηση της φορολόγησης των επιχειρήσεων στο 29%, που μειώνει την επιχειρηματικότητα και δρα ανασταλτικά στην ανάπτυξη. Το δίλημμά που τέθηκε σχετικά με την αύξηση ή μείωση των φόρων είναι η δυνατότητα διατήρησης τουλάχιστον σε ένα επίπεδο των συντάξεων και του κράτους πρόνοιας. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τα υψηλά επίπεδα φορολόγησης, ως αποτέλεσμα της σταθεροποίησης της οικονομίας, ο αριθμός των ενάρξεων λειτουργίας επιχειρήσεων υπερβαίνουν πλέον τον αριθμό επιχειρήσεων που κλείνουν ενώ ταυτόχρονα η παραγωγή και οι εξαγωγές έχουν αυξηθεί.

      Στην παρούσα φάση και με την διαφαινόμενη ανάπτυξη της οικονομίας το 2017 και 2018, προβλέψεις που επιβεβαιώνουν διεθνείς παράγοντες καθώς και η Τράπεζας της Ελλάδας, η Κυβέρνηση θα στοχεύσει στην μείωση της φορολογίας, ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, και στη βελτίωση των εργασιακών δικαιωμάτων.

      Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κυβέρνηση αυτή την στιγμή εργάζεται μέσα σε ένα ασφυκτικό δημοσιονομικό πλαίσιο που έχουν επιβάλλει οι θεσμοί και οι διεθνείς συνθήκες της οικονομικής παγκοσμιοποίησης και έχει περιορισμένες δυνατότητες στην άμεση προώθηση προοδευτικών πολιτικών για την βελτίωση της αγοράς εργασίας.

      Οι όποιες προτάσεις και απόψεις από τους πολίτες σχετικά με το θέμα της αγοράς εργασίας είναι καλοδεχούμενες.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2
  2. Κύριε βουλευτά,
    Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, η αυξανόμενη ανεργία, η μείωση των αποδοχών, η συνεχής φορολόγηση, δεν χτυπάει μόνο τις γυναίκες αλλά πολύ περισσότερο τους Έλληνες άνδρες και ακόμη περισσότερο τους διαζευγμένους Έλληνες μπαμπάδες που εκτός όλων των υπολοίπων δεινών, έχουν και μια υπέρογκη άδικη, άνιση και υπέρογκη διατροφή που τους έχουν επιδικάσει τα Ελληνικά δικαστήρια, να τους κατατρέχει, να τους εξοντώνει αλλά και να τους οδηγεί στην αυτοκτονία.

    Η συνήθης, καραμέλα που λένε σε έναν διαζευγμένο πατέρα που διαμαρτύρεται για την υπέρογκη διατροφή: “αν ήσουν μαζί με το παιδί σου, δεν θα ξόδευες αυτά τα χρήματα ?”

    Η απάντηση είναι απλή, “όχι δεν θα τα ξόδευα, όχι γιατί δεν θέλω, αλλά γιατί ΔΕΝ τα έχω!!!”, αν η ελληνική δικαιοσύνη και η πολιτεία, έχει την εντύπωση ότι οι διαζευγμένοι μπαμπάδες αυτής της χώρας είναι φοροφυγάδες που κρύβανε λεφτά όσο ησαν εν γάμο και χώρισαν για να κάνουν την ζωη τους τότε η δημοκρατία μας εχει πρόβλημα.

    Εξόντωση και εξαθλίωση, δίχως όρια στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τον διαζευγμένο Έλληνα Πατέρα, όταν σε μια χώρα σαν την Γαλλία, που δεν έχει την ίδια οικονομική κατάντια αλλά και οι αποδοχές των πολιτών είναι μεγαλύτερες, η δικαιοσύνη όμως έχει προβλέψει την ισότητα και δεν “εκτελεί” τους εκεί διαζευγμένους μπαμπάδες.

    Σας παραπέμπω μέσω συνδέσμου σε πίνακα του 2015 που δηλώνει ότι πατέρας με 1000 ευρώ εισόδημα δίνει 112 ευρώ διατροφή

    http://www.medranoavocat.fr/medias/files/table-de-reference-2015-pension-alimentaire.pdf
    θεωρώ ότι η ορθότητα του μπορεί να επαληθευτεί εύκολα απο το υπουργείο δικαιοσύνης.
    Στην ελλάδα ενας άνεργος πατέρας πληρώνει 250-300 ευρω για το παιδί, που σημαίνει οτι ως άνεργος δεν έχει να φάει, και αν έχει και μιά μικρή γκαρσονιέρα η πρώην σύζυγος του την κατάσχει ευκολότατα με μία διαταγή πληρωμής.
    Ποιά η γνώμμη σας? Συμφωνείτε με τον υπουργό δικαιοσύνης οτι το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο ειναι τέλειο?
    Ευχαριστώ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  3. Κύριε Δημαρά,

    Στην επικείμενη σύνοδο κορυφής (27/10/16), η χώρας μας ετοιμάζεται να ψηφίσει την έγκριση της CETA και συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Σταθάκης, “η προσωρινή εφαρμογή θα περιλαμβάνει μόνο το κομμάτι του εμπορίου και των δημοσίων προμηθειών. Δεν θα περιλαμβάνει τις μεταφορές και δεν θα περιλαμβάνει το επίμαχο θέμα της επίλυσης των διαφορών ανάμεσα σε ιδιώτες και κράτος”.

    Επίσης, αποφασίστηκε να είναι με Συμφωνία μικτού χαρακτήρα. Συνεπώς, η Βουλή μας , θα αποφασίσει την έγκριση ή την απόρριψη της Συμφωνίας.
    Το ερώτημά μου είναι ποια είναι τα κομμάτια αυτά τα οποία θα τεθούν σε εφαρμογή, τη στιγμή που έχετε ξεκάθαρα δηλώσει ότι αποτελούν “νεοφιλελεύθερες πολιτικές που θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του πλανήτη αλλά και τα συμφέροντα της χώρας μας”;

    Περιλαμβάνει, τελικά και θετικές για τη χώρα μας διατάξεις η CETA τις οποίες θα κυρώσει προσωρινά ο κ. Σταθάκης;

    Σας ευχαριστώ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Όπως δήλωσα και στην επιτροπή της Βουλής για τις διατλαντικές εμπορικές συμφωνίες (7/10), παρουσία των αρμοδίων Υπουργών Ανάπτυξης Γ.Σταθάκη και Αγροτικής Ανάπτυξης Β. Αποστόλου, όπου συζητήθηκε η πρόοδος των διαπραγματεύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον Καναδά για τη συμφωνία CETA θεωρώ ότι η συμφωνία συνεχίζει να είναι επιβλαβής για τη χώρα.
      Ακολουθεί η δήλωσή μου:
      “Θεωρούμε ιδιαίτερα αρνητικό το ότι όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες και η Ελλάδα είναι έτοιμες να υπογράψουν τη διατλαντική εμπορική συμφωνία CETA στη σύνοδο κορυφής στις 27.10.2016. Η CETA όπως και η επερχόμενη συμφωνία TTIP, είναι έξω από τις αρχές της πολιτικής οικολογίας γιατί επιταχύνουν τη νεοφιλελεύθερη παγκοσμιοποίηση που υπονομεύει τις κοινωνίες και τον πλανήτη.

