Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Μαυρωτάς Γεώργιος

Κόμμα : Το Ποτάμι
Κοινοβουλευτική Ομάδα : Το Ποτάμι
Περιφέρεια : Αττικής

Επιτροπές (Τρέχουσα Περίοδος)

Βιογραφικό

Ο Γιώργος Μαυρωτάς γεννήθηκε στις 4 Απριλίου 1967 στην Αθήνα. Είναι Έλληνας πολιτικός και Αναπληρωτής Καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και πρώην επαγγελματίας υδατοσφαιριστής. Στις 25 Ιανουαρίου 2015 εξελέγη βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι. Το 1981 έπαιξε για πρώτη φορά στην Α’ εθνική, με την ομάδα του Ν.Ο.Βουλιαγμένης και το 1982 κλήθηκε στην εθνική εφήβων. Το 1984 κλήθηκε για πρώτη φορά στην εθνική ομάδα ανδρών και συμμετείχε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λος Άντζελες. Μάλιστα ήταν ο μικρότερος σε ηλικία πολίστας της διοργάνωσης (17 ετών). Έκτοτε συμμετείχε σε όλες τις διεθνείς διοργανώσεις έως την αποχώρησή του από την εθνική ομάδα το 2000 μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες του Σίδνεϋ.

Παράλληλα με την αθλητική του καριέρα, το 1990 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) στη Σχολή Χημικών Μηχανικών. Το 2000 πήρε το διδακτορικό του από το ΕΜΠ με αντικείμενο την Επιχειρησιακή Έρευνα. Από τον Δεκέμβριο του 2003 ξεκίνησε την ακαδημαϊκή του καριέρα στο Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας της Σχολής Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ και σήμερα είναι Aναπληρωτής Καθηγητής.

Από το 1994 είναι παντρεμένος με τη Φανή Σταθακοπούλου κι έχουν δύο γιους, τον Λεωνίδα και τον Αρη.

Το 2010 έγραψε το μυθιστόρημα Το θεώρημα της επτάδας που περιλαμβάνει αρκετά αυτοβιογραφικά στοιχεία και επικεντρώνεται στη σημασία της φιλίας, της συλλογικής προσπάθειας, της νίκης και της ήττας.

Το 2014 ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής με Το Ποτάμι.

Τον Ιανουάριο του 2015 εκλέχθηκε ως Βουλευτής (Περιφέρεια Αττικής) του Ελληνικού Κοινοβουλίου με το Ποτάμι.

Το Σεπτέμβριο του 2015 επανεξελέγη Βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι.

* Η ενότητα αυτή ενημερώνεται από το Βουλευτή

Μεταφέρεστε στα νέα του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

* Στην ενότητα αυτή ο Βουλευτής μπορεί να αναρτήσει το πόθεν έσχες του.
Η ενότητα θα εμπλουτίζεται μελλοντικά με πρόσθετα εργαλεία προώθησης της διαφάνειας.

Μεταφέρεστε στα οικονομικά στοιχεία του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

    • Ερωτήσεις : 10
    • Απαντήσεις : 10
  1. Κύριε Μαυρωτά,

    Θα ήθελα να αιτιολογήσετε τη στάση που τήρησε η κοινοβουλευτική σας ομάδα στην εκλογή του Η΄Αντιπροέδρου της Βουλής. Με εξαίρεση το “Παρών” του κ. Αμυρά οι υπόποιποι υπερψήφισαν το πρόσωπο του κ. Δ. Καμμένου.

    Μου προξενεί εντύπωση η στάση της πλειοψηφίας των βουλευτών του κόμματος σας από τη στιγμή που στο παρελθόν έχετε καταδικάσει τη ρητορική του Αντιπροέδρου, πια, Δ. Καμμένου και βρίσκεται απέναντι στην ιδεολογία που πρεσβεύει.

    Τέλος, θα ήθελα τη γνώμη σας για τον μεγάλο αριθμό απόντων(104)στην εν λόγω ψηφοφορία καθώς και τη δική σας απουσίας ειδικά. Ποια θα ήταν η στάση σας;

    Σας ευχαριστώ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 1 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Ευχαριστώ για την ερώτηση γιατί μου δίνετε τη δυνατότητα να αποσαφηνίσω τη στάση των βουλευτών μας.
      Οι δύο βουλευτές μας (Λυκούδης, Δανέλλης) ψήφισαν θεσμικά θεωρώντας ότι επειδή το Ποτάμι είχε ψηφίσει το σχετικό άρθρο του κανονισμού για αύξηση του αριθμού των Αντιπροέδρων με έναν από τους ΑΝΕΛ κι έναν από την Ενωση Κεντρώων έπρεπε να ψηφίσουν τις επιλογές των αντίστοιχων κομμάτων (μάλιστα η αύξηση των θέσεων έγινε γιατί βρισκόταν το Ποτάμι που έχει την μικρότερη κοινοβουλευτική δύναμη μετά τις ανεξαρτοποιήσεις των βουλευτών του να έχει Αντιπρόεδρο (τον Σ. Λυκούδη), ενώ τα άλλα δύο κόμματα δεν είχαν). Μέχρι τελευταία στιγμή δεν ξέραμε ποιοί θα είναι οι υποψήφιοι και δεν είχε γίνει καμμιά συζήτηση στην κοινοβουλευτική ομάδα μας. Αν η ψήφος είχες πολιτική χροιά και οι δύο συνάδελφοι είναι σαφές ότι θα καταψήφιζαν καθότι τους χωρίζει άβυσσος από τις απόψεις του κ. Δ. Καμμένου.

