Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On Youtube
Navigation Menu

Φωτήλας Ιάσων

Κόμμα : Ν.Δ.
Κοινοβουλευτική Ομάδα : Ν.Δ.
Περιφέρεια : Αχαΐας

Βιογραφικό

Γεννήθηκε στην Πάτρα και είναι γιος του Ασημάκη Φωτήλα, πολιτικού και δικηγόρου, και της Αλίκης Κακούρη. Σπούδασε νομικά, είναι δικηγόρος Πατρών και από το 2011 είναι συνιδρυτής της θεατρικής ομάδας Υποκριτές. Στις εθνικές βουλευτικές εκλογές του 2015 εξελέγη βουλευτής Αχαΐας με το Το Ποτάμι και επανεξελέγη στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015. Στις 18 Οκτωβρίου 2016 με επιστολή του επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρου Θεοδωράκη, προς τον Πρόεδρο τη Βουλής τέθηκε εκτός κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος.

Τον Ιανουάριο του 2017 προσχώρησε στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας.

 

* Η ενότητα αυτή ενημερώνεται από το Βουλευτή

Μεταφέρεστε στα νέα του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

* Στην ενότητα αυτή ο Βουλευτής μπορεί να αναρτήσει το πόθεν έσχες του.
Η ενότητα θα εμπλουτίζεται μελλοντικά με πρόσθετα εργαλεία προώθησης της διαφάνειας.

Μεταφέρεστε στα οικονομικά στοιχεία του βουλευτή, παρακαλώ περιμένετε....

    • Ερωτήσεις : 2
    • Απαντήσεις : 2
  1. Κύριε Φωτήλα,

    Απευθύνομαι σε εσάς σχετικά με το δυστύχημα που έλαβε χώρα στο Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης στη Χίο. Εκεί ένας Σύρος πρόσφυγας αυτοπυρπολήθηκε, διαμαρτυρόμενος για τη μη εξέταση του αιτήματος ασύλου του, τη στιγμή που ένστολος της ΕΛ.ΑΣ. προσπάθησε να τον αποτρέψει. Το αποτέλεσμα είναι να φέρουν εγκαύματα σε ποσοστό 85 και 7% αντίστοιχα.

    Το ερώτημά μου έχει να κάνει με την εκπαίδευση που λαμβάνουν οι Έλληνες Αστυνομικοί. Αντιλαμβάνομαι πως συχνά καλούνται να δράσουν χωρίς την πολυτέλεια του χρόνου και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Ωστόσο θεωρείτε πως η ενέργεια του Αστυνομικού είναι προϊόν ενδεδειγμένης εκπαίδευσης που έλαβε ή υπάρχουν κενά στην εκπαίδευση των ανθρώπων που είναι υπεύθυνοι για την ασφάλειά μας; Τέλος, σκοπεύετε με την ιδιότητά σας ως μέλους της διαρκούς επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης, Τάξης και Δικαιοσύνης να εγείρετε την υπόθεση στον αρμόδιο Υπουργό ώστε να αποδοθούν ευθύνες αν υπάρξουν;

    Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας. Παραθέτω το σύνδεσμο του ατυχήματος σε περίπτωση που δεν έχετε ενημερωθεί.

    Με εκτίμηση,

    Σ.Δερμεντζής

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Αγαπητέ κ. Δερμεντζή,

      Το γεγονός που περιγράφετε από το Κέντρο Ταυτοποίησης της ΒΙΑΛ στη Χίο μας συγκλόνισε όλους στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Αποτελεί ένα ακραίο γεγονός που φανερώνει πόσο απροετοίμαστη πιάστηκε η Ελλάδα στο θέμα της διαχείρισης των προσφυγικών/ μεταναστευτικών ροών.
      Αναφορικά με την εκπαίδευση των Αστυνομικών:
      Μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 ιδρύθηκε η Διεύθυνση Χειρισμού Κρίσεων στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, η οποία είχε για μεγάλο διάστημα την θεσμική ευθύνη της οργάνωσης της Ομάδας Διαπραγματευτών (διεύρυνση ομάδας, εκπαίδευση νέων διαπραγματευτών, συντηρητική εκπαίδευση, εφοδιασμός με τον αναγκαίο εξοπλισμό, μέσα κτλ). Με το άρθρο 25 του Π.Δ. 178/2014 η Διεύθυνση Χειρισμού Κρίσεων αντικαταστάθηκε από το Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ). Το Ε.Σ.Κ.Ε.ΔΙ.Κ διαρθρώνεται σε τρία τμήματα: το Τμήμα Συντονισμού, Διοικητικής και τεχνικής Υποστήριξης, το Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Συνεργασιών και Ασκήσεων και τέλος στο Κέντρο Επιχειρήσεων. Το Τμήμα Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Συνεργασιών και Ασκήσεων ανάμεσα στις λοιπές του αρμοδιότητες φέρει και την ευθύνη της βασικής και συντηρητικής εκπαίδευσης της Ομάδας Διαπραγματευτών. Με άλλα λόγια έχει την εποπτεία του θεωρητικού μέρους της οργάνωσης της Ομάδας Διαπραγματευτών, τα μέλη της οποίας έχουν και την αρμοδιότητα για την επίλυση περιστατικών όπως αυτό της Χίου. Την ίδια στιγμή το Κέντρο Επιχειρήσεων έχει την εποπτεία της Ομάδας Διαπραγματευτών στο επιχειρησιακό κομμάτι (συντονισμός, αποτελεσματική κινητοποίηση, καθοδήγηση, εποπτεία και έλεγχο της Ομάδας των Διαπραγματευτών).