      Ειδικά για τη χώρα μας, η συμφωνία CETA θα αυξήσει την εξάρτησή της από τις μεγαλύτερες χώρες και τις πολυεθνικές επιχειρήσεις, θα καταστρέψει τα μικρομεσαία στρώματα και τους έλληνες αγρότες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι θεωρούμε ότι οι συγκεκριμένες εμπορικές συμφωνίες είναι συνολικά επιβλαβείς για τη βιωσιμότητα της χώρας μας και του πλανήτη γενικότερα και δεν επιδέχονται βελτίωση. Για το λόγο αυτό τασσόμαστε ανεπιφύλακτα εναντίον των διατλαντικών εμπορικών συμφωνιών CETA και TTIP».

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 5 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1
  4. Αξιότιμε κύριε Δημαρά,

    Όπως γνωρίζετε, τα Ελληνικά νησιά σήμερα εξαρτώνται σε ένα υψηλό βαθμό από τα ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό δεν είναι κακό μόνο για το περιβάλλον, αλλά και αντιοικονομικό, αφού οι τεχνολογίες σήμερα για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ηλιακή, γεωθερμική, αιολική, η παλιρροιακή ενέργεια κτλπ.) έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό στην αποτελεσματικότητα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω, πώς σχεδιάζει η κυβέρνηση να προωθήσει αυτές τις τεχνολογίες στο νησιά μας για να επιτύχει το μεγαλύτερο ποσό της ενεργειακής ανεξαρτησίας;

    Με εκτίμηση,

    Γιώργος Ξανθόπουλος

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 1 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  5. Αξιότιμε κύριε Δημαρά,

    Μετά τη δημοσιοποίηση μεγάλου μέρους των κειμένων της TTIP, οι χειρότεροί μας φόβοι τόσο για την TTIP όσο και για τη CETA δυστυχώς επιβεβαιώνονται.
    Οι δύο αυτές συμφωνίες απειλούν την υγεία, την τροφή μας, το περιβάλλον, τα κοινωνικά και εργασιακά μας δικαιώματα και τελικά την ίδια τη δημοκρατία μας. Την ίδια στιγμή, η κοινωνία των πολιτών έχει αποκλειστεί ουσιαστικά από τις διαπραγματεύσεις ενώ ακόμα και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των πολιτών έχουν εξαιρετικά περιορισμένη πρόσβαση στην ενημέρωση γύρω από αυτές.
    Σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που έχει ήδη πληγεί σημαντικά από την εφαρμογή των μνημονίων, δεν υπάρχει το περιθώριο να υποστηρίξουμε συμφωνίες που θα βαθύνουν ακόμα περισσότερο την οικονομική κρίση και θα πλήξουν το εργατικό δυναμικό.

    Για το λόγο αυτό, σας καλούμε να δηλώσετε δημόσια και ρητά τη θέση σας απέναντι στα παρακάτω ζητήματα:

    • Για την TTIP να απαιτήσετε τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων, απόλυτη διαφάνεια και δημοσιοποίηση όλων των σχετικών εγγράφων, καθώς και την έναρξη ενός δημόσιου και ανοιχτού διαλόγου για τη βελτίωση του εμπορίου.
    • Για τη CETA να απαιτήσετε τον χαρακτηρισμό της ως μικτή συμφωνία ώστε να συμμετέχουν στην ψήφισή της και τα εθνικά κοινοβούλια και όχι μόνο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επιπλέον, να δηλώσετε την αντίθεσή σας στην προσωρινή ενεργοποίηση της συμφωνίας, πριν τη ψήφισή της από τα εθνικά κοινοβούλια.
    • Να δηλώσετε δημόσια και ξεκάθαρα τη στάση σας ενάντια σε αυτές τις δύο συμφωνίες στο σύνολό τους.

    Με εκτίμηση,

    Greenpeace Greece

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Ανταποκρινόμενος στην επιστολή σας προς τους Έλληνες βουλευτές δηλώνω ότι:

      -Για την TTIP, ζητώ τον τερματισμό των διαπραγματεύσεων, απόλυτη διαφάνεια και δημοσιοποίηση όλων των σχετικών εγγράφων, καθώς και την έναρξη ενός δημόσιου και ανοιχτού διαλόγου για τη βελτίωση του εμπορίου.

      -Για τη CETA, ζητώ το χαρακτηρισμό της ως μικτή συμφωνία ώστε να συμμετέχουν στην ψήφισή της και τα εθνικά κοινοβούλια και όχι μόνο η Ευρωπαίκή Επιτροπή.

      -Ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων την Παρασκευή 13 Μαΐου καλώ τον αρμόδιο Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ.Σταθάκη να λάβει ξεκάθαρη θέση ενάντια στην TTIP και τη CETA.

      Διαβάστε αναλυτικότερα εδώ:

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 5 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  6. Κύριε Δημαρά, σε ζωντανή εκδήλωση που σας παρακολούθησα είχατε πει πως δε θα ψηφίσετε μέτρα με τα οποία δε συμφωνείτε. Δεδομένου ότι βρισκόμαστε -για άλλη μία φορά- εκβιαζόμενοι κάτω από παράλογες πιέσεις προκειμένου να δεχθούμε τα ”προληπτικά μέτρα”, θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια θα είναι η στάση σας στη Βουλή αν δεν τηρηθούν τα υπεσχημένα από πλευράς κουαρτέτου και μας υποχρεώσουν να ψηφίσουμε επιπλέον μέτρα.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

    Φωτεινή Καλδή

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Κυρία Καλδή σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας. Όπως κι εσείς αναφέρετε έχω επανειλημμένα δηλώσει δημόσια ότι είμαι αποφασισμένος να διαχωρίσω τη θέση μου σε περίπτωση που κληθώ να ψηφίσω μέτρα με τα οποία δεν συμφωνώ για λόγους αρχής.