      Εξ’άλλου και τα άλλα κόμματα ψήφισαν περισσότερο θεσμικά. Ακόμα και η ΔΗΣΥ που είπε παρών όπως είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της δεν το κάνει γιατί έχει θέμα με τα πρόσωπα αλλά επειδή δεν ψήφισε το σχετικό άρθρο του κανονισμού.

      Επιτρέψτε μου να σας διορθώσω, ήταν μόνο 2 όχι η πλειοψηφία των βουλευτών μας που ψήφισε θετικά για τον κ. Καμμένο (ο κ. Αμυράς ήρθε μετά στη δεύτερη ανάγνωση των ονομάτων και ψήφισε παρών). Οι υπόλοιποι τρεις απουσιάζαμε.

      Εγώ συγκεκριμένα την ίδια ώρα είχα εκδήλωση στο ΙΟΒΕ για την Παιδεία και μετά άλλη εκδήλωση στην ΕΣΗΕΑ που διοργάνωνε το ινστιτούτο του Ποταμιού (π-τετράγωνο) και το Δίκτυο για το νομοσχέδιο Γαβρόγλου.

      Αν ήμουν, το πιθανότερο ήταν να ψήφιζα “παρών” στον κ. Καμμένο και “ναι” στον κ. Γεωργιάδη. Για να κάνω και την αυτοκριτική μου όμως ως Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου στο Ποτάμι, το λαθος μου ήταν ότι δεν προέβλεψα το τι μπορεί να συμβεί ώστε να κάνουμε μια συνεννόηση μεταξύ μας. Μάθημα για το μέλλον…

      Ευχαριστω πολύ για την ερώτηση

      Γιωργος Μαυρωτάς

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  2. Κύριε Μαυρωτά
    Θα ήθελα να ρωτήσω ποιά η θέση σας για τα κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα , και ειδικότερα για τους λογιστές .
    Βασει του Ν 2515/97 που ενεργοποιηθηκε με το 340/98 ΠΔ ο τότε υπουργός εκλεισε το επάγγελμα του λογιστή.
    Μετα απο πολλές αλλαγές και μεταγενεστερους νόμους το επαγγελμα παραμένει κλειστότατο.
    Ειμαι διπλωματούχος πιστοποιημένος ΙΕΚ ειδικός στα φοροτενχικά, με 3,5 χρόνια σπουδές (οχι δυο, η πιστοποίηση για να σε κάνει διπλωματούχο δίνεται σε αγνωστη υλή κατα 50%) δηλαδή 2 χρονια σπουδές+ μισό πρακτική + ενα χρόνο προετοιμασία
    στην αδίδακτη ύλη και μετα απο όλα αυτά εχω επαγγελματικά δικαιώματα λυκείου.
    Πηγα να καταρτιστώ σε επάγγελμα χωρίς να εχω δικαίωμα να το εξασκησω
    Οι ισολογισμοί που βγάζω δεν μπορώ εδω και 10 χρόνια να τους υπογράψω.
    τα καλά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
    Να μου αναγνωρίσουν το ΙΕΚ σαν ανώτερη σχολή αυτό λογω των συντεχνιών που κάνουν κουμάντο στο υπεπθ δεν το περιμένω με τίποτα 25 χρόνια.
    Τα θεοκλειστα επαγγελματα όπως εχουμε υποχρέωση να ανοίξουμε εσεις θεωρείτε οτι σωστώς δεν τα ανοίξαμε ή φοβαστε μην κατηγορηθείτε σαν μνημονιακοί?
    Ποια η θέση σας, δεν έχω καταλάβει.
    Ευχαριστώ.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 16 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Ευχαριστώ για την ερώτηση και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.

      Στο γνωστό βιβλίο τους “Γιατί αποτυγχάνουν τα έθνη” (Why nations fail) οι Acemoglu και Robinson λένε ότι η επιτυχία ή αποτυχία των εθνών δεν είναι μόνο θέμα ανθρώπινου δυναμικού ή πόρων αλλά κυρίως ανοικτών ή κλειστών οικονομικών και πολιτικών θεσμών. Στην Ελλάδα αυτό ισχύει στον υπερθετικό βαθμό. Έχουμε αποτύχει και λόγω κλειστών θεσμών. Πελατειακές σχέσεις, κομματοκρατία,συντεχνίες, πιασμένες καρέκλες συναντούμε συχνά. Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων στο ποτάμι λέμε γενικά ότι αυτά δεν μπορεί να καθορίζονται αποκλειστικά με το πτυχίο. Η αξιολόγηση των γνώσεων και των τίτλων πρέπει να δίνει συγκεκριμένα δικαιώματα και να είναι αυτό μια δυναμική διαδικασία όπου γνώσεις κι εμπειρία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όπως παντού στον κόσμο.

