Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Ξυδάκης Νίκος

Κόμμα : ΣΥΡΙΖΑ
Κοινοβουλευτική Ομάδα : ΣΥΡΙΖΑ
Περιφέρεια : Β' Αθηνών

Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1958 στον Πειραιά και έχει καταγωγή από τη Μύκονο.

Σπούδασε γραφικές τέχνες (ΤΕΙ Αθήνας, 1976-77), χωρίς να ολοκληρώσει. Πήρε πτυχίο από την Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1984) και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές ιστορίας τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1999-2004). Παντρεμένος με την Σίσσυ Αλμπανοπούλου, έχει δύο γιους.

Έχει εργαστεί ως επιμελητής εκδόσεων και από το 1987 εργάζεται ως δημοσιογράφος στα: Βαβέλ, Σύγχρονα Θέματα, Πολίτης, Οδός Πανός, Εκ Παραδρομής, Χάος, Γυναίκα, Ταχυδρόμος, Elle, Madame Figaro, Αθηνόραμα, Πρώτη, 01, ρ/σ 902, Seven-X TV, εφημ. Πολίτης (Λευκωσία), Δίφωνο, Φωτογράφος, Εντευκτήριο, Η Μυκονιάτικη, Εποχή.

Από το 1992 εργάζεται στην εφημερίδα «Καθημερινή». Το 1999 ανέλαβε προϊστάμενος πολιτιστικών της κυριακάτικης έκδοσης και από τον Δεκέμβριο του 2003 αρχισυντάκτης της εφημερίδας.Έχει τιμηθεί από το Ίδρυμα Μπότση με το Βραβείο της Βουλής των Ελλήνων ως Πολιτικός Αρθρογράφος της Χρονιάς (2009).

Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στη Μύκονο με τη Μυκονιάτικη Κίνηση Πολιτών (1998). Υποψήφιος βουλευτής Κυκλάδων συνεργαζόμενος με το ψηφοδέλτιο του Συνασπισμού της Αριστεράς (2000). Υποψήφιος Ευρωβουλετής με το ΣΥΡΙΖΑ (2014).

Εκλέχθηκε για πρώτη φορά, βουλευτής Β’ Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 και επανεξελέγη τον Σεπτέμβριο του 2015.

 Στην συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ (Ιανουάριος- Αύγουστος 2015) διετέλεσε Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού. Στις 23 Σεπτεμβρίου 2015 ορκίστηκε αναπληρωτής υπουργός αρμόδιος για θέματα Ευρωπαϊκών Υποθέσεων θέση που διατήρησε μέχρι τον ανασχηματισμό του Νοεμβρίου 2016 όπου και επέστρεψε στα κοινοβουλευτικά έδρανα.

* Η ενότητα αυτή ενημερώνεται από το Βουλευτή

Ο βουλευτής δεν έχει καταχωρήσει νέα στην πλατφόρμα.

Ο βουλευτής δεν έχει περιεχόμενο
δράσεων στον χάρτη
* Στην ενότητα αυτή ο Βουλευτής μπορεί να αναρτήσει το πόθεν έσχες του.
Η ενότητα θα εμπλουτίζεται μελλοντικά με πρόσθετα εργαλεία προώθησης της διαφάνειας.

Μεταφέρεστε στα οικονομικά στοιχεία του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

    • Ερωτήσεις : 3
    • Απαντήσεις : 2
  1. Κύριε βουλευτά,
    Η οικονομική κρίση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα, η αυξανόμενη ανεργία, η μείωση των αποδοχών, η συνεχής φορολόγηση, δεν χτυπάει μόνο τις γυναίκες αλλά πολύ περισσότερο τους Έλληνες άνδρες και ακόμη περισσότερο τους διαζευγμένους Έλληνες μπαμπάδες που εκτός όλων των υπολοίπων δεινών, έχουν και μια υπέρογκη άδικη, άνιση και υπέρογκη διατροφή που τους έχουν επιδικάσει τα Ελληνικά δικαστήρια, να τους κατατρέχει, να τους εξοντώνει αλλά και να τους οδηγεί στην αυτοκτονία.

    Η συνήθης, καραμέλα που λένε σε έναν διαζευγμένο πατέρα που διαμαρτύρεται για την υπέρογκη διατροφή: “αν ήσουν μαζί με το παιδί σου, δεν θα ξόδευες αυτά τα χρήματα ?”