      Η κυβέρνηση το περασμένο καλοκαίρι κλήθηκε να λάβει δύσκολες αποφάσεις κάτω από συνθήκες ασφυκτικής πολιτικής και δημοσιονομικής πίεσης. Στο πλαίσιο αυτό προχώρησε σε μια επώδυνη αλλά αναγκαία συμφωνία. Μια συμφωνία που παρά τα βάρη που συνεπάγεται, είχε και θετικές πλευρές όπως η επίτευξη σημαντικά χαμηλότερων στόχων πρωτογενούς πλεονάσματος σε σχέση με τους στόχους για τους οποίους είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση για την τριετία 2015-2018. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα παραμείνουν στην πραγματική οικονομία της χώρας 20 δις ευρώ περισσότερα, όσα δηλαδή ήταν τα επιπλέον χρήματα που θα χρειάζονταν για να καλυφθούν οι στόχοι που είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

      Ο ελληνικός λαός εμπιστεύθηκε ξανά την κυβέρνηση στις 20 Σεπτεμβρίου του 2015, και εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι είναι η πρώτη φορά που κυβέρνηση πήγε σε εκλογές μετά και όχι πριν τη συμφωνία με τους δανειστές. Η κυβέρνηση ανέλαβε ευθύνες και πρέπει να μείνει και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα.

      Η ελληνική κυβέρνηση δεσμεύτηκε τον Ιούλιο για εξοικονομήσεις της τάξης του 1% του ΑΕΠ στο ασφαλιστικό, 1% του ΑΕΠ στο φορολογικό και 1% στα δημοσιονομικά και το πρόγραμμα αυτό υλοποιεί με συνέπεια, τηρώντας τα συμφωνηθέντα και έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη μεταπολεμικά προσφυγική κρίση στην Ευρώπη. Παρά τις δυσκολίες που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει η οικονομία αλλά και η κοινωνία υπάρχουν ενδείξεις ότι η Ελλάδα εφαρμόζει με σοβαρότητα τη συμφωνία και μπορεί να αντιμετωπίζει το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία. Σε αυτό συγκλίνουν και τα πρόσφατα στοιχεία της Eurostat που δείχνουν ότι για πρώτη φορά στα χρόνια της κρίσης η ελληνική οικονομία κινείται πάνω από τους προβλεπόμενους στόχους τόσο σε ότι αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα όσο και την ύφεση. Η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην απορροφητικότητα των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ (98%) ενώ μετά από 10 χρόνια, μπήκε ξανά στην Ελλάδα η EBRD (Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη). Η ανεργία παρότι παραμένει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα σημείωσε πτώση από το 26% στο 24% μεταξύ Οκτωβρίου 2014 και Δεκεμβρίου 2015.

      Εκτιμώ ότι αυτή τη στιγμή αποτελεί σημαντική προτεραιότητα η ολοκλήρωση της αξιολόγησης προκειμένου να αποκατασταθεί η ηρεμία στην αγορά και να ανοίξει η συζήτηση για το χρέος.

      Είναι αλήθεια, όπως επισημαίνετε, ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση δέχεται μεγάλες πιέσεις για την υιοθέτηση ενός πακέτου «προληπτικών μέτρων», κάτι που δεν περιλαμβανόταν στη συμφωνία του Ιουλίου και δεν συνάδει με τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει η κυβέρνηση στην υλοποίηση των συμφωνηθέντων. Ωστόσο εκτιμώ ότι θα είναι μεγαλύτερη η ζημιά από την παράταση των διαπραγματεύσεων και του κλίματος αβεβαιότητας που θα επιφέρει μια ανοιχτή ρήξη με τους δανειστές αυτή τη χρονική στιγμή, παρά η συμφωνία για μια σειρά μέτρων, που με βάση τα σημερινά δεδομένα, δεν θα χρειαστεί να εφαρμοστούν. Εκτιμώ ότι η θεσμοθέτηση ενός μόνιμου μηχανισμού αυτόματης διόρθωσης των δημοσιονομικών μεγεθών, που θα ενεργοποιείται σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους, την οποία αντιπρότεινε η ελληνική κυβέρνηση, κινείται προς μια θετική κατεύθυνση και καλύπτει τις προϋποθέσεις που θέτει το Eurogroup για την επίτευξη συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση, εκτιμώντας ότι είναι προς το συμφέρον της χώρας η άμεση ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης, θα στηρίξω κάθε πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης προς αυτή την κατεύθυνση.

      Η άποψή μου είναι ότι για να απαλλαγούμε από τα μνημόνια και τις εξαρτήσεις πρέπει να βάλουμε μια τάξη στα του οίκου μας. Να περιορίσουμε δαπάνες και σπατάλες που ακόμη γίνονται στο δημόσιο αλλά και να επιδιώξουμε μια συνειδητή μείωση του υπέρμετρου καταναλωτισμού που ακόμα υπάρχει σε ένα ποσοστό των πολιτών. Να ζούμε με αυτά που παράγουμε και να κάνουμε και οικονομίες που θα επενδύουμε για να έχουμε ανάπτυξη στην οικονομία και να μην περιμένουμε από τους ξένους και τις πολυεθνικές.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 6 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  7. Αξιότιμε κύριε Δημαρά,

    Υπολείμματα φυτοφαρμάκων σε φρούτα και λαχανικά, τα οποία περιέχουν ουσίες νόμιμες αλλά και απαγορευμένες, αναδεικνύουν την αλόγιστη και ανεξέλεγκτη χρήση φυτοφαρμάκων που γίνεται στην Ελλάδα.

    Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Greenpeace, WWF και Οργάνωση Γη, ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Ευάγγελο Αποστόλου να ενημερώσει σχετικά με τα συγκεκριμένα βήματα που θα ακολουθήσει προκειμένου:
    1) Να τερματιστεί η παραχώρηση «προσωρινών αδειών» για χρήση άκρως επικίνδυνων φυτοφαρμάκων.
    2) Να εφαρμοστεί η νομοθεσία για τον έλεγχο των ουσιών που χρησιμοποιούνται στις καλλιέργειες, ώστε να σταματήσει η χρήση απαγορευμένων ουσιών, αλλά και φαρμάκων για άλλες χρήσεις.
    3) Να δημιουργηθεί βάση δεδομένων λιανικής πώλησης φυτοφαρμάκων, ώστε να γνωρίζουμε σε ποιες ουσίες έχουν χρησιμοποιηθεί, σε ποιες καλλιέργειες και από ποιους.
    Επιπλέον, ζητούμε από τον Υπουργό να δηλώσει τι στάση θα κρατήσει η Ελλάδα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όσον αφορά στα παρακάτω:
    1) Την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για εκ νέου έγκριση της χρήσης της ουσίας Glyphosate, η οποία έχει χαρακτηριστεί ως «πιθανώς καρκινογόνα» από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
    2) Την άρση της μερικής απαγόρευσης της χρήσης των νεονικοτινοειδών φυτοφαρμάκων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Ευχαριστούμε πολύ.