      Με εκτίμηση,
      Γ.Μαυρωτάς

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 10 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  3. Αξιότιμε κύριε Μαυρωτά,

    Θα ήθελα να σας ρωτήσω σχετικά με τις νέες διατάξεις του “Πόθεν έσχες” και πιο συγκεκριμένα για το νέο τρόπο υποβολής που θα πραγματοποιείται ηλεκρονικά στη διεύθυνση http://www.pothen.gr.

    Δεδομένου ότι οι νέες διατάξεις προωθούν τη Διαφάνεια περισσότερο από το προηγούμενο νομοθετικό πλαίσιο, το ερώτημά μου είναι πώς θα υπάρξει Διαφάνεια στην περίπτωση που οι υπόχρεοι μπορούν να δηλώνουν χρηματικά ποσά που έχουν στην κατοχή τους (και δεν είναι κατατεθειμένα σε τραπεζικούς λογαριασμούς) όπως και τιμαλφή μεγάλης αξίας (άνω των 30.000€);

    Πως η αρμόδια επιτροπή ελέγχου θα μπορέσει να ελέγξει ότι τα δηλωθέντα ποσά αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα;

    Και τέλος θεωρείτε θεμιτό, υπόχρεοι που εμπίπτουν στην κατηγορία δήλωσης περιουσιακής κατάστασης να έχουν εκτός τραπεζικού συστήματος μεγάλα ποσά;

    Βάσει των ανωτέρω πως η κυβέρνηση καλεί τους πολίτες να επιστρέψουν τις καταθέσεις τους λόγω της μεγάλης εκροής που έχει παρατηρηθεί από τη στιγμή που οι αντιπρόσωποί τους θα μπορούν να έχουν δικαιολογημένα, ποσά εκτός τραπεζών;

    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας ελπίζοντας σε απάντηση που ενδεχομένως απασχολεί αρκετούς συμπολίτες μας.

    Με εκτίμηση,

    Ν. Φλάδης

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητέ κ. Φλάδη καλημέρα κι ευχαριστώ για την ερώτηση

      Θεωρώ σωστό το μέτρο του ηλεκτρονικού “πόθεν έσχες” ώστε να είναι ευκολότερη η πρόσβαση, η αναζήτηση, η διασταύρωση, η διαφάνεια γενικά. Το θέμα των χρημάτων εκτός λογαριασμών είναι και για μένα ένα ερωτηματικό το πώς θα ελέγχεται η ακρίβεια των δηλωθέντων. Ίσως αναζητούνται εκ των υστέρων -αν πρέπει να δικαιολογηθούν κάποια ποσά- και να γίνεται έλεγχος στα πόθεν έσχες λαμβάνοντας υπόψιν και αυτά τα στοιχεία. Είναι πάντως ένα θέμα που χρειάζεται διευκρινίσεις και ναι, σίγουρα αν υπάρχουν μεγάλα ποσά εκτός τραπεζικού συστήματος δημιουργείται θέμα “καλού παραδείγματος”. Το leading by example λέει ότι πρώτα οιπολιτικοί πρέπει να δίνουν το καλό παράδειγμα όταν ζητούν κάτι από τους πολίτες (π.χ. επιστροφή καταθέσεων) για να τονωθεί η αξιοπιστία και του πολιτικού συστήματος και της χώρας γενικότερα.

      Ευχαριστώ και πάλι ελπίζω να σας κάλυψα

      Με εκτίμηση
      Γ.Μαυρωτάς

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 5 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  4. Με δεδομένη την καθυστέρηση που παρατηρείται στην υλοποίηση των επιμέρους δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η Ελλάδα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας για την Ανοιχτή Διακυβέρνηση (OGP, http://www.opengovpartnership.org), τί προκρίνετε ως προτεραιότητα σε θέματα δημόσιας διαφάνειας, λογοδοσίας και ανάδειξης τρόπων ενίσχυσης της συμμετοχής των πολιτών στο σχεδιασμό και υλοποίηση δημόσιων πολιτικών.