      Πιστεύω ότι είναι αδύνατο όλοι οι αστυνομικοί να εκπαιδευτούν σε ζητήματα διαπραγμάτευσης όταν η Σχολή είναι μόλις δύο χρόνια και πόσο μάλλον όταν ήδη από το δεύτερο έτος ξεκινούν να εκτελούν υπηρεσίες γεγονός που έχω επισημάνει σε προηγούμενη ερώτησή μου προς τον Αρμόδιο Υπουργό. Θα προσθέσω επίσης ότι αυτή τη στιγμή δεν πραγματοποιείται τακτικά συντηρητική εκπαίδευση των αστυνομικών σε σκοποβολή και οπλοτεχνική – γεγονός που έχω επισημάνει και πάλι επανειλημμένα με ερωτήσεις στη Βουλή – και ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους και για τους ίδιους τους αστυνομικούς.

      Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εγείρονται ερωτηματικά προς την κυβέρνηση όσον αφορά στο σχεδιασμό της, δηλαδή αν υπήρχε στη σκηνή μέλος της Ομάδας Διαπραγματευτών, αν στα Κέντρα Υποδοχής εν γένει υπάρχουν μέλη της Ομάδας Διαπραγματευτών και τέλος να εξεταστεί το κατά πόσον το υφιστάμενο προσωπικό της εν λόγω Ομάδας είναι αρκετό ώστε να ανταποκριθεί στο έργο της Ομάδας δεδομένων των νέων αναγκών και των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί σήμερα.

      Με εκτίμηση
      Ιάσων Ασημ. Φωτήλας
      Βουλευτής ΝΔ Αχαΐας

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 3 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
  2. Πιστεύετε ότι υπάρχει ουσιαστικά διάκριση μεταξύ των εξουσιών; Πώς ένας Υπουργός που είναι ταυτόχρονα και Βουλευτής μπορεί ν ασκήσει τα καθήκοντα του Βουλευτή με επάρκεια ;

    Ευχαριστώ πολύ

    VN:F [1.9.22_1171]
    Το βλέπουν θετικά 2 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0
    • Η διάκριση των εξουσιών – νομοθετική, εκτελεστική, δικαστική – είναι θεμελιώδης οργανωτική βάση του πολιτεύματός μας.
      Παρά ταύτα, το Σύνταγμά μας, ήδη από την αναθεώρηση του 1986, δίνει ένα σαφές προβάδισμα στην εκτελεστική έναντι των άλλων εξουσιών. Αυτό, σε συνδυασμό με την περιβόητη (κατ’ εμέ διαβόητη) «κομματική πειθαρχία», η οποία έχει εξελιχθεί σε άτυπη συνθήκη λειτουργίας όλων των παλαιών κομμάτων, υποβιβάζει πρωτίστως το ρόλο του Κοινοβουλίου και πρακτικά οδηγεί σε μια κατάσταση σύγχυσης της εκτελεστικής με τη νομοθετική εξουσία. Όταν η «τυφλή» στήριξη κάθε νομοθετικής πρωτοβουλίας της Κυβέρνησης από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία θεωρείται εκ των προτέρων δεδομένη, το πρακτικό αποτέλεσμα είναι ότι κατ’ ουσίαν η Κυβέρνηση νομοθετεί.
      Αν σε αυτά προστεθεί ο ουσιαστικός – και όχι πάντοτε υπό διαφανείς όρους- έλεγχος που η Κυβέρνηση ασκεί και στη δικαστική εξουσία, καταλήγουμε σε μια de facto κατάργηση της διάκρισης των εξουσιών, δηλαδή στην απόλυτη παραφθορά του πολιτεύματος.
      Θεωρώ ότι η λύση πρέπει να δοθεί μέσω συνταγματικής αναθεώρησης, η οποία θα αποσυνδέσει πλήρως τη δικαστική λειτουργία από τις δύο άλλες εξουσίες και παράλληλα θα επιβάλλει την – ουσιαστική και όχι τύποις, όπως σήμερα- δημοκρατική οργάνωση και λειτουργία των κομμάτων.

      VN:F [1.9.22_1171]
      Το βλέπουν θετικά 5 :: Το βλέπουν Αρνητικά 0

Πρέπει να είσαι συνδεδεμένος για να στείλεις την ερώτησή σου




Top