    Με εκτίμηση,

    Οργάνωση Γη – Αλέξανδρος Δριτσούλας
    WWF – Φωτεινή Βρεττού
    GREENPEACE – Δημήτρης Ιμπραήμ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Σας ευχαριστώ για το μήνυμά σας και συμφωνώ με τα ζητήματα που θέτετε. Ως βουλευτής έχω καταθέσει σχετική ερώτηση για την κατάργηση του φυτοφαρμάκου RoundUP τον Ιούνιο του 2015. Οι απαντήσεις του Υπουργείου, που ουσιαστικά παραπέμπουν στις σχετικές αποφάσεις της ΕΕ, δεν κρίνονται ικανοποιητικές.

      Σχετικά με την παράταση χρήσης της ουσίας Glyphosate (βασικού συστατικού του RoundUP) υπενθυμίζω ότι η Ελλάδα απείχε της ψηφοφορίας στις σχετικές επιτροπές αξιωματούχων των κρατών μελών, αλλά τελικά η Κομισιόν προχώρησε σε εκ νέου αδειοδότηση από μόνη της για 18 μήνες, έως τα τέλη του 2017.

      Ως Οικολόγοι Πράσινοι, έχουμε συμμετάσχει ενεργά στην πανευρωπαϊκή καμπάνια κατά των νεοκοτινοειδών φαρμάκων ενώ ο Οικολόγος Πράσινος Ευρωβουλευτής καταψήφισε την πρόταση για τροποποίηση της οδηγίας 2001/110/ΕΚ για το μέλι.

      Δεσμεύομαι να ξαναθέσω τα ζητήματα αυτά στον κοινοβουλευτικό έλεγχο και συμφωνώ ότι η στάση της Ελληνικής κυβέρνησης όταν θα ξανατεθεί το ζήτημα της απαγόρευσης του glyphosate πρέπει να είναι ξεκάθαρη με βασικά κριτήρια το συμφέρον της υγείας των πολιτών και την αρχή της πρόληψης.

      Για ενημέρωσή σας, σας παραθέτω τους ακόλουθους συνδέσμους:

      Ερώτηση του Γ.Δημαρά για το φυτοφάρμακο ΡoundUP και η σχετική απάντηση του Υπουργείου:

      http://www.dimarasg.com/erotisi-apagoreysi-toy-epikindynoy-fytofarmakoy-roundup-stin-ellada

      Δήλωση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Ν.Χρυσόγελου για τα νεοκοτινοειδή

      https://www.ecogreens-gr.org/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=5269:2014-01-17-08-12-58&catid=73:auroparlnews

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  8. Κύριε Δημαρά καλησπέρα,

    Θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη σας πάνω στο θέμα της Βουλευτικής αποζημίωσης. Πιστεύετε οτι το εισόδημα τον Βουλευτών είναι μεγαλύτερο από τι θα έπρεπε ή όχι;

    Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω αν νομίζετε οτι οι Βουλευτές έχουν παραπάνω προνόμια από τι θα έπρεπε ή αν επαρκούν ως έχουν.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανταπόκριση σας.

    Με τιμή,

    Νικόλαος Μανδουλάκης

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Κύριε Μανδουλάκη σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας. Θα σας απαντήσω ξεκάθαρα.
      Ναι, το εισόδημα των βουλευτών είναι μεγαλύτερο απ’ ότι θα έπρεπε σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία για την ελληνική κοινωνία, με τα νοικοκυριά να αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τις άμεσες υποχρεώσεις τους και πάνω από τους μισούς νέους να αδυνατούν να βρούν εργασία. Επίσης τα προνόμια που διατηρούν οι βουλευτές, οι Υπουργοί αλλά και πρώην πολιτικά πρόσωπα, είναι σε πολλές περιπτώσεις υπερβολικά και θα πρέπει να εξορθολογιστούν με ένα δραστικό περιορισμό τους ή και κατάργησή τους όπου απαιτείται.

      Είναι γεγονός ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κρατούν το 60% της αποζημίωσης, αφού δίνουν 20% σε δομές αλληλεγγύης και 20% στο κόμμα.

      Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τα καθήκοντά μου, στην πρώτη συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, ζήτησα από τους συναδέλφους μου να αποδείξουμε στην πράξη ότι εμείς οι βουλευτές της Αριστεράς και της Οικολογίας φέρνουμε μια διαφορετική νοοτροπία, καλώντας τους να πούμε όχι σε μια σειρά από προνόμια όπως την αστυνομική προστασία και το βουλευτικό αυτοκίνητο, τουλάχιστον για τους βουλευτές Αττικής. Επίσης να θέσουμε άμεσα το ζήτημα της μείωσης των βουλευτικών αποζημιώσεων. Στην συνέχεια κατέθεσα ερώτηση προς το Υπουργείο Οικονομικών αναφορικά με πληροφορίες για προνόμια που εξακολουθούν να διατηρούν Υπουργοί μετά τη λήξη της θητείας τους:

      Με επιστολή που έστειλα, πριν λίγους μήνες, προς την πρώην Πρόεδρο της Βουλής έθεσα για ακόμα μια φορά το θέμα των προνομίων που εξακολουθούν να διατηρούν πρώην πολιτικά πρόσωπα όπως πρώην Πρωθυπουργοί, Αντιπρόεδροι Κοινοβουλευτικών Κυβερνήσεων, Υπουργοί, Πρόεδροι Κοινοβουλευτικών Ομάδων και Πρόεδροι της Βουλής. Τα προνόμια αυτά που προβλέπονται από τον Κανονισμό της Βουλής, περιλαμβάνουν -κατά περίπτωση- διάθεση γραφείων, διάθεση οδηγών, διάθεση αστυνομικών από τη Φρουρά της Βουλής καθώς και θέσεις μετακλητών υπαλλήλων. Χαίρομαι ιδιαίτερα που με πρωτοβουλία του νέου Προέδρου της Βουλής υπήρξε πρόσφατα θετική ανταπόκριση στο αίτημα αυτό και με απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής προχωρήσαμε σε ένα σημαντικό περιορισμό των προνομίων για πρόσωπα που κατείχαν πολιτικές θέσεις στο παρελθόν. Εκτιμώ ότι αυτό αποτελεί ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού των δαπανών του Κοινοβουλίου και θα ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες πρωτοβουλίες.