    Μετά τιμής,

    ΕΕΛ/ΛΑΚ – Δέσποινα Μητροπούλου
    Politeia 2.0 – Εβίκα Καραμαγγιώλη
    Scify – Δέσποινα Χαλβατζή
    Ε.Π.Κ.Π. – Σοφία Αρσενικού

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Καλημέρα σας,
      Πιστεύω ότι η Ανοιχτή Διακυβέρνηση είναι από τις πρωταρχικές μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνει η χώρα. Η χώρα χρειάζεται αξιοκρατία, η διαφάνεια προκρίνει την αξιοκρατία. Η χώρα χρειάζεται λογοδοσία και η διαφάνεια προκρίνει τη λογοδοσία. Προτεραιότητα είναι να αποκατασταθούν και να ενισχυθούν οι διαδικασίες Opengov τόσο σε θέματα στελέχωσης της δημόσιας διοίκησης αλλά και στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων (διαβούλευση, δημοψηφίσματα κλπ). Ακόμα-ακόμα θα ήταν πολύ χρήσιμο και σε διαδικασίες ελέγχου (π.χ. πόθεν έσχες που είναι της μόδας τελευταία, κρατικών προμηθειών, διαγωνισμών και συμβάσεων κλπ). Κι επίσης το θέμα δεν είναι να υπάρχουν κάπου αυτά τα δεδομένα ηλεκτρονικά αλλά θα πρέπει να είναι και σχετικά εύκολα προσπελάσιμα από τον απλό πολίτη κι όχι να κρύβονται πίσω από πολύπλοκα σχήματα ή να δημοσιεύοντα μόνο για λίγες μέρες. Μετά πρέπει να πάμε σε θέματα ηλεκτρονικού πρωτοκόλου στη δημόσια διοίκηση ώστε να κοπεί το γρηγορόσημο. Όλα αυτά προϋποθέτουν ισχυρή ψηφιακή συνείδηση και ίσως μια θέση CIO στην κυβέρνηση να ήταν απαραίτητη. Από κάτι τέτοιο όλοι θα βγουν κερδισμένοι εκτός από τον μικρό και μεγάλο παρασιτισμό στο δημόσιο

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  5. Κύριε Μαυρωτά καλησπέρα,

    Θα ήθελα να ρωτήσω την γνώμη σας πάνω στο θέμα της Βουλευτικής αποζημίωσης. Πιστεύετε οτι το εισόδημα τον Βουλευτών είναι μεγαλύτερο από τι θα έπρεπε ή όχι;

    Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω αν νομίζετε οτι οι Βουλευτές έχουν παραπάνω προνόμια από τι θα έπρεπε ή αν επαρκούν ως έχουν.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την ανταπόκριση σας.

    Με τιμή,

    Νικόλαος Μανδουλάκης

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • κ. Μανδουλάκη καλημέρα,
      Η αλήθεια είναι ότι η βουλευτική αποζημίωση (περίπου στα 7000€) είναι αρκετά υψηλή, όμως και τα έξοδα ενός Βουλευτή είναι απ’ότι έχω διαπιστώσει κι ο ίδιος αρκετά. Επίσης ένα 20% της αποζημίωσης σε μας στο Ποτάμι πηγαίνει στο κόμμα για τα έξοδά του (νομίζω στον ΣΥΡΙΖΑ αυτό το ποσοστό είναι μεγαλύτερο αλλά κάτι αντίστοιχο ισχύει και για τα άλλα κόμματα). Παρ’όλα αυτά νομίζω ότι είναι μια αποζημίωση με την οποία μπορεί κάποιος να ζήσει το διάστημα της βουλευτικής θητείας χωρίς να χρειάζεται να κάνει άλλη δουλειά και χωρίς να υποκύπτει σε πειρασμούς χρηματοδότησης από άλλες αδιαφανείς πηγές. Όμως νομίζω ότι θα πρέπει και οι βουλευτές να τιμούν τα χρήματα αυτά και να κρίνονται καθημερινά από την παρουσία και το έργο τους στις κοινοβουλευτικές διαδικασίες.
      Σχετικά με τα προνόμια των βουλευτών νομίζω ότι η ύπαρξη προσωπικού αστυνομικού είναι υπερβολική (κυρίως όταν υπάρχει έλλειμμα προσωπικού στο σώμα), γι αυτό κι εγώ δεν έχω ασκήσει το συγκεκριμένο δικαίωμα. Το αυτοκίνητο είναι απαραίτητο για όσους βουλευτές κάνουν σημαντικές διαδρομές όπως οι βουλευτές της περιφέρειας κι όχι τόσο απαραίτητο για τους βουλευτές των αστικών περιοχών. Οι δωρεάν τηλεφωνικές γραμμές κυρίως οι σταθερές είναι κι αυτό καθ’ υπερβολή κατά τη γνώμη μου.
      Σας ευχαριστώ πολύ
      Γιώργος Μαυρωτάς
      Βουλευτής Αττικής με Το Ποτάμι