    Η απάντηση είναι απλή, “όχι δεν θα τα ξόδευα, όχι γιατί δεν θέλω, αλλά γιατί ΔΕΝ τα έχω!!!”, αν η ελληνική δικαιοσύνη και η πολιτεία, έχει την εντύπωση ότι οι διαζευγμένοι μπαμπάδες αυτής της χώρας είναι φοροφυγάδες που κρύβανε λεφτά όσο ησαν εν γάμο και χώρισαν για να κάνουν την ζωη τους τότε η δημοκρατία μας δρα τιμωρητικά σε οποιον κάνει παιδιά και ετυχε να χωρίσει.
    Εξόντωση και εξαθλίωση, δίχως όρια στην Ελλάδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τον διαζευγμένο Έλληνα Πατέρα, όταν σε μια χώρα σαν την Γαλλία, που δεν έχει την ίδια οικονομική κατάντια αλλά και οι αποδοχές των πολιτών είναι μεγαλύτερες, η δικαιοσύνη όμως έχει προβλέψει την ισότητα και δεν “εκτελεί” τους εκεί διαζευγμένους μπαμπάδες.

    Σας παραπέμπω μέσω συνδέσμου σε πίνακα του 2015 που δηλώνει ότι πατέρας με 1000 ευρώ εισόδημα δίνει 112 ευρώ διατροφή

    http://www.medranoavocat.fr/medias/files/table-de-reference-2015-pension-alimentaire.pdf
    θεωρώ ότι η ορθότητα του μπορεί να επαληθευτεί εύκολα απο το υπουργείο δικαιοσύνης.
    Στην ελλάδα ενας άνεργος πατέρας πληρώνει 250-300 ευρω για το παιδί, που σημαίνει οτι ως άνεργος δεν έχει να φάει, και αν έχει και μιά μικρή γκαρσονιέρα η πρώην σύζυγος του την κατάσχει ευκολότατα με μία διαταγή πληρωμής.
    Ποιά η γνώμμη σας? Συμφωνείτε με τον υπουργό δικαιοσύνης οτι το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο ειναι τέλειο?
    Ευχαριστώ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 15 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητέ συμπολίτη,

      κατανοώ ότι αισθάνεστε βεβαρημένος και απογοητευμένος από τη δυσκολία που περιγράφετε. Θίγετε ένα πολύπλευρο και ευαίσθητο ζήτημα, το οποίο τοποθετείτε σωστά στην ευρύτερη κοινωνικο-οικονομική συγκυρία στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια.

      Να παρατηρήσω καταρχάς, ότι από όσα γνωρίζω, κανείς υπουργός Δικαιοσύνης, τουλάχιστον την τελευταία διετία, δεν αναφέρθηκε σε «τέλειο νομοθετικό πλαίσιο». Δεν ξέρω ποια είναι η πηγή σας. Σαφώς υπάρχουν ατέλειες στο νομικό πλαίσιο, τις οποίες οφείλουμε να αξιολογήσουμε και να διορθώσουμε, ιδιαιτέρως από τη στιγμή που -σύμφωνα με πλήθος από μαρτυρίες- προκαλούν αδικίες, με αντίκτυπο στην ανατροφή των παιδιών.

      Θίγετε κυρίως το ύψος της διατροφής που επιδικάζεται. Είναι κάτι που έχει απασχολήσει γονείς και πολιτικούς σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με παρόμοιο πλαίσιο. Διέπεται από την αρχή ότι οι γονείς που δεν ζουν πλέον μαζί, διαζευγμένοι ή μη, έχουν κοινή υποχρέωση να διατρέφουν το ανήλικο τέκνο τους, με συνήθη την μεγαλύτερη επιβάρυνση του γονέα που δεν έχει την επιμέλεια. Το ύψος προσδιορίζεται με βάση τις ανάγκες του τέκνου, όπως αυτές προκύπτουν από τις συνθήκες της ζωής του, τις ανάγκες εκπαίδευσης και άλλα. Φυσικά θα συμφωνήσω μαζί σας ότι ένας γονιός μπορεί να προσφέρει αυτά που δύναται και όχι πάντα τα αναγκαία. Όπως θα έπραττε και αν δεν ήταν διαζευγμένος…

      Εξίσου ή μάλλον περισσότερο σημαντικό από το ύψος της διατροφής, είναι το θέμα της επιμέλειας των παιδιών, που το δικαστικό σύστημα στη χώρα μας φαίνεται (στατιστικώς) να εκχωρεί κατά κύριο λόγο στις μητέρες, χωρίς να προστατεύει αποτελεσματικά τον έτερο γονέα στις περιπτώσεις όπου επιδιώκεται και επιτυγχάνεται -ασφαλώς καταχρηστικώς- η αποξένωση του παιδιού από αυτόν. Φυσικά, το τέκνο είναι εκείνο που δυστυχώς θίγεται σε αυτές τις περιπτώσεις…

      Προσωπικά στο πλαίσιο των πολιτικών μου καθηκόντων έχω επαφές με τα μέλη του Συλλόγου «Συνεπιμέλεια» οι οποίοι εντάσσουν και το δικό σας ζήτημα στο ευρύτερο πλαίσιο τροποποίησης και βελτίωσης της νομοθεσίας προς την κατεύθυνση της συνεπιμέλειας.