      Με την ανάληψη των καθηκόντων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ τον περασμένο Ιανουάριο, έγινε σημαντική προσπάθεια εξοικονόμησης πόρων με τη μείωση του αριθμού των ειδικών επιστημόνων και των μετακλητών υπαλλήλων που υπηρετούσαν στα Υπουργεία. Ωστόσο είναι γεγονός -όπως ανέφερα παραπάνω- ότι τα προνόμια που διατηρούνται είναι ακόμα σημαντικά και σε πολλές περιπτώσεις υπερβολικά. Από την πλευρά μου, έχω δεσμευθεί απέναντι στους πολίτες που με εμπιστεύθηκαν, να μην σταματήσω έως τη λήξη της θητείας μου τις προσπάθειες για την κατάργηση προνομίων που στερούνται νοήματος, αλλά και για μια δίκαιη μείωση στις βουλευτικές αποζημιώσεις, μια κίνηση που θα έχει ιδιαίτερα ουσιαστική και συμβολική σημασία σε αυτή την τόσο δύσκολη περίοδο για την ελληνική κοινωνία. Ελπίζουμε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα προχωρήσει σε ανάλογα μέτρα.

      Δείτε σχετικά:

      http://dimarasg.com/arneitai-ta-voyleytika-pronomia-gia-aytokinito-kai-astynomiko-o-giorgos-dimaras-0

      http://dimarasg.com/erotisi-pronomia-proin-ypoyrgon

      http://dimarasg.com/paremvasi-gdimara-gia-ta-pronomia-poy-diatiroyn-proin-politika-prosopa
      http://dimarasg.com/dilosi-g-dimara-gia-ton-periorismo-ton-pronomion-proin-politikon-prosopon

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 10 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1
  9. Αξιότιμε Κύριε Βουλευτά,

    ΘΕΜΑ: Μεταβατική διάταξη αναστολής ισχύος άρθ.57 Ν.4186/13 ειδικώς για αριστούχους πτυχιούχους εισελθόντων πανελληνίων εξετάσεων τα έτη 2010-2014. Με το άρθρο 15 του Ν.3404/2005 προβλεπόταν η ποσοστική (με σειρά προτεραιότητας) επιλογή υποψηφίων πτυχιούχων ΑΕΙ σε άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα με κριτήριο τον τελικό βαθμό πτυχίου ή με εξεταστική διαδικασία.

    Ήδη όμως αιφνιδίως με το άρθ.57 του Ν.4186/13 καταργήθηκε από της ισχύος του 2013 η προβλεπόμενη εισαγωγή πτυχιούχων και καθιερώνεται (και για τους παλιούς πτυχιούχους) αποκλειστικά η διαδικασία των εξετάσεων χωρίς πρόβλεψη κατοχύρωσης του δικαιώματος των ήδη εισελθόντων στα ΑΕΙ με πανελλήνιες εξετάσεις και εξερχομένων αριστούχων φοιτητών (απόφοιτοι ετών 2013-2015), διάταξη που έπρεπε να ισχύσει για τους εισερχομένους από το 2013 και μετά. Δηλαδή δεν υπήρξε μεταβατική περίοδος για τους απόφοιτους των σχολών που εισήχθησαν με τον νόμο του 2005 και πέρασαν όλα τα φοιτητικά τους έτη με βάση αυτή την νομοθεσία .

    Η ρύθμιση αυτή αντιστρατεύεται ευθέως στις αρχές της ΔΙΚΑΙΗΣ παιδείας που έβγαιναν και «πάλευαν», όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, καθώς την ίδια στιγμή περνούσαν νομοσχέδια που προωθούσαν την ανταγωνιστικότητα και την βαθμοθηρία. Όντας ο γιος μου μέλος λοιπόν του εκπαιδευτικού αυτού συστήματος απόφοιτος Νοσηλευτικής ΑΕΙ Σπάρτης, αναγκάστηκε για τη περίπτωση στην οποία αναφερόμαστε να λειτουργήσει έτσι, καθώς είχε στο μυαλό του ότι η εισαγωγή θα γινόταν με βαθμό πτυχίου. Φτάνει στο σημείο που προσαρμόζει όλη του την ζωή για να βγάλει βαθμό πτυχίου 9.84 (βαθμός που βγήκε μέσα σε 4 έτη από την κρίση όλων των καθηγητών του προπτυχιακού) και με την προσδοκία να εισαχθεί στην Ιατρική με αυτόν το βαθμό και όχι με τις κατατακτήριες εξετάσεις μιας-δυο ώρες…

    Πάνω σε εκείνη την στιγμή αλλάζει ο κ. Αρβανιτόπουλος την διάταξη μέσα σε μία νύχτα και καταργεί την εισαγωγή με βαθμό πτυχίου.

    Δηλαδή υπάρχουν παιδιά τα οποία εισήχθησαν με τις διατάξεις του 2005 και αποφοίτησαν τελικά με διαφορετικές διατάξεις (του 2013), οι οποίες δεν λαμβάνουν απολύτως καμία μέριμνα για τους αποφοιτούντες 2013-2015 ενόσω στο ίδιο νομοσχέδιο ΑΘΗΝΑ προστατεύονται οι μαθητές της β’ και γ’ λυκείου με τη μεταβατική περίοδο που υπήρξε και ίσχυσε ο νόμος για τους μαθητές που ήρθαν από την α’ λυκείου.Έτσι, ψηφίστηκε το νομοσχέδιο χωρίς να ληφθεί καμιά μέριμνα για τους ήδη φοιτούντες αριστούχους.

    Θα ήταν λοιπόν προσοδοφόρο για το μέλλον κάποιων παιδιών που αγωνίστηκαν για να αριστεύσουν με το σκοπό να περάσουν άνευ εξετάσεων σε άλλη σχολή της επιλογής τους, να γίνει αποκατάσταση της εσκεμμένης αλλαγής της διάταξης που πραγματοποίησε ο κ. Αρβανιτόπουλος και να επανέλθει η παλιά διάταξη για τα έτη τα οποία μπήκαν με εκείνην. Ευελπιστώ πως θα κατατεθεί σχετική τροπολογία αποκαθιστώντας έτσι την αδικία.