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 18 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  6. Ονομάζομαι Μπισμπίκος Παναγιώτης. Είμαι εργαζόμενος, (ειδικός επιστήμονας) στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας από το 2006. Πριν εργαζόμουν στο Ιδιωτικό τομέα όπου ακόμα ψυχολογικά αισθάνομαι ότι ανήκω. Έχω εργαστεί αρκετά χρόνια στο σώμα Ορκωτών Λογιστών και στην συνέχεια ως διευθυντής λογιστηρίου αλλά και εσωτερικού ελέγχου σε πολλές επιχειρήσεις. Τέλος είμαι ακόμα ενεργός λογιστής.
    Στην ιστοσελίδα vouliwatch παρουσιάζεται μία φορολογική πρόταση.
    Σε επιτροπές φορέων για το φορολογικό που έτυχε να συμμετέχω, βρήκε πολύ φανατικούς υποστηριχτές.
    Το δυστύχημα είναι ότι εκτός από τους ανθρώπους του Ιδιωτικού τομέα που την επικροτούν, κανένας άλλος και από κανένα κόμμα, καθώς επίσης και κανένας Υπουργός ή Βουλευτής, δεν μπήκε στον κόπο να μου απαντήσει για την τύχη της, αν έχει εξεταστεί, αν έχει μετρηθεί, και αν είναι χρήσιμη.

    Παρακαλώ να την διαβάσετε και ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Λαού να μου απαντήσετε αν είναι χρήσιμη και αν μπορεί να εξεταστεί προς υλοποίηση.

    Για να δείτε την πρόταση πατήστε εδώ.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 4
    • Κ. Μπισμπίκο καλησπέρα,
      Συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση. Δεν είμαι φοροτεχνικός αλλά ως μηχανικός η πρόταση μου φαίνεται αρκετά «δουλεμένη» και πρακτική. Είμαι κι εγώ υπέρ της χρήσης καρτών σε όσο το δυνατόν περισσότερες συναλλαγές για ευνόητους λόγους. Θα την μοιραστώ με συναδέλφους για να αποκομίσω πιο εμπεριστατωμένη άποψη.
      Σας ευχαριστώ πολύ
      Γιώργος Μαυρωτάς
      Βουλευτής Αττικής με Το Ποτάμι

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 8 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  7. Κύριε Μαυρωτά ,

    Το Ποτάμι τάσσεται υπέρ στο να ψηφίσουμε “ΝΑΙ” στο δημοψήφισμα.Τα τελευταία χρόνια χιλιάδες συμπολίτες μας είναι άνεργοι.
    Τι θα λέγατε σε αυτούς τους ανθρώπους να ψηφίσουν όπως και τι θα λέγατε και σε χιλιάδες άλλους που δεν μπορούν να ζήσουν με αξιοπρέπεια;
    Να συνεχίζουν να ζουν με αυτό τον τρόπο από τη στιγμή που η πολιτική αυτή επί 6 χρόνια δεν έχει οδηγήσει σε επιθυμητά αποτελέσματα;

    Ευχαριστώ πολύ,
    Χριστίνα

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αυτό που χρειάζεται είναι ένα πρόγραμμα με αναπτυξιακή πνοή. Μέχρι τώρα δεν
      έχει γίνει αυτό. Μόνο υπερφορολόγηση, περικοπές κι ελάχιστες μεταρρυθμίσεις
      που πραγματικά χρειάζεται η Ελλάδα. Η Ελλάδα χρειάζεται μια αλλαγή
      παραδείγματος (paradigm shift) που θα αντιμετωπίσει τις παθογένειες του
      παρελθόντος. Δηλαδή την πελατειοκρατική αντίληψη, τον μικρό και μεγάλο
      παρασιτισμό, την κομματικοποίηση του κρατικού μηχανισμού, την γραφειοκρατία,
      τα εμπόδια στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας, την ανοργανωσιά, τη
      διαφθορά, τη διαπλοκή κλπ.
      Αυτά τα πράγματα πρέπει να έχει το νέο πρόγραμμα. Μοιραία έχει και περικοπές και φορολόγηση για να καλυφθεί και το δημοσιονομικό κενό αλλά δεν υπάρχει ασανσέρ για να βγούμε από την κρίση, πρέπει να πάμε από τις σκάλες.
      Τουλάχιστον ας δημιουργήσουμε αυτήν την φορά τις συνθήκες όπως η Ιρλανδία
      και η Πορτογαλία ώστε να πάψουμε να είμαστε μια χώρα αστερίσκος.

      Είναι σαφές ότι το ΝΑΙ/ΟΧΙ στο δημοψήφισμα είναι ΝΑΙ/ΟΧΙ στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανεξάρτητα από το περιτύλιγμα που θέλει να του βάλει ο ΣΥΡΙΖΑ. Το ΟΧΙ σημαίνει ότι κόβονται οι γέφυρες όπως διαμήνυσαν όλοι οι παράγοντες (όχι ένας ή δύο) από την άλλη μεριά. Το ΝΑΙ στην Ευρώπη το λέμε γιατί:
      Η Ευρώπη, πάνω από όλα, είναι μια ομάδα κρατών, όπου υπάρχει, περισσότερη
      ελευθερία, περισσότερη δημοκρατία, περισσότερη μόρφωση, περισσότερη προκοπή
      από οπουδήποτε αλλού. Υπάρχουν και περισσότεροι κανόνες από οπουδήποτε αλλού αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι κανόνες είναι για να προστατεύουν τον αδύναμο. Ο δυνατός δε τους χρειάζεται, έχει την ισχύ του.
      Oπουδήποτε αλλού θα είναι πολύ χειρότερα και με λιγότερες ευκαιρίες. Το
      οπουδήποτε αλλού έχει φτώχεια, αυθαιρεσία, βία, δυστυχία, κινδύνους από το
      γεωπολιτικό περιβάλλον.
      Για τους λόγους αυτούς λέω ΝΑΙ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 13 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2
  8. Προτάσεις Πολιτικής για την αξιοποίηση των ανοιχτών τεχνολογιών στην Παιδεία