      Παρά το γεγονός ότι δεν υπογράφετε την επιστολή σας, και εκ συστήματος δεν απαντώ σε ανώνυμες επιστολές, αποφάσισα ότι το δικό σας είναι ένα ιδιαίτερο και ευαίσθητο ζήτημα, για το οποίο κάποιος ίσως έχει σοβαρούς λόγους να μένει ανώνυμος. Για το λόγο αυτό σας απαντώ, παραπέμποντάς σας επιπλέον στον εν λόγω Σύλλογο, στους ανθρώπους δηλαδή που μοιράζονται τα ίδια με σας προβλήματα ώστε και με τη δική σας συνδρομή να αρθρωθεί ένας πληρέστερος λόγος.

      Από την πλευρά μου θα στηρίξω κάθε ορθολογική προσπάθεια για αλλαγή της κατάστασης προς όφελος γονέων και παιδιών.

      Με εκτίμηση
      Νίκος Ξυδάκης
      Βουλευτής Β’ΑΘήνας
      Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 13 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2
  2. Κύριε Ξυδάκη,

    Σας ρωτώ σχετικά με το βουλευτικό αφορολόγητο το οποίο βρίσκεται στο 77% της συνολικής αποζημίωσης και τις μειωμένες εισφορές που αποδίδονται, εξαιτίας του αφορολόγητου.

    Με χαρά διαπίστωσα, σε σχετικό δημοσίευμα τη θέση σας επ΄αυτού. Το ερώτημά μου είναι αν σκοπεύετε να κινηθείτε και με την ιδιότητά σας ως κοινοβουλευτικού εκπροσώπου προς την κατεύθυνση της μείωσης του ποσοστού. Θα προωθήσετε τις απαιτούμενες αλλαγές;

    Σας ευχαριστώ,

    Ανδρεάς Μηνιωτής

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 1 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητέ κ. Μηνιωτή,
      Αντιλαμβάνομαι τις διαστάσεις που παίρνει στην ελληνική κοινωνία, ιδιαιτέρως την περίοδο της βαθιάς κρίσης και ανεργίας που διανύουμε, το θέμα των αποδοχών και γενικότερα των «οικονομικών προνομίων» βουλευτών αλλά και άλλων αιρετών σε πολιτικές θέσεις. Δεν θα μπω όμως στον πειρασμό να γίνω ενδεχομένως «ευχάριστος», ακολουθώντας το ρεύμα και απαντώντας γενικόλογα. Θα προσπαθήσω αντιθέτως να αναδείξω όλες τις πτυχές του ζητήματος, που έχει πολλές φορές απασχολήσει και εμένα τον ίδιο.

      Τα προηγούμενα χρόνια, τα χρόνια των «παχέων αγελάδων», οι μισθοί και συντάξεις των βουλευτών αλλά και των αιρετών της αυτοδιοίκησης είχαν ακολουθήσει την γενικότερη τάση, φτάνοντας συχνά σε επίπεδα προκλητικά. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα θα αναφέρω ότι αιρετοί της αυτοδιοίκησης (πχ. Δήμαρχοι, Αντιδήμαρχοι κλπ.) που προέρχονταν από δημόσια υπηρεσία ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, λάμβαναν τόσο τις αποδοχές της θέσης τους ως αιρετοί όσο και τις αποδοχές της υπηρεσίας τους (πχ. του δημοσίου, της ΔΕΗ κλπ.) ενώ την ίδια στιγμή απολάμβαναν από τη δεύτερη, πλήρη άδεια για να ασκούν τα αιρετά τους καθήκοντα! Πρόκειται για εξόφθαλμο παραλογισμό, αφού (νομίμως βέβαια, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου) δεν προσέρχονταν καν στην υπηρεσία τους! Παρομοίως, η βουλευτική αποζημίωση ήταν ιδιαιτέρως υψηλή ενώ για παράδειγμα η αποζημίωση για συμμετοχή σε συνεδριάσεις της βουλής, που συχνά ήταν «συμβολική» (αφού ο βουλευτής εμφανιζόταν για λίγα λεπτά, ώστε απλώς να υπογράψει στο παρουσιολόγιο) είχε φτάσει στα 350€ ανά συνεδρίαση (σήμερα 75€).