    Υ.Γ.: Συνημμένα υποβάλω την υπ’αριθμ. 9736/16-04-13 επερώτηση κυρίου Νικήτα Κακλαμάνη προς τον πρ. υπουργό Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.

    http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/8039875.pdf

    Με εκτίμηση ,

    Νικολαΐδης Γεώργιος

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Κύριε Νικολαΐδη σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας. Είναι κοινή διαπίστωση ότι δυστυχώς στη χώρα μας οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης είναι χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και πολλές φορές χωρίς επαρκή χρονικά διαστήματα προσαρμογής των διδασκόντων και διδασκομένων στα νέα δεδομένα. Αυτό δημιουργεί εύλογη σύγχυση στους μαθητές/φοιτητές και μια διαρκή αβεβαιότητα κατά τη διάρκεια των σπουδών τους που χωρίς αμφιβολία αποβαίνει σε βάρος της εκπαιδευτικής κοινότητας στο σύνολό της.

      Ειδικότερα για το θέμα που θίγετε εκτιμώ ότι θα πρέπει να ενταχθεί στη γενικότερη συζήτηση για το πλαίσιο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αποτελεί δείγμα της παθογένειας του εκπαιδευτικού μας συστήματος όταν ικανοί και εργατικοί φοιτητές καταλήγουν να σπουδάζουν -και πολλές φορές να εργάζονται- σε αντικείμενα άλλα από εκείνα που επιθυμούν. Τα ζητήματα αυτά πρέπει να τεθούν σε νέα βάση προκειμένου να προλαμβάνονται οι αδικίες και να αποφεύγεται ο αιφνιδιασμός και η σύγχυση τα οποία έχουν υποστεί δεκάδες χιλιάδες φοιτητές/σπουδαστές τα τελευταία χρόνια με τις αλλεπάλληλες αλλαγές των εκπαιδευτικών πολιτικών.

      Η άποψή μου είναι ότι ο βαθμός του πτυχίου πρέπει να συνυπολογίζεται κατά ένα ποσοστό μαζί με τις γραπτές εξετάσεις.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 10 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2
  10. Κύριε Δημαρά καλησπέρα,

    Σας στέλνω αναφορικά για το θέμα της μετανάστευσης. Βρέθηκα πρόσφατα στο νησί της Σάμου όπου βίωσα από κοντά την κατάσταση με τους μετανάστες.
    Θα ήθελα λοιπόν να σα ρωτήσω ποια μέτρα θα λάβει το κράτος πριν τις εκλογές για να αντιμετωπιστεί το θέμα, ειδοκότερα σε σχέση με την έλλειψη εγκαταστάσεων και τροφίμων. Ίσως θα είχε νόημα η αξιοποίηση εγκαταστάσεων του στρατού για την κάλυψη αυτής της ανάγκης;

    Θα ήθελα επίσης να σας ρωτήσω τι είδους βοήθεια θα περιμένατε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της στην αντιμετώπηση του μεταναστευτικού ζητήματος.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

    Ναταλία Κρισταλή

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητή κυρία Κρισταλή,

      Επειδή όταν θέσατε τα εύλογα ερωτήματά σας πριν ένα χρόνο η κατάσταση με το προσφυγικό ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή, θα σας απαντήσω σύμφωνα με τα νεότερα δεδομένα πάνω στο κρίσιμο αυτό θέμα.

      Όπως ίσως γνωρίζετε, μετά τη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας, παρά τις αδυναμίες στην εφαρμογή της, έχουν μειωθεί οι προσφυγικές ροές (από 5.000-6.000 ημερησίως το 2015 στους 200 κατά μέσο όρο το 2016) παρά το γεγονός, ότι ο αιματηρός πόλεμος στη Συρία μαίνεται αμείωτος. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε, ότι η Τουρκία ως ‘ασφαλής’ χώρα αποτελεί την πρώτη χώρα εισόδου στην ΕΕ, δηλαδή αποτελεί το εξωτερικό ευρωπαϊκό σύνορο (και όχι πια η Ελλάδα) και ως εκ τούτου έχει την υποχρέωση της καταγραφής και της εξασφάλισης προσωρινής διανομής στους πρόσφυγες έως ότου αποφασιστεί σε ποια χώρα της ΕΕ θα μεταβούν. Η συμφωνία απέβλεπε στην εξασφάλιση μιας ασφαλούς διόδου των μεταναστών σε ασφαλές έδαφος ώστε να σταματήσουν οι πνιγμοί στο Αιγαίο και η εκμετάλλευση των προσφύγων από τους διακινητές.

      Η συμφωνία μπήκε σε ισχύ στις 20/3/2016. Σύμφωνα με το μηχανισμό «ένας προς έναν» συνολικά 72.000 Σύροι πρόσφυγες θα μπορούν να επιστραφούν από τα νησιά της Ελλάδας στην Τουρκία και αντίστοιχα άλλοι 72.000 Σύροι πρόσφυγες θα μετεγκατασταθούν (relocation) από την Τουρκία στην ΕΕ. Η συμφωνία προβλέπει πως, εάν φτάσουμε τον αριθμό των 72.000 Σύρων, ο μηχανισμός «θα επανεξεταστεί».

      Βάση της συμφωνίας λοιπόν οι νεοεισερχόμενοι πρόσφυγες και μετανάστες θα επιστρέφονται στην Τουρκία (επαναπροώθηση resettlement).

      Παρά τη μείωση των ροών η κατάσταση δυσχεραίνεται,

      α) αφενός λόγω της απροθυμίας χωρών της ΕΕ να δεχτούν τον προσφυγικό πληθυσμό που τους αναλογεί (π.χ. χώρες Βίζεγκραντ, βαλκανικές χώρες, στο σύνολο η ΕΕ από τους 60.000 έχουν υποδεχτεί μόλις 4.000 πρόσφυγες),

      β) αφετέρου λόγω της απροθυμίας της Τουρκίας να εφαρμόσει τη συμφωνία, συνεχίζοντας να στέλνει πρόσφυγες προς την Ελλάδα,

      γ) αλλά και λόγω της ολιγωρίας της ΕΕ στην αποστολή ενισχυτικού προσωπικού (μεταφραστές, διοικητικούς, από τα 4.000 άτομα που θα στέλνονταν έχουν αποσταλεί μόλις 70 πράγμα που επιβραδύνει τις υπηρεσίες ασύλου και συνεπώς και την μετεγκατάστασή τους, υπάρχει συσσώρευση αιτημάτων ασύλου – γίνονται μόλις 30-40 αιτήσεις εβδομαδιαίως) προς την Ελλάδα,

      δ) χωρίς να υποτιμάμε και τις ελληνικές διοικητικές αδυναμίες στην οργάνωση, στον συντονισμό μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων (ΟΤΑ, κεντρική διοίκηση, ΕΕ, ΜΚΟ, εθελοντές-5 εκατ. Έλληνες έδειξαν με διάφορους τρόπους τους έμπρακτα την αλληλεγγύη τους), στην λειτουργία των νέων μικρών μονάδων φιλοξενίας διάσπαρτων στο ελληνικό έδαφος για την αποσυμφόρηση και ελάφρυνση των νησιών,

      ε) αλλά και την απροθυμία πολλών τοπικών κοινωνιών της χώρας μας να δεχτούν ακόμα και για περιορισμένο χρονικό διάστημα κέντρα φιλοξενίας προσφύγων στο έδαφός τους.