    Tο ανοιχτό υλικό (open hardware) και το ανοιχτό περιεχόμενο μπορούν να αποτελέσουν βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλα τα επίπεδα (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια) και να συνεισφέρουν ουσιαστικά στη βελτίωση του επιπέδου της εκπαίδευσης και της έρευνας της χώρας μας. Η εμπειρία μας αποδεικνύει ότι κάτι τέτοιο είναι βιώσιμο και ενδυναμώνει διδάσκοντες και διδασκόμενους. Πλατφόρμες όπως π.χ. το Ψηφιακό Σχολείο (http://dschool.edu.gr/), τα Ανοιχτά Ψηφιακά Μαθήματα (http://opencourses.gr/), η Βικιπαίδεια, το Internet Archive, το Open Street Map, η Europeana, το OpenAire, κλπ μπορούν να λειτουργήσουν ως βασικά εκπαιδευτικά εργαλεία για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων του ελληνικού δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου.

    Η Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ, http://www.eellak.gr) σε συνεργασία με τα μέλη της (http://go.eellak.gr/meli), δηλαδή το σύνολο των μεγαλύτερων εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας, μπορεί και θέλει να στηρίξει το σύνολο των ανωτέρω υπηρεσιών θέτοντας στην υπηρεσία σας τις γνώσεις, την εμπειρία και το δίκτυο εμπειρογνωμόνων και κοινοτήτων που διαθέτει. Πιστεύουμε ότι οι προσπάθειες μας μπορούν να συμβάλλουν στην επαύξηση των ψηφιακών εκπαιδευτικών, ερευνητικών και πολιτιστικών μας κοινών και να ενισχύσουν ουσιαστικά τον χαρακτήρα, το πνεύμα και την αποστολή της δημόσιας παιδείας.

    Σκοπός της επικοινωνίας αυτής είναι να σας μεταφέρει επιγραμματικά τις πολικές που υποστηρίζουμε και να προετοιμάσει έτσι το έδαφος, εφόσον το επιθυμείτε, για μια συνάντηση στην οποία θα μπουν οι βάσεις για συγκεκριμένες δράσεις της συνεργασίας μας.

    Η ΕΕΛ/ΛΑΚ έστειλε επιστολή στον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ.Μπαλτά με τις παραπάνω προτάσεις, η επιστολή είναι διαθέσιμη στο http://go.eellak.gr/epistolipaideias

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 4 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Τόσο ο ίδιος όσο και το Ποτάμι, πιστεύουμε στη χρήση και συμμετοχή των σύγχρονων και ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, διδασκαλία και μάθηση, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όντας σε πλήρη αντίθεση με τις οπισθοδρομικές απόψεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ η οποία βλέπει με επιφυλακτικότητα και άρνηση τη σημασία του τεχνολογικού παράγοντα. Δυστυχώς όλοι θυμόμαστε την αρνητική στάση της κυβέρνησης κατά της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, τις αναφορές για «ύποπτους» servers και «τεχνοφασισμό» αλλά και την διατυπωμένη άποψη του Υπουργού Παιδείας κ. Μπαλτά για: «…Προτζέκτορες, επιδιασκόπια και λοιπά υποκατάστατα αποστειρώνουν τη διδακτική σχέση…».

      Μάλιστα ιδιαίτερα στην τρέχουσα κατάσταση, η χρήση του ανοικτού υλικού και λογισμικού στο χώρο της Παιδείας αποτελεί μία σημαντική επιλογή η οποία θα συμβάλλει στο να μην υπάρξει καμία υστέρηση και κανένα πλήγμα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συμφωνούμε όλοι ότι τέτοια εργαλεία βοηθούν και υποστηρίζουν ενδοσχολικά και εξωσχολικά τους νέους και νέες της χώρας μας αλλά και συνδράμουν τους δασκάλους και καθηγητές ως αξιόπιστα εργαλεία μέσω των οποίων εμπλουτίζονται και ενδυναμώνονται οι σχετικές δρατηριότητες των σχολείων και των ΑΕΙ.

      Γνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο της ΕΕΛ/ΛΑΚ και το μεγάλο απόθεμα γνώσεων, εμπειριών και στελεχών της τόσο από τον εκπαιδευτικό όσο και από τον ερευνητικό χώρο, ήδη έχουμε έλθει σε επαφή γνωριμίας με εκπροσώπους της οι οποίοι μας γνωστοποίησαν τις πολιτικές της. Και σίγουρα οι προτάσεις της θα είναι πολύ χρήσιμες να τις συζητήσουμε και αναλυτικότερα μέσα από μία εποικοδομητική συνάντηση. Στο Ποτάμι πιστεύουμε στο διάλογο, τη διαβούλευση, τις συνεργασίες και στις συνέργιες, και σίγουρα ένας από τους βασικούς πυλώνες της χώρας μας ο οποίος πρέπι να διαφυλαχθεί ως κόρην οφθαλμού και ο οποίος έχει ανάγκη τη θετική συμμετοχή όλων μας, είναι η Παιδεία η οποία δυστυχώς ήδη δέχεται πολλά πλήγματα.

      Συνεπώς στηρίζουμε κάθε δράση και πρωτοβουλία η οποία δρα επ’ωφελεία της δημόσιας παιδείας και η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες γνώσεις και σύγχρονα εργαλεία στη νεολαία της χώρας μας ώστε να συνεχίσει να έχει περίοπτη θέση στο διεθνές περιβάλλον.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 10 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  9. Αξιότιμε κύριε Μαυρώτα,

    Δυστυχώς η κοινωνία των πολιτών / μκο έχουν στιγματιστεί αρνητικά εξαιτίας περιπτώσεων στις οποίες δημόσιο ή μη χρήμα καταχράστηκε με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό μεγάλο μέρος της Ελληνικής κοινής γνώμης να έχει αρνιτική άποψη για αυτές. Τι βήματα θα προτείνατε για να ενισχυθεί ο έλεγχος των μκο που χρηματοδοτούνται από το Ελληνικό κράτος είτε όχι; Πιο συγκεκριμένα, θα συμφωνούσατε στην δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου μκο;

    Με εκτίμηση,

    Αλέξανδρος Θεοδωρίδης, Ίδρυτικό μέλλος, ΜΠΟΡΟΥΜΕ
    Τάσσος Σμετόπουλος, Ίδρυτικό μέλλος, Emfasis Foundation

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 6 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητοί κ.κ. Θεοδωρίδη και Σμετόπουλε.

      Σας ευχαριστώ για την ερώτησή σας και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η συμβολή των ΜΚΟ είναι σημαντική και ακόμη περισσότερο απαραίτητη στις δύσκολες ημέρες που διανύουμε. Εμείς στο Ποτάμι έχουμε μια ξεκάθαρη άποψη για το ρόλο και τον έλεγχο των ΜΚΟ την οποία παραθέτουμε από κοινού με το συνάδελφο βουλευτή κ. Θεοχάρη:

      Ιστορικά περάσαμε από τις οικονομίες των αγορών και τις οικονομίες των γραφειοκρατιών και των οργανισμών στις οικονομίες δικτύων. Σε αυτό το πλαίσιο ο ρόλος του κοινωνικού τομέα ( ως τρίτου τομέα κοινωνικής και οικονομικής δράσης μετά τον δημόσιο και τον ιδιωτικό) αποκτά σημαντικότερο ρόλο. Από τις αναδυόμενες χώρες στις αναπτυγμένες και από θέματα μετανάστευσης, κοινωνικής και εργασιακής ένταξης, σε θέματα όπως το microfinance, η ανοιχτή διακυβέρνηση και η χρήση νέων τεχνολογιών στη δημόσια διοίκηση, ο κοινωνικός τομέας παρεμβαίνει, προωθεί αλλαγές, διαμορφώνει πολιτικές και κοινωνικές πραγματικότητες. Η διεθνώς επιταχυνόμενη παρουσία των ΜΚΟ σε μια πληθώρα δράσεων πέρα από τα παραδοσιακά προνομιακά της πεδία διαμορφώνει μια τάση που σαφώς δεν μπορεί να ανασχεθεί λόγω των περιπτώσεων διαφθοράς και αδιαφάνειας που εμφανίστηκαν σε ελληνικές ΜΚΟ τα τελευταία χρόνια.

      Το θέμα του ελέγχου των ΜΚΟ είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητο. Θα πρέπει να υπάρξει μια διάκριση μεταξύ των ΜΚΟ που λαμβάνουν δημόσια επιχορήγηση και σε αυτές που δεν λαμβάνουν. Στην πρώτη περίπτωση, από την στιγμή που διαχειρίζονται δημόσια χρηματικά ποσά ο έλεγχος θα πρέπει ασφαλώς να είναι αυξημένος.