      Σταδιακά, την περίοδο των μνημονίων, οι μισθοί σε όλες τις βαθμίδες μειώθηκαν δραστικά με αποτέλεσμα, ειδικά στους αιρετούς της αυτοδιοίκησης να φτάσουμε στο άλλο άκρο: Η αμοιβή ενός δημάρχου μεσαίας πόλης δεν ξεπερνούσε τα 1,500 € μηνιαίως, ενός αντιδημάρχου τα 1,000€, χωρίς καμία άλλη πρόσθετη παροχή, ενώ πρώτη φορά είχε θεσπιστεί (το 2012) ο θεσμός του άμισθου (!) Αντιδημάρχου, ο οποίος αναρωτιέμαι ποιες πηγές εισοδήματος θα έπρεπε να έχει για να μην ασκεί τα καθήκοντά του ως πάρεργο, ζημιώνοντας εντέλει το δήμο του. Φτάσαμε δηλαδή στο άλλο άκρο, παρασυρόμενοι από ένα λαϊκισμό που ζητούσε «αίμα» από τους αιρετούς κάθε βαθμίδας, ως τιμωρία για την κατάσταση που είχε περιέλθει η χώρα, είτε είχαν συμβάλει σε αυτήν είτε όχι.

      Αλλά αν υποκύψουμε σε αυτού του τύπου τον λαϊκισμό, ο κίνδυνος είναι σαφής. Οι αιρετοί είτε θα ανήκουν αποκλειστικά στις πιο εύπορες τάξεις, ασκώντας τα καθήκοντά τους «για χόμπι» είτε -προφανώς και απευκταίως βέβαια- θα αναζητούν άλλες πηγές εισοδήματος για να κάνουν τη δουλειά τους.

      Η προσωπική μου θέση, την οποία μάλιστα έχω εκφράσει σε ανύποπτο χρόνο, πριν εκλεγώ βουλευτής, είναι ότι οι μισθοί των αιρετών πρέπει να τους εξασφαλίζουν το ελάχιστο για να ζουν αξιοπρεπώς, να ασκούν τα καθήκοντά τους με πληρότητα και να εμφανίζονται εντός της κοινωνίας με τον τρόπο που οι κοινωνικές ομάδες αναμένουν και ζητούν από αυτούς. Οι σημερινές αμοιβές δεν είναι υπερβολικές ενώ τα περισσότερα προνόμια έχουν δικαίως καταργηθεί -για παράδειγμα η «διπλή» σύνταξη: Εμείς οι βουλευτές εξακολουθούμε να καταβάλλουμε εισφορές στο επαγγελματικό ταμείο που ανήκουμε και από αυτό και μόνο θα συνταξιοδοτηθούμε, όταν συμπληρώσουμε το όριο ηλικίας. Και αυτό ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια πλέον.

      Ιδιαιτέρως πάντως για τους αιρετούς της αυτοδιοίκησης, η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η αμοιβή τους θα πρέπει να αυξηθεί λελογισμένα.

      Σε αυτό το πλαίσιο, απόλυτης ισότητας και ισονομίας των πολιτών, έχω κατ’ επανάληψη εκφράσει ως βουλευτής και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος την άποψη ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να νομοθετήσει και σύντομα θα το πράξει, την πλήρη εξίσωση σε κάθε μορφής φορολογία. Ακόμα και αν ληφθεί υπόψη ότι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ παρέχουμε το 25% της αμοιβής μας στο κόμμα, ώστε και οι κομματικοί πόροι να είναι διαφανείς και καθαροί ως προς την προέλευσή τους. Πρόκειται ουσιαστικά για το ποσοστό για το οποίο δεν φορολογούμαστε -καθώς στην πράξη δεν το λαμβάνουμε- σήμερα. Αλλά παρόλα αυτά, η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να φορολογηθεί.

      Με εκτίμηση
      Νίκος Ξυδάκης
      Βουλευτής Β’ΑΘήνας
      Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  3. Υποστηρίζετε τη συνταγματική κατοχύρωση θεσμών άμεσης συμμετοχής των πολιτών στην άσκηση δημόσιας εξουσίας όπως π.χ. τα δημοψηφίσματα και οι προτάσεις νόμου με λαϊκή πρωτοβουλία, η κλήρωση και η ανακλητότητα;

    Μετά τιμής,

    ΕΜΕΙΣ οι πολίτες (και Κλήρωση) – Νίκος Μαρκογιαννάκης
    Δημοκρατία & Δημοψήφισμα – Πέτρος Βουρλής
    Πρωτοβουλία για Ριζική Συνταγματική Αλλαγή – Χρήστος Λυντέρης
    Politia 2.0 – Στεφανία Ξυδιά & Εβίκα Καραμαγκιώλη
    Κλήρωση – Αντώνης Καλλής

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 2

Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να στείλεις την ερώτησή σου




Top