      Η μεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης διαφοροποιείται από αυτή άλλων χωρών της ΕΕ που επιδιώκουν την Ευρώπη-φρούριο, κλείνουν τα σύνορά τους και αρνούνται να αναλάβουν τις ευθύνες τους, αδιαφορώντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την αλληλεγγύη σε λαούς που δοκιμάζονται σε μεγάλο βαθμό και με ευρωπαϊκή ευθύνη.

      Στο μεταξύ έχουν δημιουργηθεί νέα κέντρα φιλοξενίας, έχουν εξασφαλιστεί γεύματα για τους πρόσφυγες, έχει ολοκληρωθεί το 90% των εμβολιασμών, γίνονται μαθήματα γλώσσας και υπάρχει πρόγραμμα ένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος γκετοποίησης και περιθωριοποίησης για όσους θα παραμείνουν μεγαλύτερο διάστημα στη χώρα. Το πεδίο που χρίζει βελτίωσης είναι η επίσπευση των αιτημάτων ασύλου, η μετεγκατάσταση σε κέντρα φιλοξενίας της ενδοχώρας που θα διευκολυνθούν με το νεο συσταθέν αυτόνομο Υπουργείο Μετανάστευσης και η μετεγκατάσταση που είναι θέμα διαπραγμάτευσης με τα κράτη-μέλη.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  11. Αξιότιμε κ. Δημαρά,

    θα ήθελα να ρωτήσω σχετικά με τη θέση του Σύριζα ως προς τα LGBT δικαιώματα. Στην αρχή πίστεψα ότι θα προχωρήσει το θέμα για τον γάμο, όπως και για το σύμφωνο συμβίωσης. Απογοητεύτηκα με το θέμα της υιοθεσίας, γιατί αυτό που ειπώθηκε από τον κύριο Τσίπρα στη συνέντευξή του στο Twitter, πιστεύω ότι ήταν μια ατυχής δήλωση. Χάρηκα πολύ με την ανακοίνωση για το σύμφωνο, αλλά δεν ξέρω αν έχει προχωρήσει η διαδικασία. Είναι κατανοητό ότι εν όψει των εξελίξεων σε οικονομικό επίπεδο, αυτό προέχει αυτή τη στιγμή. Από την άλλη πλευρά, θεωρώ ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις που έχουν δρομολογηθεί σχεδόν σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική, είναι λογικό να γίνουν κι εδώ. Ο Σύριζα δεσμεύτηκε κι εμείς τον στηρίξαμε, οι αντιδράσεις της εκκλησίας ή κάποιων συντηρητικών δυνάμεων δεν θεωρώ ότι θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη.

    Στη Γαλλία με σοσιαλιστικές κυβερνήσεις πέρασαν όλοι οι νόμοι αυτοί κι εδώ με κυβέρνηση αριστεράς, που είναι ακόμα πιο μαχητική στην κατεύθυνση αυτή, είμαστε στην αναμονή. Η αριστερά είναι ομπρέλα προστασίας για το LGBT κίνημα και αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει ποτέ, γιατί τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν μπορεί να τα εγγυηθεί κανένας άλλος, παρά μόνο η αριστερά.

    Απογοητεύομαι με κάποιους συντρόφους που θεωρούν ότι η ομοφυλοφιλία είναι αποτέλεσμα του καπιταλισμού και δε συνάδει με τους ταξικούς αγώνες, εφόσον και οι ομοφυλόφιλοι είναι πολίτες της ίδιας κοινωνίας και υφίστανται τα ίδια προβλήματα από τις ταξικές ανισότητες. Θεωρώ απαραίτητο να συνδέσουμε το LGBT κίνημα με τα εργατικά και ταξικά κινήματα, προκειμένου να κατακτήσουμε αυτό το κομμάτι της κοινωνίας, που θα γνωρίσει ποιοι είμαστε πραγματικά, πέρα από προκαταλήψεις και στερεότυπα του παρελθόντος. Περιμένω μια μαχητική αριστερά, γιατί έχω μια ευαισθησία στο θέμα του αντιφασισμού και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Θέλω η αριστερά να κατακτήσει τους ομοφυλόφιλους αλλά κι αυτοί την αριστερά.

    Ευχαριστώ εκ των προτέρων

    Δημήτρης

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 6 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας. Ως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ προερχόμενος από τους Οικολόγους Πράσινους, έχω την τιμή να εκπροσωπώ έναν πολιτικό χώρο στον οποίο τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν βασικό και αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτικής μας ταυτότητας. Ειδικότερα για το θέμα των LGBT δικαιωμάτων οι θέσεις μας, όπως και εκείνες των Ευρωπαίων Πράσινων βασίζονται στο σεβασμό της προσωπικής ζωής και της σεξουαλικής ταυτότητας κάθε ατόμου και την καταπολέμηση των διακρίσεων με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό ή/και την ταυτότητα κοινωνικού φύλου.

      Με το ν.4356/2015, που ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία από την Ελληνική Βουλή και αποτελεί τομή για την ελληνική νομοθεσία, αναγνωρίστηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα σύναψης συμφώνου συμβίωσης σε άτομα του ίδιου φύλου, ρυθμίζοντας με ολοκληρωμένο τρόπο περιουσιακά και κληρονομικά ζητήματα.

      Με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή, ζήτησα την παρέμβαση της πολιτείας για την προστασία των θυμάτων των ομοφοβικών επιθέσεων και τη λήψη άμεσων μέτρων για την πρόληψη του φαινομένου, που βρίσκεται σε έξαρση, σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται σε έκθεση της οργάνωσης Colour Youth για την Περιφέρεια Αττικής.