      Σε αυτό το πλαίσιο η ύπαρξη ενιαίου μητρώου ΜΚΟ και αρχής διαχείρισης του μητρώου, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την καταγραφή και εποπτεία των ΜΚΟ που λαμβάνουν κρατική επιχορήγηση. Το μητρώο θα παρουσιάζει τις ΜΚΟ που επιχορηγήθηκαν από το κράτος πρόσφατα ή στο παρελθόν και όλες τις λεπτομέρειες αυτής της επιχορήγησης αυξάνοντας τη διαφάνεια των οικονομικών στοιχείων των καταγεγραμμένων ΜΚΟ. Θα πρέπει να απαιτηθεί από τις ΜΚΟ που επιθυμούν να εγγραφούν στο ενιαίο μητρώο να έχουν ΑΦΜ, να δημοσιεύουν τις λογιστικές τους καταστάσεις, να συντάσσουν ισολογισμό και κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσεως και να θέτουν τις τελευταίες σε ελέγχους από ορκωτούς λογιστές. Το αυξημένο κόστος αυτών των προϋποθέσεων θα μπορούσε να αντισταθμιστεί από την παροχή ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης για τις ΜΚΟ, οι οποίες θα εγγράφονταν στο μητρώο.

      Συνοψίζοντας, είναι απαραίτητο να υπάρξει μητρώο ΜΚΟ για τις οργανώσεις που λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις, και πρωτίστως το ίδιο το κράτος θα πρέπει να μεριμνήσει για την δημιουργία, επικαιροποίηση και λειτουργία αυτού του μητρώου.

      Γενικά, η ανάγκη για επίβλεψη των ΜΚΟ πρέπει πάντα να ισορροπεί με την ανάγκη για έναν αυτοθεσμιζόμενο κοινωνικό τομέα. Σε αυτό το σημείο η χρήση δημοσίου χρήματος μπορεί να αποτελέσει κριτήριο εντατικότερης δημόσιας επίβλεψης επί των ΜΚΟ που επιχορηγούνται με αυτό.

      Με εκτίμηση,
      Γ.Μαυρωτάς

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 12 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  10. Αξιότιμε κ. Μαυρωτά,
    Πρέπει να καταργηθεί το σχολείο-γκέττο, μόνο για παιδιά Ρομά, στις Σοφάδες Καρδίτσας για το οποίο έχει καταδικαστεί η Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου; (Προσφυγή Λαβίδα κτλ. κατά Ελλάδος)όπως και κάθε άλλο σχολείο-γκέττο για παιδιά Ρομά στην Ελλάδα;

    Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (Παναγιώτης Δημητράς & Βασίλης Τσαρνάς)
    Generation 2.0 (Ανδρομάχη Παπαϊωάννου)
    Κέντρο Προάσπισης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Δήμητρα Παπαγεωργίου)
    Κέντρο Συμπαράστασης Παιδιών & Οικογένειας (Μυρτώ Λεμού)

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 7 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητοί κ.κ. Δημητρά, Τσαρνά, Παπαϊωάννου, Παπαγεωργίου και Λεμού,

      Σας ευχαριστώ για την ερώτησή σας και θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι εμείς στο Ποτάμι είμαστε κάθετα ενάντια σε οποιαδήποτε κακή πρακτική και τακτική γκετοποίησης οποιασδήποτε πληθυσμιακής ομάδας της κοινωνίας και της χώρας μας, πόσο μάλλον δε όταν αφορά ευάλωτες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες και εστιάζεται σε θέματα εκπαίδευσης, τα οποία μαζί με τα ζητήματα υγείας αποτελούν αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για το σύνολο των Ελλήνων.

      Θεωρούμε ότι όλες οι πληθυσμιακές ομάδες πρέπει αρμονικά να είναι ενταγμένες στο κοινωνικό σύνολο ξεκινώντας από την πολύ ευαίσθητη παιδική ηλικία και το χώρο των σχολείων. Οι καταδίκες της Ελλάδας στο ΕΔΔΑ για τα σχολεία-γκέτο δεν την τιμούν ως μια προηγμένη και σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα και για αυτό πρέπει να αναληφθούν σχετικές δράσεις ώστε να εξαλειφθούν τέτοια δυσάρεστα και διχαστικά φαινόμενα.

      Προς την κατεύθυνση αυτή πρόσφατα την προηγούμενη εβδομάδα αναδείξαμε στη Βουλή και απευθύναμε προς το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετική ερώτηση για το ζήτημα της συνέχισης και επέκτασης προγραμμάτων εκπαίδευσης των παιδιών Ρομα (Αρ. Πρωτ. 883/17.03.2015) στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΕΣ 2014-2020). Ο σκοπός είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και δομές οι οποίες θα διευκολύνουν την πρόσβαση των παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση και θα εξασφαλίσουν τις κατάλληλες συνθήκες αποδοχής των παιδιών από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και τις τοπικές κοινωνίες

      Η συμβολή του κράτους μέσω των επίσημων φορέων του, της εκπαιδευτικής κοινότητας, των ΟΤΑ, των πανεπιστημίων της χώρας και των ΜΚΟ είναι σημαντική για την πρόληψη, αντιμετώπιση και θεραπεία τέτοιων ζητημάτων.

      Με εκτίμηση,

      Γ. Μαυρωτάς

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 12 :: Το βλέπουν Αρνητικά 1

Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να στείλεις την ερώτησή σου




Top