      Μέσα από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσουμε να ασκούμε θετική πίεση για να προχωρήσουν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις που θα διασφαλίζουν την προστασία των ατομικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών, θα συμβάλλουν στην αποδόμηση προκαταλήψεων και στερεοτύπων που αφορούν τα lgbt δικαιώματα και θα εναρμονίζουν τις πολιτικές μας με το διεθνές δίκαιο προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  12. Κύριε Δημαρά,

    Σας παρακολουθώ και εκτιμώ πάντα τις τοποθετήσεις σας. Προσωπικά το επικείμενο “ΌΧΙ” το θεωρώ ως το τέλος των μνημονίων και ως απόδειξη ότι η Δημοκρατία υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα .
    Τις καταστροφικές συνέπειες του “ΝΑΙ” τις έχουμε βιώσει τα τελευταία 6 χρόνια δίχως να έχουμε δει θετικά αποτελέσματα.
    Ωστόσο, νομίζω πως η κυβέρνηση οφείλει να μας πληροφορήσει και για την επόμενη μέρα του δημοψηφίσματος εφόσον επικρατήσει το “ΌΧΙ”. Σε διαφορετική περίπτωση , φοβάμαι ότι μεγάλη μερίδα του λαού θα επηρεαστεί όχι μόνο από την καταστροφολογία των τελευταίων ημερών, αλλά και από την άγνοια για το τι θα ακολουθήσει.
    Σας παρακαλώ απαντήστε μου ψύχραιμα και με συνέπεια για την επόμενη μέρα του ΌΧΙ Μη δίνετε χώρο στους τρομολάγνους του ΝΑΙ.
    Σας ευχαριστώ,
    Χριστίνα Μπαλλή

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 7 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Κα Μπαλλή σας ευχαριστώ για το ερώτημά σας και για τα καλά σας λόγια.

      Η απόφαση της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος κρίθηκε σκόπιμη για να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να πάρουν θέση επί των προτάσεων που κατατέθηκαν από τους θεσμούς, αλλά και να θέσει την αναγκαιότητα μιας βιώσιμης αναδιάρθρωσης του χρέους που θα επιτρέψει στη χώρα να ανασάνει και να προχωρήσει στην ανασυγκρότηση της οικονομίας και στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στο κράτος και στην κοινωνία.

      Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς με τους πολίτες. Ο δρόμος που έχουμε να διανύσουμε θα είναι δύσκολος, τόσο εάν επικρατήσει το «ΝΑΙ», όσο και εάν επικρατήσει το «ΟΧΙ».

      Άποψή μου είναι ότι προς το συμφέρον της πατρίδας και των Ελλήνων, στον ελάχιστο χρόνο που απομένει έως την Κυριακή, θα πρέπει να επιτευχθεί μια συμφωνία που θα είναι αμοιβαία επωφελής, τόσο για την Ελλάδα όσο και για την Ευρώπη. Θεωρώ ότι η απόσταση που μας χωρίζει από τις προτάσεις των θεσμών δεν είναι τέτοια που να καθιστά αδύνατη την εξεύρεση λύσης, έστω και αυτή τη στιγμή.

      Η θέση της Ελλάδας, πολιτικά και οικονομικά, είναι στην Ευρώπη και εκεί θα παραμείνει όποιο και να είναι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Πρέπει όλοι να αποφύγουμε το διχαστικό κλίμα των τελευταίων ημερών και με ψυχραιμία να στηρίξουμε την ελληνική κυβέρνηση σε αυτή τη δύσκολη μάχη που δίνει για το καλό της χώρας και των πολιτών της.

      Γ.ΔΗΜΑΡΑΣ, Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, μέλος των ΟΙΚΟΛΟΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΩΝ

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 12 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1
  13. Αξιότιμε κ. Δημαρά,

    Προσφάτως το WWF Ελλάς έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση με τίτλο «Καθαρές Εναλλακτικές στην Πτολεμαΐδα V» (http://www.wwf.gr/news/1370-2015-03-10-10-43-54). Σε αυτήν εξηγεί ότι λόγω των πρόσφατων αλλαγών στο σύστημα εμπορίας ρύπων, η τιμή του δικαιώματος CO2 θα αυξηθεί επιβαρύνοντας το κόστος ηλεκτροπαραγωγής από λιγνίτη και επομένως και τα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης η περιβαλλοντική οργάνωση αντιπροτείνει την υποκατάσταση της ενέργειας της Πτολεμαΐδας V από υβριδικά συστήματα αιολικών, φωτοβολταϊκών και αντλησιοταμιευτικών σταθμών που οδηγούν σε και χαμηλότερο κόστος ενέργειας σε σύγκριση με τη νέα λιγνιτική μονάδα.

    Θα ζητήσετε επανεξέταση του σχεδιασμού για την Πτολεμαΐδα V και συγκριτική οικονομική αξιολόγησή της με τις εναλλακτικές που προτείνει το WWF Ελλάς;

    Γιώργος Αναγνωστόπουλος

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 5 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Κε Αναγνωστόπουλε σας ευχαριστώ για την ερώτησή σας.
      Ως Οικολόγοι Πράσινοι έχουμε επανειλημμένα τοποθετηθεί ενάντια στη λειτουργία της νέας λιγνιτικής μονάδας «Πτολεμαΐδα V» καθώς και της επαναλειτουργίας της απαρχαιωμένης μονάδας «Πτολεμαΐδα III» ζητώντας τον επανασχεδιασμό της ενεργειακής πολιτικής της χώρας προς την κατεύθυνση της σταδιακής απεξάρτησης από το λιγνίτη και τα ορυκτά καύσιμα και τη στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε επιστολή προς τα μέλη του ελληνικού κοινοβουλίου στις 31-3-2015 οι ΟΠ έθεσαν ξανά το θέμα της μονάδας «Πτολεμαΐδα V» στην οποία μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά και στις εναλλακτικές λύσεις που πρότεινε στην πρόσφατη έκθεσή της η WWF. Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής μπορείτε να το δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

      http://www.dimarasg.com/poias-koinonias-symferonta-exypiretei-i-ptolemaida-v

      Σε πρόσφατη παρέμβασή μου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στις 4-6-2015 παρουσία του Υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Προέδρου της ΔΕΗ έθεσα ξανά το ζήτημα της πολιτικής προώθησης του λιγνίτη και των ορυκτών καυσίμων από την κυβέρνηση, επαναλαμβάνοντας την αντίθεσή μου στη νέα λιγνιτική μονάδα «Πτολεμαΐδα V» και επισημαίνοντας το απογοητευτικό στοιχείο ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να βασίζεται, σε ποσοστό περίπου 70%, στα ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ενέργειας. Σχετικό δελτίο τύπου μπορείτε να δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο:

      http://www.dimarasg.com/o-giorgos-dimaras-ethese-zitima-tis-kataskeyis-tis-neas-lignitikis-monadas-ptolemaida-v-poy-proothei

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 12 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2

Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να στείλεις την ερώτησή σου




Top